Gå til innhold

Hvis DU vant 102 millioner

Fremhevede innlegg

Skrevet

- Hadde kjøpt eventuelt fått bygget et stort hus en eller annen plass sør i landet, helst ved en forstad til en større by i norsk sammenheng og med tilgang til utmark.

- Kjøpt en high-end bil og muligens båt avhengende av hvor jeg hadde bosatt meg, dog ikke noe overdådig.

- Støttet diverse liberalistiske organisasjoner og partier økonomisk, samtidig involvert meg mer, med penger kommer innflytelse.

- Brukt tid og penger på å øke formuen, dog fortsatt med nåværende utdanning og jobbplaner.

- Hvis jeg da forhåpentligvis hadde fått økt formuen en del så hadde jeg donert en god del til diverse veldedige formål, og forsøkt å få andre med en del penger til å gjøre det samme, dog med relativt "små" beløp om gangen over tid, med krav om dokumentasjon om at pengene brukes på en fornuftig måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dratt på shopping

Jorda rundt reise

Kjøpt noe fint til familie og venner

Kjøpt meg hus

Jobbet som frivillig på skoler i fattige land

Studert masse :P Jeg syns det er gøy å studere, og er litt redd for å gå ut i jobb helt enda... Så jeg ville studert litt forskjellig til jeg fikk en jobb jeg trivdes i. Må jo ha noe å holde på med!

Skrevet

Kvittet meg med huslån og studielån, kjøpt noen leiligheter og leid dem ut til folk jeg liker, til en rimelig pris, men ikke verre enn at jeg kunne gått med noen tusen i overskudd hver måned, satt av noen penger til onkelbarna (jeg har ikke egne unger) og ellers sørget for at jeg ikke ville behøve å gjøre noe jeg ikke har lyst til resten av livet. Jeg kunne egentlig tenkt meg å studere litt mer. Medisin, kanskje? Eller litteratur. Begge deler, kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst betalt ned alt av lån, både våre, foreldrene mine og svigers. Søsken ville nok fått en betydelig sum også, de som ikke er voksne hadde jeg betalt utdanningen for, samme sum som de ville fått fra lånekassen.

Byttet ut begge bilene.

Reist på ferie: Maldivene, biltur gjennom Storbritannia, biltur gjennom Europa og til USA.

Brukt tid på å finne drømmejobben, muligens startet noe eget. Kanskje til og med tatt ny utdanning.

Pusset opp bad og kjøkken ;)

Oppgradert en del i hjemmet.

Spandert tidenes jentetur på mine nære, kjære veninner :)

Så ville jeg faktisk brukt litt penger på plastisk kirurgi, fjernet overflødig hud etter 50 kg vektnedgang...

Anonym poster: 1ff99e7f06712a18549ac5fb1e175385

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Gitt bort en del til familie og venner

Donert en god del til dyrevernsorganisasjoner

Reist på motorsykkeltur med kjæresten gjennom USA og Australia

Startet eget firma

Skrevet

Regner med at jeg plutselig ville fått masse "venner" og at foreldrene mine plutselig ville blitt "glad i meg".

Jeg ville nok betalt ned gjeld og kjøpt en bil som dekker våre behov.

Så ville jeg bygd en bolig tilpasset barn med spesielle behov slik at de familiene som sliter med å komme seg ut med barna sine kunne fått et sted å være der de kunne slappet av og fått kontakt med andre i samme situasjon. Det er noe jeg skulle ønske eksisterte og jg vet det kunne gitt så mye til de som trenger det.

Så ville jeg brukt tiden min fremover på å drifte denne boligen.

AnonymBruker
Skrevet

Sagt opp jobben, flyttet til mannen min sitt hjemland, kjøpt et fint hus der med hage stor nok til å ha grønnsakshage, epletrær og to ponnier. Startet en behandlingsklinikk for folk med psykiske og rusproblemer sammen med mannen min. Gitt penger til en bra organisasjon. Gitt alle i familien en mill hver. Leid et slott i Frankrike eller Italia og hatt en kjempefest der jeg spanderte reisen på venner og familie. Drevet med veldedighet, dyrking av grønnsaker og kreative ting resten av livet.

Anonym poster: 45fa73d967894ec66edd22e2830baf6c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde reist til Afrika og bygd opp en manneklinikk i et trengende land.

Også hadde jeg opprettet en veldedig organisasjon kalt "bacause i am a boy" som ville gitt fattige gutter skole, penger, hus og mat fordi menn bygger sammfund når de får resurser til det. Og fordi gutter og menn blir forbigått av alle andre veldedige organisasjoner.

Anonym poster: fe5ba7d2cf4ebeaf24f3c450a57949ab

• Liker 1
Skrevet

- Betalt ned det jeg har av lån + familien sitt

- Kjøpt meg gård

- Bygd stall, ridehall osv.

- Kjøpt hus/leilighet til søskna mine

- Reist! Først med familien, så med venner

- Kjøpt meg en koselig hytte langt inni skogen

- Og selvfølgelig: Kjøpt meg Porsche xD

Skrevet

Umulig å si før man står i situasjonen, tror jeg... men det er deilig å drømme litt om det, så slik vil jeg nok si at min liste er for øyeblikket (i tilfeldig rekkefølge):

- Betalt ned eget lån, samt. lån i min nærmeste familie og svigerfamilie.

- Gi bort penger til min familie og svigerfamilie, slik at de kan gjøre noe de virkelig ønsker.

- Sørge for at jeg og min mann får permisjon fra jobben, slik at vi kan reise dit vi ønsker. Foreløpig er destinasjonene USA, Karibien, Asia... Egentlig hvor som helst, bare det er eksotisk eller en stoor by.

- Gi bort penger til en veldedig organisasjon, f.eks leger uten grenser, hvor jeg skal være med på turer og bestemme hva pengene skal brukes til.

- Gi et par tilfeldige familier muligheten til å oppfylle noen av sine ønsker.

- Kjøpe et hus til meg og mannen.

- Donere penger til forskning på ufrivillig barnløshet, samt. kanskje starte en klinikk med behandling og forskning av ufrivillig barnløshet.

- Kjøpe en bil som jeg vet mannen har ønsket seg lenge.

Tja, pengene vil nok rase unna her ser jeg. Ville nok satt resterende på sparekonto! :)

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt det til en eneste sjel. Ikke engang sambo (eller, hadde vel aldri klart å holde det hemmelig for ham).

Også når julaften kommer så hadde alle fått tidenes tøffeste julegave under treet :ler:

Mamma og svigers hadde fått nedbetalt lånet +noe annet. Mamma hadde fått en lang varm reise med alle døtrene.

Hadde nedbetalt alle mine søsken sine lån.

Vet om en niese som hadde hylt av glede når hestehengeren hadde trillet inn på plassen.

En kompis hadde fått ny bil og snøskuter. Og startkapital til tomt/bolig.

Broren til sambo hadde også fått nedbetalt all gjeld. Og startkapital.

Jeg hadde kjøpt meg en gård, og bygget ridehall.

Reist kjempe mye.

Invistert i så mye rart at jeg aldri hadde trengt å arbeide igjen.

Også hadde jeg gitt penger så vi kunne hatt et ordentlig dyrepoliti i Norge.

Også til leger uten grenser

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

- Kjøpt et fint hus til mamma, og tatt henne med på en luksus spareise til Maldivene eller noe. Ville i tillegg støttet henne slik at hun kunne fått mulighet til å jobbe redusert samtidig som hun tar en ønsket utdannelse på deltid

- Gitt et par millioner til hver av søsknene mine

- Kjøpt en leilighet eller to i Bergen eller Oslo

- Tatt lappen og kanskje kjøpt bil

- Tatt litt plastisk kirurgi (fikset på nesen, øyelokkene, puppene)

- Støttet forskning på kreft-medisin

- Støttet en dyrevernorganisasjon

Anonym poster: 0a8afc0269245d65db0a272a8b3ad445

• Liker 1
Skrevet

Kjøpt nye gardiner og feiret med fyrstekake.

• Liker 1
Skrevet

Betalt studielån og annen gjeld og endelig fått sove ordentlig godt om natta.

AnonymBruker
Skrevet

Reist på seilferie i Kaibien i noen måneder,for å grundig tenke igjennom hva jeg skulle gjøre videre.

Men hadde selfølgelig sagt opp jobben og betalt all gjeld og sikret min sønn som er uføretrygded økonomisk for resten av livet.

Ellers enn det går tankene til å finne noe som vil engasjere meg og lage en mening i livet for meg,og da havner jeg på bygge skole for jenter i ja, si det, India, Pakistan, Afganistan, Bangladesh, Jemen, osv,osv, lista er lang for hvor jenter blir undertrykte og nødvendigvis ikke får skolegang. Så ja,begynne en plass,og målet ville være å bygge flere skoler i flere land etterhvert.

Anonym poster: f55abc2797fbee073f5d9d3c730dd086

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjøpt leilighet til kjæresten og meg, leilighet til søsteren min og til pappa, gitt dem et par mill

Kjøpt en gård og startet opp en form for farm sanctuary og kennel for gamle hunder

Gitt bort en del til WWF og de organisasjonene som jobber med å avskaffe puppy mills

Tatt permisjon og reist en del. Tatt med venner.

Studert litt mer.

Anonym poster: 2882e58cfa96c4e0a707179f37c03efc

AnonymBruker
Skrevet

Betalt studielån, nedbetalt lånet til mine foreldre, satt av en sum som foreldrene mine skal få den dagen de blir pensjonister, enten en engangssum eller litt og litt hvert år. betalt oppussing av foreldrenes hus og hytte. Gitt exen min bilen han alltid har ønsket seg. Kjøpt meg leilighet og bil. Gitt bort penger til en god sak, sette av en sum i året som skal gå til forskjellige organisasjoner hvert år. Betale roadtrip i USA for meg og vennene mine. Dra på eksotiske reiser. Jobbe frivillig for en god sak. Jobbe litt mindre. Gifte meg på en strand på et nydelig sted, betale fly og hotel og alt inkludert for alle gjestene. Fornyet hele garderoben, kjøpt dyrere of kvalitets klær og vesker. Spurt venner og familie hva de ønsker seg aller mest i hele verden, og kjøpt det til de. Sendt besteforeldrene mine på cruiseferie.

Satt resten på sparekonto og i fonn. Hadde nok de første månedene brukt mye på familie og venner, leilighet til meg selv. ellers hadde jeg hatt en maks grense i året på hva jeg bruker. Fortsette i jobben, men gått ned i stillig. Leve kun på pengene jeg tjener i jobben, men unne meg litt av formuen min nå og ta, på reisemål osv.

Anonym poster: 0dc72cca841613ed2b210439c7614e56

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Hadde kjøpt leilighet(en temmelig rå en :) )

Hadde unnet meg en lang ferie og kjøpt meg leiligheter rundt om i verden der jeg kunne tenke meg å vært i vintermånedene.

Elsker jobben min, men ville nok bedt om redusert stilling. Men må jobbe ellers blir jeg gal!

Gjest Cloud9
Skrevet

Gitt noe til kreftforskning. Puttet resten i bank og levd av rentene.

Skrevet

Skulle satt av 2 millioner til piker, vin og sang, og brukt resten på å slå meg opp som hushai....

....og så gradvis justert den grensa til mer og mer piker, vin og sang og mindre og mindre hushai-prosjektering, helt til jeg hadde pissa bort alt sammen.

Men en Toyota Corolla fra 80-tallet og en elektrisk tannbørste skulle jeg nok klart å sitte igjen med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...