Gå til innhold

Hvor stor er en 120-seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er for trangt med 2 i 120 seng. Går for en natt, men man ligger ikke behagelig.

På ikea får man 140 senger, her har jeg ingen problemer med å ligge 2 i senga. Utrolig hva 20 cm ekstra gjør.

Skrevet

120 seng er en og halv enkeltseng, altså litt lite å ligge på for 2 stykker. Vi har vel en vanlig dobbelseng på 150, kunne godt tenkt meg en på 180.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt en venninne sammen med meg i 120-seng.

Det er mulig at små mennesker synes at det går bra å sove to i en sånn seng, men da bør man være ganske glade i hverandre...

• Liker 2
Skrevet

Samboern og jeg har delt 120-seng i to år. Vi er ikke spesielt små, men liker godt å ligge tett. Nå er det slik at dersom en av oss sover dårlig en natt går den og legger seg på sofaen. Det tilhører sjeldenhetene, for min del er det hvis jeg har vært syk i forkant og sovet mye og dermed ligger og vrir meg, hvis jeg har stiv rygg, eller hvis samboern kommer hjem full og er såååå glad i meg og helst skal ligge midt på senga og/eller oppå meg. :fnise:

Vi har dobbeltdyne, jeg syns det blir for trangt med to enkeltdyner i 120-senga, i tillegg til to personer.

Jeg ville nok ikke belaget meg på 120-seng som dele med venninne-seng, det blir for intimt for meg når det ikke er snakk om kjæreste. Jeg har hele tiden hatt en sofa som er OK å sove på for en natt eller to. Da er det i mine øyne viktig å finne en sofa som har minst 170-180 cm lengde å sove på, og som er dyp og god. Vår er 90 cm dyp når man tar vekk ryggputene.

Skrevet (endret)

Jeg og samboeren har også delt 120 seng i 4 år nå. Det går veldig bra for vår del, nå er vi så vant at vi ikke tenker over det ;) men vi har planer om å kjøpe 160 seng så fort vi får tilgang på bil.

Endret av miaw
Skrevet

Jeg synes det er for lite med 120 når man er to. Alene er det helt perfekt. Hvis du ikke er vant til å ligge tett med folk ville jeg satset på en litt større seng, eller en uttrekksseng.

• Liker 1
Skrevet

120 cm til to personer går helt fint dersom man er innstilt på det. Jeg har delt 120 cm-seng med mange venninner og mamma uten at det har vært verken ekkelt eller trangt. Om sommeren har kjæresten og jeg hatt 120 cm-seng når vi har vært hjemme hos foreldrene våre i to måneder, og det er ikke noe problem. Hjemme har vi 140 cm-seng og det er ikke akkurat veldig stor forskjell. Da vi sov i en seng som var to meter bred var vi begge av den oppfatning at det var litt stusslig, for plutselig lå vi i hver vår ende av senga uten å ha noe kroppskontakt :P

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på det. Vi takler ikke å sove i 120 seng, alt for trangt! Liker ikke å ligge klint oppi kjæresten, og jeg ligger sånn her (tegning C) bare litt mer ekstremt. Så det er ikke sjaaans :fnise: 160 cm derimot.. purrrfekt :)

Hehe. Jeg er tegning C, men så har jeg en D til mann, så det er kanskje derfor vi klarer oss helt fint med 120 :P

Anonym poster: 6dafdb2d1c8be4291a22a49bf4246863

Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg hadde 120seng på hybelen, og overnattet venninner der. Gikk helt greit for enkeltnetter. Samme senere med kjæreste. Enkeltnetter og helger nå og da så går det fint. Men jeg er en person som liker å ha litt plass, egen dyne og mulighet til å vri meg. Jeg blir også varm på natta. Så det tok ikke lang tid før vi kjøpte større seng når ting ble mer seriøst mellom meg og kjæresten. Det gik rett og slett ut over søvnkvaliteten, på tross forelskelse. Nesten så jeg skyndte meg for å sove litt før han kom hjem fra skolen på ettermiddagen, for å breie meg litt. :fnise:

Men til bruken du skisserer, så høres det helt toppers ut med 120-seng.

• Liker 2
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Samboer og jeg sov 7 mnd i 90-seng, så kanskje derfor det virket som vi fikk supergod plass da vi kjøpte 120-seng for et halvår siden! ;)

Verken han eller jeg har klaget en eneste gang:) Så du klarer deg helt sikkert med en slik seng, ts :)

Skrevet

120 seng er for smalt for to. Har hatt det i mange år pga. plassproblemer da jeg kjøpte den, og den har vært helt fin så lenge det var bare meg. Men med to...det ble med et par forsøk, for å si det slik. Ingen fikk sove noe særlig.

For venninnebesøk så ville jeg foretrukket sammenleggbar gjesteseng, eller å la henne sove på sofaen. Tror begge sover bedre da. Evt. løs madrass på gulvet for gjesten.

Er enig med momo, 140 er veldig mye bedre når man er 2.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min har hatt 120-seng i tre år nå fordi vi ikke har plass til noe annet. Det fungerer helt fint :) Vi er helt "normale" i størrelsen og har god nok plass.

Anonym poster: db1c2ba6e8c9e83b383079f4c9bb456a

Gjest Armule
Skrevet (endret)

Jeg og kjæresten liker å ligge tett, så vår 120-seng går helt fint (med dobbeldyne). Når tiden at vi skal kjøpe ny kommer, blir det nok 150, men da fordi vi har fått oss katter og har ikke noe imot katter i senga.

Et vennepar av oss liker derimot IKKE å ligge tett. De må derfor ligge med hver sin enkeltdyne og i en stor seng.

Det kommer helt an på hva man selv og partner liker. Og hvordan man ligger. Det blir mye skje-ligging hos oss, men det liker vi godt :)

(vi har sovet sammen i tre år)

Endret av Cervix
Skrevet

Jeg syns det blir for lite med 120-seng for to personer over lengre tid. Jeg har hatt både søsken og kjæreste på overnatting i min 120-seng.

Jeg og kjæresten sov også på en sovesofa som var 120 i nesten ett år før vi kjøpte seng på 180. Det var godt det!

Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg og kjæresten sov i 120-seng i 5 år, før vi skaffet oss 180-seng. Gikk helt fint, vi hadde hver vår dyne, og følte aldri at det var trangt. Savner senga innimellom. :ler: 180-senga er jo enorm, blir nesten ensomt av og til.

120-seng er perfekt hybelseng!

Skrevet

Vi har 120-seng. Går helt greit, men den kunne gjerne vert hakket større. Vi skal kjøpe større når vi flytter fra her vi bor nå om et års tid. Men det er mest fordi senga er utslitt og ikke størrelsen alene.

AnonymBruker
Skrevet

180 seng føles som å sitte på hver sin ende av et 20manns bord å spise, hvis man ikke er tykke eller veldig lange.

150 er mer perfekt spør du meg.

Anonym poster: 72030769c5e6ec8c77dd88352046b09e

AnonymBruker
Skrevet

Det er fint plass til to personer i en 1.20 seng, så en 1.20 seng er fint på gjesterom osv. Men skal man ligge i den over lengre tid vil jeg absolutt anebefal en 1.40 eller helst 1.50. Utrolig hvor mye de 30 cm gjør.

Anonym poster: ea86cf966795c034e72aaa8538b47f4c

Gjest Tirkes
Skrevet

180 seng føles som å sitte på hver sin ende av et 20manns bord å spise, hvis man ikke er tykke eller veldig lange.

150 er mer perfekt spør du meg.

Anonym poster: 72030769c5e6ec8c77dd88352046b09e

180 er helt fantastisk om man liker å ligge i midten og samtidig dele seng med noen. :fnise: Kanten på senga er skummel. Er monstre under der.

• Liker 3
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Elsker at denne tråden er to sider lang.

I min mening er 120 perfekt for 1, litt trangt for 2. Men jeg liker når det er litt trangt. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...