Gjest prestekrage Skrevet 3. april 2004 #1 Skrevet 3. april 2004 Trenger litt hjelp. Har nettopp blitt alene med min datter. Er derfor nå veldig opptatt av å få oversikt over økonomien. Vet at jeg skal søke på overgansgstønad ekstra barnetrgygd etc. Det som nå er viktig for meg er å finne ut hvor lang tid det tar fra jeg søker til jeg evt kan regne med pengene i budsjettet mitt. Pr nå ser jeg bare store røde minusser på budsjettet. Må vite... Så spørsmålet er vel egentlig som følger... Når jeg nå på mandag skal på trygdekontoret å søke, når kan jeg forvente å motta støtte? I slutten av denne måneden? Eller neste mnd? Håper at det er noen som har erfaring/ peiling...
Gjest agurk Skrevet 3. april 2004 #2 Skrevet 3. april 2004 Jeg søkte i slutten av januar den gangen jeg søkte. da fikk jeg penger for januar også, men litt etterbetalt da selvfølgelig siden overgangstønad utbetales den 20 i mnd. Så jeg vil nok tro at du får det for april!
Gjest prestekrage Skrevet 3. april 2004 #3 Skrevet 3. april 2004 Det var det svaret jeg håpet på.... Eneste jeg forsatt lurer på. I og med at det er så tidlig i mnd... Kan jeg forvente å få det utbetalt i april? Eller vil jeg få det etterbetalt 20 mai? (må jo ha mat og tak over hodet i mellomtiden også)
Laina Skrevet 3. april 2004 #4 Skrevet 3. april 2004 Spør på trygdekontoret. De bør kunne svare på hvor lang tid det tar. Tar det lang tid, kan du søke om støtte på sosialkontoret i påvente av at trygdekontoret får behandlet saken din. Og sosialkontoret vil kunne kreve penger igjen når du får etterbetalt fra trygdekontoret.
Gjest Xavia Skrevet 3. april 2004 #5 Skrevet 3. april 2004 Jeg vil tro at du kommer til å få utbetaling den 20.april, og dobbel barnetrygd siste virkedagen i april. Når du kommer på Trygdekontoret på mandag tror jeg du må fylle ut en erklæring på at du nå er alene om ansvaret for barn. Far må normalt undertegne denne. (Sånn var det i alle fall da jeg ble alene, men det er maaange år siden nå. Reglene kan ha forandret seg. Men de var i alle fall ikke vanskelige og sære, og jeg fikk raskt de pengene jeg hadde rett på)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå