Gå til innhold

Hva er det med hunder og lukten av blod?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Broren min har en hund og den hunden lukter alltid på skrittet mitt når jeg har mensen og på sårene mine(jeg sliter med selvskading). Det samme gjelder hunden til kompisen min. Hvorfor det? Hva er det med lukten av blod?

Anonym poster: c44b8ba837a7748e012c3d0362b91521

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er rovdyr enkelt og greit!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, skrittet minner kanskje om løpetid, og er instinkt for dem å slikke sår, er jo derfor mange hunder må gå med "lampeskjerm". Har sovet med hund i senga, og de skal alltid slikke og slikke på eventuelle sår.

Anonym poster: 67b88b73ed1b57833db0f31043e75660

• Liker 3
Skrevet

Min hund reagerer ikke på blod i det hele tatt. Ikke snuser den i skrittet på meg eller andre heller. Hvis jeg har et blødende sår på fingeren virker det ikke som om hunden merker noe til det. Det varierer nok veldig fra hund til hund.

Den forrige hunden var på samme viset. Mulig det har med rase og opprinnelig bruksområde å gjøre? En hund som er avlet frem til jakt er kanskje ekstra opptatt av sånt.

Skrevet

De fleste hunder reagerer naturlig på blod og andre ting som lukter - jo eklere, jo bedre. Vår hund elsker å bære rundt på skitne sokker og brukte truser hvis han får anledningen. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...