Gjest Adera Skrevet 4. mai 2013 #21 Skrevet 4. mai 2013 Kjøpt hus og pusset det opp. Betalt gjelda vår, samt betalt all gjelda til familien min. Gitt litt til familie og sendt de på ferie. Shoppet litt. Satt på sparekonto.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. mai 2013 #22 Skrevet 4. mai 2013 Betalt gjelden til familie og meg selv, kjøpt hus, dratt på ferie
hjertesukka Skrevet 4. mai 2013 #23 Skrevet 4. mai 2013 Investert i hus og eiendom. Kjøpt tomter til barn og barnebarn. Gitt mye til en klinikk og en barnehage i Kenya. (som en norsk dame driver). Spandert reiser på ekte venner.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2013 #24 Skrevet 4. mai 2013 Nordmann vant 102 millioner i Eurojackpot Hva hadde du gjort om det var deg? .. Jeg håper først og fremst at jeg hadde overlevd sjokket. Detter hadde jeg sagt opp jobben, pakket kofferten og reist til et eksotisk sted i utlandet for en periode med seriøs grubling. Kan så tydelig se meg for meg der jeg sitter lett henslengt i en solstol under en parasoll, med en paraplydrink i den ene hånda og en penn i den andre, mens jeg drodler en liste med planer. Og den blir lang! Ahhhh. Anonym poster: c48f2f46f2e71028e47ba38d2bf9cc9d Betalt ned lån. Skaffet meg større bobel (trenger et soverom ekstra).
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #25 Skrevet 4. mai 2013 Kjøpt et småbruk til meg, leilighet til min mor og litt tilskudd til hus for søskene mine. Startet min egen lille bedrift og krysset fingrene. Anonym poster: ffc8c6b214ca1bdf9000bd59a087ebb6
LillaFrosk Skrevet 4. mai 2013 #26 Skrevet 4. mai 2013 Jeg hadde iallefall blitt enormt glad! Hadde sponset noen millioner til skolegang i et land som trenger det, og gitt èn million til en annen organisasjon som jeg følte fortjente det. Jeg hadde også reist på ferie med det samme, og tatt med meg ganske mange. I tillegg ville jeg kjøpt meg et hus, og betalt ned gjelden til mine foreldre. Samt kjøpt en god bil. Resten av pengene.. Vel, jeg hadde fordelt dem fint utover kontoene mine (sparing, regning og bruk), og prøvd å ellers leve et tilnærmet normalt liv. Jeg ville likevel takket ja til skoleplass til høsten, fullført den utdannelsen og fått meg en jobb når den var ferdig.
Silfen Skrevet 4. mai 2013 #27 Skrevet 4. mai 2013 Litt tilskudd til hus til søsken? Litt? Hvorfor ikke kjøpe dem et hus hver?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #28 Skrevet 4. mai 2013 Litt tilskudd til hus til søsken? Litt? Hvorfor ikke kjøpe dem et hus hver? Fordi vi ikke har noe nært forhold i det hele tatt. Ser dem en gang i året og vi er en liten flokk. Anonym poster: ffc8c6b214ca1bdf9000bd59a087ebb6 2
Gjest Funky Punk Skrevet 4. mai 2013 #29 Skrevet 4. mai 2013 Litt tilskudd til hus til søsken? Litt? Hvorfor ikke kjøpe dem et hus hver? Selv om man vinner store pengesummer så betyr ikke det at man trenger å kjøpe hus til alle og enhver, men man kan lette litt for dem. 3
Silfen Skrevet 4. mai 2013 #30 Skrevet 4. mai 2013 Jaja ...Sist jeg sjekket var ikke nær familie alle og enhver.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #31 Skrevet 4. mai 2013 Jaja ...Sist jeg sjekket var ikke nær familie alle og enhver. Jeg hadde brukt rundt 24mill om jeg skulle kjøpt et dugelig fint bo for mine nærmeste. 1 mill innskudd istedet er nok. Anonym poster: ffc8c6b214ca1bdf9000bd59a087ebb6 1
Cata Skrevet 4. mai 2013 #32 Skrevet 4. mai 2013 Jeg ville nok betalt ned boliglånet. Og så hadde nok min mor fått en del av kaka. Ellers vet jeg neimen ikke hva jeg skulle brukt dem til, annet enn som sikring i tilfelle arbeidsledighet eller sykdom . Ville muligens vurdert å kjøpe meg en litt større leilighet, forresten, men er ikke sikker for jeg trives godt i den jeg har.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #33 Skrevet 4. mai 2013 1) Sagt opp jobben. 2) Kjøpt bolig. 3) Forsøkt å overtale gubben til å si opp sin jobb slik at vi kan reise masse sammen. 4) Kjøpt hytte til foreldrene. 5) Gitt 5 mill hver til søster og gubbens bror, øremerket bolig. 6) Betalt ned families lån (3 stk.) 7) Pusset opp foreldres bolig og ansatt noen til å ta seg av hage og vedlikehold. 8) Invitert nær familie med på en eksotisk reise, og reist mye med gubben etterpå. 9) Skaffet en hund eller to til, siden jeg uten jobb ville hatt tid til å ta meg av dem. 10) Investert i noe lurt. 11) Fått barn, siden jeg ville hatt både tid og økonomi til å følge de opp. Anonym poster: d123de493cc1ed60d4ff9a3929010dea 1
Gjest Funky Punk Skrevet 4. mai 2013 #34 Skrevet 4. mai 2013 Jaja ...Sist jeg sjekket var ikke nær familie alle og enhver. Har man to søsken og to foreldre, enig. Men når man har skilte foreldre med nye partnere på hver sin kant, stesøsken og helsøsken (i mangel på bedre ord), inngifte søsken og hele sulamitten...ja da går en hel del unna om alle skulle fått hvert sitt hus til 2-3 mill 2
Gjest Funky Punk Skrevet 4. mai 2013 #35 Skrevet 4. mai 2013 Jeg hadde brukt rundt 24mill om jeg skulle kjøpt et dugelig fint bo for mine nærmeste. 1 mill innskudd istedet er nok. Anonym poster: ffc8c6b214ca1bdf9000bd59a087ebb6 Ja her ligger boligprisen på rett under 3 mill. Om jeg skulle kjøpt en bolig til alle mine nærmeste så hadde jeg lett kommet opp i en utgift på 30-40 mill. Hadde jeg hatt 100 mill så hadde det selvfølgelig ikke vært noe problem, men for at det skulle blitt rettferdig så ville jeg mye heller gitt dem alle 1 mill avsatt til bolig slik at de har lettere for å få kjøot en bolig.
Gjest Stronger Skrevet 4. mai 2013 #36 Skrevet 4. mai 2013 Kjøpt meg en flott leilighet, enten her jeg bor nå eller flyttet nærmere familien. Møblert den med akkurat de møblene jeg ville :D Betalt ned studielånet mitt. Betalt ned låna til allle i familien min. Fått regulering bak på tennene eller noe sånn, for å få rette tenner igjen. Spandert på meg nye klær, dyre hårprodukter, frisør oftere enn 2 ganger i året osv. Kjøpt meg en fin bil. Satt penger på sparekonto til tantebarna mine, boligsparing. Kjøpt noe fint til mormor og morfar, alt de trenger. Bestilt luksusferie til meg og familien i sommer. Betalt ned lån til svigers, kanskje tatt de med på en sydenferie i privatfly, svigerfar har flyskrekk og har aldri vært i syden Vet ikke om jeg hadde fortsatt på studiet, kanskje startet en barneklesbutikk med søsteren min istedet! Hadde nok prøvd å følge en av de mange drømmene jeg har, som liksom har virket urealistiske, mtp. jobb. Donert penger til forskning på forskjellige sykdommer, gitt penger til mange hjelpeorganisasjoner. Dyrket fritidsinteresser, startet på yoga, pole-kurs, tatt noen timer med personlig trener osv Plassert penger i tomter på hjemstedet mitt. Spandert en helg på spa for søsteren og svogeren min. Gitt broren min nok egenkapital til å kjøpe seg en grei leilighet. Ville nok prøvd å ikke vise at jeg var rik, ikke snakket noe om det.. De som kjenner meg hadde jo sett at jeg fikk meg bil og ny leilighet, men jeg hadde ikke gått rundt i designerklær, spist på fancy resturanter, kjøpt meg racerbåter osv. Ville jo prøvd at folk skulle sett på meg som samme, gamle "Stronger", eller bare en vanlig person når jeg møter nye folk. Ville gitt penger til folk som jeg så trengte det, hadde prøvd å være gavmild men ikke dumsnill.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #37 Skrevet 4. mai 2013 Jeg ville vært helt i sjokk, og levd i lykkerus i lang tid. Jeg ville søkt permisjon fra jobben med en gang, og tatt med meg de som ville av nærmeste familie til sydligere strøk, luksusferie, mens jeg hadde fundert over hva jeg skulle gjøre. Jeg ville kjøpt et stort, fint hus til 5-6 millioner, og kjøpt alt jeg ville av møbler, og interiør. Jeg ville beholdt leiligheten min, og leid den ut. Jeg ville betalt lånene/kjøpt hus til den nærmeste familien min. Ca 20 millioner Jeg ville kjøpt feriehus i utlandet et sted. 3 millioner Jeg ville redusert stillingen min til 50% Og så skulle mannen min fått bilen han drømmer om, til 850 000. De resterende 70 millionene, eller hvor mye som er igjen, ville jeg investert i eiendom, og jeg ville spart. Og sikkert dratt på mange ferier, og restaurantbesøk. Ville helt klart hatt økonomisk rådgivning. Anonym poster: 58dae296385a828600a1a03ee9cc0249
wilmap Skrevet 4. mai 2013 #38 Skrevet 4. mai 2013 jeg ville nok beholdt penge og latt de stå i banken og kun tatt ut hvis jeg eller noen bekjente trenger penger. forhåpentligs blir det da en stor arv etter meg når dør
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #39 Skrevet 4. mai 2013 Det vet jeg vel ikke!!! Men jeg kan gjette: Gitt til veldedighetsorganisasjonerStartet opp en egen organisasjon/bygget skoler i AfrikaKjøpt meg hus og hytteKjøpt meg en bilGitt til familie og venner jeg følte fortjente det (ja, da kunne de angret de som ikke har oppført seg!)Kjøpt boliger og leid utKjøpt meg et nytt kameraStartet en bedrift Anonym poster: fb49bd4d2eacbe0ea75672214833e700
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #40 Skrevet 4. mai 2013 Det aller første jeg hadde gjort var å troppe opp hos foreldrene mine med en splitter ny drømmebil. Det fortjener de etter alt de har vært gjennom. Deretter skulle de fått pusse opp huset sitt akkurat slik de ville, betalt ned gjelden deres og sendt dem på drømmereise. Jeg hadde også kjøpt bolig til mine to yngre søsken, og alle i familien hadde fått noen millioner hver. Så hadde jeg betalt ned vår egen gjeld, kjøpt egen bolig og dratt på tidenes sommerferie. Jeg ville også ha donert bort en hel del, før jeg fortsatte å leve som før. Anonym poster: 53d4cca0d9dc5aa6640b20ce9b20a6fa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå