AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Hei alle, I eit siste håp, så tyr jeg til råd fra kvinneguiden! Er ein gutt på 18 år, som har fått interesse for ei jente eg har kjent lenge. Har gått i klasse på barne- og ungdomsskule. Og ho går no i parallellklassa på vidaregåande. Iallfall. Har den siste tida fatta ny interesse for ho. Vi er greie venner fra før. Er ikkje sånn at eg er og besøker ho, men vi kan ha gode samtaler ilag til og fra skulen etc. Har også vært på fest med ho, men tør ikkje å gjere nåke der heller, for eg er redd for å ødelegge vennskapet. Men denne jenta blir berre meir og meir fantastisk for kvar dag. Så eg vil prøve meg på ein eller anna måte, utan at vennskapet skal bli brutt. Spør derfor om råd. Korleis bør eg evt gå fram? Bør eg ta det sakte, som f.eks spør om ho vil spele fotball ein dag?(Ho er 1.divspiller.) Tenker det blir litt brått og spør om ho vil vere med på kino eller pizza eller liknandes. Blir litt for åpenbart. Håper folk klarer å sjå det litt fra min vinkel, og ikkje slenge ut at eg er ung og at det er mange fisk i havet. Har aldri hatt kjæreste, fordi eg vil at det skal vere litt skikkelig når eg først får det! Anonym poster: dae262b3324eaacb9471297b5ef42ecf
Nettinettet Skrevet 4. mai 2013 #2 Skrevet 4. mai 2013 Siden dette ikke er besteveninne eller noen som du er hjemme hos hele tiden, så synes ikke jeg du har noe å tape. Det jeg ville gjort var å dukke opp når hun spiller kamp en gang, og se på kampen og se om hun kommer bort til deg etterpå. Da kan du jo rose henne for god kamp eller si noe om noe som skjedde i kampen. Og så ser du litt hva slags interesse hun har også.
Sommee Skrevet 4. mai 2013 #3 Skrevet 4. mai 2013 (endret) Har vurdert det der med et par venninner, senest denne uka, men fikk meg bare ikke til å legge om til en flørtende tone engang. Tror det har mye å si hva slags type venninne det er. Snakker dere mye om forhold, sex, dating og denslags er det nok lettere(fordi det nesten uansett skaper spenning), enn om vennskapet ikke inneholder kjas, fjas, sladder eller noe som helst om disse temaene. Jeg hadde ihvertfall begynt å flørte før jeg hadde bedt henne ut, ellers kan det komme som lyn fra klar himmel for henne, og det er kanskje ikke så bra. Og ikke gå på kino.., be henne på film hjemme istedet. Endret 4. mai 2013 av Sommee
Gjest JakeGreen Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Du minner meg om meg selv når jeg var 18 år. Tenker det blir litt brått og spør om ho vil vere med på kino eller pizza eller liknandes. Blir litt for åpenbart. Tingen er at det skal være åpenbart. Hvorfor ville du prøve å skjule intensjonene dine? Jeg vet hva du tenker og ønsker å prøve på, men det fungerer ikke slik. Er hun deilig? Er du tiltrukket av henne? Har du lyst til å ha sex med henne? Har du lyst til å slikke...? Følger du meg? Det er nettopp denne siden av deg selv du må slippe ut og vise henne. Vis det ved øyekontakt og blikk. Smil. Ta hånden hennes forsiktig samtidig som du ser henne i øynene. Spør henne om hun har lyst å finne på noe sammen en dag og rett og slett bare ta kontroll over situasjonen. Ta initiativ. Kino er kanskje ikke det beste, men kan fint fungere om du har lyst. Om hun skulle spørre om du tenker som en date, så svarer du, "Selvfølgelig! Se på deg selv." Ikke, "Nei, jeg mener det bare vennskapelig".
Stegene Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 Jeg er en ungdomsgutt, som har vært "sammen" med en tidligere svært god vennine. Dette fungerte fint, helt til noe gikk skeis. Men for all del, jeg ville gjort det litt åpenbart, hva har du å tape? Jeg for min del tapte en veldig god vennine (som jeg prøver å vinne tilbake). Nok om det, jeg ville spurt om hun vil bli med deg hjem, så lager du et godt måltid for dere to, ser kanskje en film, så ser du hvordan ting utarter seg. Works for me
Inwe Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Jeg har gjort det, var sammen med fyren i 5 år før det ble slutt, vi var også samboere. Vennskapet er så som så nå, men vi kan iallefall fortsatt snakke sammen og ta en kaffe uten problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå