Gå til innhold

Hvor stor er en 120-seng?

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

TS: Du burde få tak i et målebånd. Da får du målt om du har plass til 120, 150 eller 180-seng. Det handler jo ikke bare om hvor stor plass dere skal ha i senga, men også hvor stor plass senga opptar i rommet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

180 er helt fantastisk om man liker å ligge i midten og samtidig dele seng med noen. :fnise: Kanten på senga er skummel. Er monstre under der.

Hehe ja jeg er faktisk litt overrasket over at folk foretrekker mindre senger enn 1.80 :sjokkert::fnise:

Men nå sover jeg veldig lett og samboer blir veldig varm, så vi trenger mye plass å boltre oss på. Men som regel ligger han på sin side og jeg i midten, og så kan jeg rulle vekk om han irriterer meg :)

Må også ha min egen dyne for jeg er avhengig av å ha noe mellom beina, ellers får jeg vondt i hoftene.

Anonym poster: ea86cf966795c034e72aaa8538b47f4c

• Liker 1
Gjest Cathleen
Skrevet

I min gamle leilighet hadde jeg bare plass til 1.20-seng. Kjæresten og jeg var kjærester i hele studietida (3 år) uten å flytte sammen, og han sov over hos meg 2-3 ganger ukentlig. Gikk helt fint det, i vår nye leilighet har vi 1.80-seng, det blir igjen litt stort, 1.60 hadde passet perfekt, men vi falt pladask for designen på 1.80-senga, så... :)

Skrevet

Kjæresten og jeg sover sammen 5-6 dager i uka i 120 seng uten noen problem. Vi liker å ligge tett da, så for oss er ikke egentlig 90-seng heller noe problem. Men i en 120 seng har vi plass til også å ligge med litt avstand om vi trenger det. Vi flytter snart sammen og da tror jeg vi foreløpig beholder en av våre 120-senger.

Har forresten også sovet med venninner og søster i 120 uten problem.

Skrevet

jeg har 120 seng og det er plass til meg og min kjære i hvertfall :)

Skrevet

Det kommer helt an på. Vi har hatt 120 seng i 7 år, og det har fungert fint. Litt småtrangt innimellom, men vi kommer nok ikke til å kjøpe større før vi en gang flytter :)

Skrevet

Nå var jeg for trøtt til å lese alle svarene, men en 120-seng pleier også å bli omtalt som en halvannen-seng, altså en og en halv seng. Veldig stor og romslig for en person, litt i minste laget for to voksne, med mindre de er relativt smale begge to.

• Liker 1
Skrevet

120-seng kalles også ungkarsseng, fordi den er fin for en person men har ved behov plass til to som skal ha et kortvarig og svært intimt sengedelingsforhold. Kremt.

Skrevet

120 seng går fint for to kjærester elle veeldig gode venniner. MEN da må den stå inn mot en vegg. Ellers vil dere antagelig begge føle at dere holde rpå å falle ut.

Gjest Ciegus
Skrevet

120 seng går fint for to kjærester elle veeldig gode venniner. MEN da må den stå inn mot en vegg. Ellers vil dere antagelig begge føle at dere holde rpå å falle ut.

Neida, vår 120-seng sto ikke inntil en vegg, fortsatt ikke noe problem. 120-senga hjemme hos foreldrene mine sto derimot mot en vegg, og da fikk jeg klaus hvis jeg lå innerst.

Så forskjellige vi er! :)

Skrevet

Neida, vår 120-seng sto ikke inntil en vegg, fortsatt ikke noe problem. 120-senga hjemme hos foreldrene mine sto derimot mot en vegg, og da fikk jeg klaus hvis jeg lå innerst.

Hehe, sant ;) Jeg hadde hvertfall følelsen av at jeg holdt på å falle ut da vår ikke sto inn mot vegg.

Skrevet

120 er null stress, vi har hatt 120 seng i snart tre år. Meg, samboeren min og hunden på 27 kg. Men må stå inntil en vegg ja, og jeg må ligge innerst, hvis ikke detter jeg ut (:

Skrevet (endret)

en vanlig enkeltseng pleier vel å være 90 bred... 120 er jo bare 30 cm bredere enn 90seng. så det er jo ikke så mye mer.

Endret av Kjempeliten
Gjest oreokaka
Skrevet

Wow, nå føler jeg meg jo omtrent rar som har en seng på 180 sammen med samboer! Men så skal det sies at sikkert bare 120-140 blir brukt :fnise:

Skrevet

Samme her :) hos oss fikk ingen av oss sove dersom jeg sov inntil veggen, fordi jeg føler meg innesperret og syns det blir så innmari varmt. Antakelig blir jeg voldsomt varm om natta, så jeg liker best å ligge slik at jeg kan stikke diverse kroppsdeler utenfor dyna/sengekanten. Kan godt henge litt utafor kanten også, jeg. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten min har sovet på 120-seng i halvannet år. Ikke noe problem med mindre dere er begge overvektige. :P ..men til og med da kan det egentlig gå helt fint.

Anonym poster: 20731bd6330f9b776c1af14542c7699e

Gjest Melina*
Skrevet

Kjæresten og jeg delte 1.20-seng i to år, tenkte aldri på at det var lite. Senga stod inntil en vegg da, og jeg er enig med flickan; hadde følt det som at vi falt ut hvis ikke. Nå skal vi oppgradere til 1.80, og jeg er litt skeptisk til det - redd mye av intimiteten vil forsvinne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 180-seng for meg selv og elsker å utnytte all plassen, men når kjæresten er på besøk ender jeg opp med å bare ligge tett inntil ham. Tipper en 120-seng hadde holdt i massevis for oss :P

Drømmen er å kjøpe en rund seng :fnise:

Anonym poster: 4ffd1e85746c6ed414ce537344bfceaf

Gjest lillagubban
Skrevet

140seng er perfekt hvis man har liten plass men vil gå sengeplass til to. Går fint å sove to venninner i. Har hatt 140 seng i tre forskjellige hybler siste fire åra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...