Gjest Sobril Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 (endret) Har stått uten blomster lenge, men bladene er grønne og fine. Har klippet dem ned, men ytterste del har bare tørket ut. Til min store glede ser jeg at det har vokst frem en ny stengel (sorry, er ordknapp når det gjelder planteterminologi). Men stakkar'n vokser utover, så jeg skulle binde den til. Knekk! Hvordan får jeg disse til å blomstre? Har stått uten i vel et år nå, og det hadde vært moro å få det til... Endret 4. mai 2013 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #2 Skrevet 4. mai 2013 Tålmodighet Vet ikke om det er fakta, men det sies at det skal hjelpe å ha flere sammen, da konkurrerer de om å blomstre!?! Jeg pleier å ha orkideene under springen en gang i uken å la de renne godt av seg etterpå. De som ikke er så fine får stå bak gardinen, og så får jeg en hyggelig overraskelse av og til når det kommer nye knupper Anonym poster: 2729468740c98a8382d6f1530ba34469 1
Bolla! Skrevet 4. mai 2013 #3 Skrevet 4. mai 2013 Vet mange sier at orkideer enten skal ha lite vann eller skylles under springen, men mine står i vann de, og de blomstrer om igjen og om igjen. Tar aldri lang tid før de blomstrer på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå