Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til høsten skal kjæresten min (vært sammen i ca 1 år) flytte for å ta et årsstudium. Han flytter ikke langt bort, men ca 2 timer reisetid. Jeg kan ikke flytte med, for jeg må fullføre studiet mitt her, jeg er ferdig neste år. Da skulle en tro vi kunne flyttet sammen, men nei. For han har sagt ja til en prosjektjobb etter årsstudiet, samtidig som jeg planer å starte master i en annen by.

Det sårer meg at han er så egoistisk, samtidig som jeg skjønner det, jeg vil jo at han skal gjøre som han vil, men jeg vil ikke vente til 2015/16 før vi kan flytte sammen! Men sånn må det nå bli, for han har sagt ja til årsstudiumet og prosjektjobben, og jeg vil jo begynne på master.

Er det teit av meg å bli lei meg for dette? :(

Anonym poster: d95f9be1444d4e0b3a307d3df7b05857

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Ser ikke hva som er egoistisk i dette, 2 timers reisevei er ikke så mye. Er viktig å realisere seg også selv om man er i et forhold. Han gjør vel det som er riktig og viktig for fremtiden.

Skrevet

Han gjør det han vil, og du gjør det du vil... Hvorfor er det han som er egoistisk?

Jeg er forøvrig enig i prioriteringen til kjæresten din, da jeg anter dere er såpass unge at det er fornuftig å satse på utdannelse og karriere. Jeg skjønner likevel at du synes det er kjedelig!

Skrevet

Han er egoistisk? For at han fullfører utdanningen sin? Da er du minst like egoistisk, for du gjør det samme. Du skriver du skal flytte til en annen by, da gjør du jo akkurat det samme som han.

Forundrer meg aldri hvor kort tenkte noen er.

Skrevet (endret)

Handlingene hans beskriver fremtidsvisjonene han har. Kansje dere skal studere litt hver for dere og se det an?

Endret av lillevill
Skrevet

Du planlegger en master i en annen by, og det er helt ok.

Han planlegger å bo et annet sted, og han er dermed egoistisk.

Hurra!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva dere mener, og det er akkurat slike synspunkter jeg trenger!

Det var hele tiden planen vår å flytte sammen nå til høsten eller til våren, men så takket han ja til årsstudiumet og jobben.. Vi skulle flytte til den nye byen sammen hvor jeg skulle ta master og han skulle jobbe, men nå må jeg jo flytte dit alene :/

Skrevet

Hvorfor er det mer egoistisk av ham å ta prosjektjobben, enn det er av deg å ta masteren i en annen by? Begge deler kan gi et godt grunnlag for fremtiden.

Selvsagt er det legitimt å bli lei seg for at ting ikke ble som en håpet. Det er derimot ikke legitimt å legge skylda på ham, og si at han er egoistisk, fordi han ikke innretter seg etter hva du hadde sett for deg.

Skrevet

Egoistisk? Han har andre planer enn deg, du har andre planer enn han. Hvem er egoistisk? Mener du at han som mann bør innrette seg etter de planene du har?

AnonymBruker
Skrevet

Dere har helt rett, det er ikke bare han som er egoistisk. Er bare så lei meg fordi vi må vente så lenge med å flytte sammen, at jeg må flytte fra ham et år. Har ikke lyst til det i det hele tatt, det virker bare så poengløst å bruke så lang tid på å nå det neste stadiet i forholdet vårt.

Skrevet

Jeg skjønner hva dere mener, og det er akkurat slike synspunkter jeg trenger!

Det var hele tiden planen vår å flytte sammen nå til høsten eller til våren, men så takket han ja til årsstudiumet og jobben.. Vi skulle flytte til den nye byen sammen hvor jeg skulle ta master og han skulle jobbe, men nå må jeg jo flytte dit alene :/

Det er slik livet er. Alt blir ikke slik man ønsker og man blir sterk av å takle utfordringer.

AnonymBruker
Skrevet

jeg har vært sammen med mannen min i 10 år. og vi har begge bodd ulike steder i landet pga jobb og skole osv. vi har til og med bodd i forskjellige land en periode. det går ann å gjøre det en har lyst til i forhold til jobb og eller skole + ha et forhold. nå bor vi sammen og har det veldig fint. jeg er utrolig glad for at vi har gjort det vi har gjort. å det gjør sånn at vi har det slik vi har det økonomisk også.

Anonym poster: b48219d385cd31060ac0b1cffedff5cd

Skrevet

Dere har helt rett, det er ikke bare han som er egoistisk. Er bare så lei meg fordi vi må vente så lenge med å flytte sammen, at jeg må flytte fra ham et år. Har ikke lyst til det i det hele tatt, det virker bare så poengløst å bruke så lang tid på å nå det neste stadiet i forholdet vårt.

Det er da ikke poengløst å legge et godt grunnlag for fremtiden. Om det betyr at de umiddelbare planene må forskyves, vil du nok synes det er verdt det når dere om noen år har en trygg og stabil tilværelse, skulle en tro.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars lille deg.. Gutten vil fullføre utdanningen sin og du vil ikke ta forholdet til det neste stadiet fordi dere må bo borte fra hverandre mens dere får ordentlig utdanning. Kanskje du skal klare deg uten master, du er jo tydeligvis ikke så forbanna smart at det gjør noe.

Sist; Han er IKKE egoistisk i det hele tatt! Eneste her som er det er du!!!!

Anonym poster: 18b049707b5631c07330cb73ca0048d2

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars lille deg.. Gutten vil fullføre utdanningen sin og du vil ikke ta forholdet til det neste stadiet fordi dere må bo borte fra hverandre mens dere får ordentlig utdanning. Kanskje du skal klare deg uten master, du er jo tydeligvis ikke så forbanna smart at det gjør noe.

Sist; Han er IKKE egoistisk i det hele tatt! Eneste her som er det er du!!!!

Anonym poster: 18b049707b5631c07330cb73ca0048d2

Slapp av, jeg har skjønt det nå.

Og han har fullført sin utdannelse.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke poengløst å legge et godt grunnlag for fremtiden. Om det betyr at de umiddelbare planene må forskyves, vil du nok synes det er verdt det når dere om noen år har en trygg og stabil tilværelse, skulle en tro.

Du har helt rett, takk for svar! Uff, jeg trengte dette. Det kommer nok til å gå helt fint, jeg ble bare litt lei meg.

Skrevet

Du har helt rett, takk for svar! Uff, jeg trengte dette. Det kommer nok til å gå helt fint, jeg ble bare litt lei meg.

Dette kommer til å gå helt fint, du må bare lære deg å møte utfordringer uten å bli vippet av pinnen. Dere har jo et forhold!

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Eeh..du er jo like ego siden du også skal påbegynne nytt prosjekt.

AnonymBruker
Skrevet

Wow.,må være utrolig vanskelig å forholde seg til en som har så lite selvinnsikt som deg ts....

Men det kan godt være at du ikke forstår dine egne følelser. Det kan hende at du egentlig bare er lei deg at det går som det går, og trenger å finne en "skyldig" sånn at de "lei seg "- følelsene kan heller gå over i sinne, noe som er mye lettere å forholde seg til. Det er lettere å være sint enn lei seg! Håper jeg har rett i ihvertfall..

2 år er IKKE mye! Det går over på et blunk.

Anonym poster: 1bd514528e0d8d8730fd2b02dc98c6d4

AnonymBruker
Skrevet

Wow.,må være utrolig vanskelig å forholde seg til en som har så lite selvinnsikt som deg ts....

Men det kan godt være at du ikke forstår dine egne følelser. Det kan hende at du egentlig bare er lei deg at det går som det går, og trenger å finne en "skyldig" sånn at de "lei seg "- følelsene kan heller gå over i sinne, noe som er mye lettere å forholde seg til. Det er lettere å være sint enn lei seg! Håper jeg har rett i ihvertfall..

2 år er IKKE mye! Det går over på et blunk.

Anonym poster: 1bd514528e0d8d8730fd2b02dc98c6d4

Jeg har ikke lite selvinnsikt, jeg ble bare såret over hans plutselige endringer i fremtiden, som går ut over oss. Han er ferdig med sin utdannelse, men vil ta det årsstudiet for gøy, i stedet for å begynne i arbeid med en gang, som hele tiden har vært planen. I stedet blir alt endret, han flytter, jeg flytter, og vi kommer ikke til å oppholde oss på samme sted før om 2/3 år til. Selvfølgelig blir jeg lei meg! Men som jeg har sagt tidligere, jeg skjønner at jeg var fryktelig egoistisk, og jeg beklager, for jeg har tydeligvis støtt dere alle her.

Til dere som har svart seriøst, takk! Det kommer nok til å gå fint, har sikkert bare en dårlig dag, og derfor tar jeg slik på vei. Men ser ikke lyst på dette, har jo så lyst til å flytte sammen med ham!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...