AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Dette er veldig skjemmende, og gjør at jeg ser sur ut pga. at munnvikene "blir dratt nedover" av de mørke områdene. Noen tips? Tar i mot alt! Anonym poster: af56ebf0e285b9924a0cd69d6d3e006b
Gjest Kaxxy Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 I sollys ser jeg at jeg også har det, mye mørkere hud rundt der!! Hvorfor? Kan det fikses?
Gjest Nanne70 Skrevet 10. mai 2013 #3 Skrevet 10. mai 2013 Det er antakelig pigmentflekker/pigmentering det er snakk om. Gå til anskaffelse av en "Whitening Lotion", det er flere kosmetikkmerker som har denne typen produkter, se f.eks. denne oversikten. Man kan også prøve syrebehandling. Dette er en behandling som utføres av hudpleier, men det fås kjøpt produkter til hjemmebruk også, les mer om det her. Ved bruk av whitening-produkter er det viktig at huden ikke utsettes for direkte sollys, og at man bruker en dagkrem eller solkrem med høy faktor, helst 30 - 50. Syrebehandling bør helst foretas om høsten eller vinteren. For å vedlikeholde resultatet er det viktig at man fortsetter å bruke dagkrem med høy solfaktor også etter at pigmentflekkene er borte.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #4 Skrevet 10. mai 2013 Jeg hadde også problemer med pigmentflekker rundt munnen. Og det som funket for meg var Decleor Aroma White C serien til Decleor. Spesielt bra effekt fikk jeg av serumet. Fungerte så bra at alle pigmentflekker rundt munnen var så og si usynlige etterpå og jeg for første gang turte gå ut av huset uten concelear rundt munnen. Men etter en tur til sydligere strøk i påsken har de kjedelige pigmentflekkene vendt tilbake, så jeg skal investere i en ny runde med Decleor Aroma White C serien nå straks. Brukte Cleansing Foam, Lotion, Serum, Day Emulsion og Nattkremen forrige gang jeg ville bli kvitt det, og så effekt etter ca 3 uker, og etter noen mnd var det borte. Jeg trodde jeg måtte ty til laser for å bli kvitt det, men nå vet jeg hva jeg skal gjøre når det kommer tilbake. Noe det dessverre alltid gjør dersom jeg oppholder meg i solen, uansett hvor høy solfaktor jeg bruker. Min hud reagerer veldig fort med pigmentflekker dersom jeg bruker p-piller, så dersom du går på dette kan det være noe av årsaken til at du har fått det. Sminke i ansiktet når du er eksponert for solen kan også forårsake pigmentflekker, noe ikke alle tenker på. Og bruk alltid spf 50 rundt munnen før du går ut i vår/sommer mnd hvis du vil forebygge det i fremtiden. Når man først har fått det, har det veldig lett for å komme tilbake, og ikke alle som klarer å kvitte seg med dem, de fleste må ty til laser. Anonym poster: 03e7749fd637540a2ceebeb7a0838e34 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (På 10.5.2013 den 21.10): Jeg hadde også problemer med pigmentflekker rundt munnen. Og det som funket for meg var Decleor Aroma White C serien til Decleor. Spesielt bra effekt fikk jeg av serumet. Fungerte så bra at alle pigmentflekker rundt munnen var så og si usynlige etterpå og jeg for første gang turte gå ut av huset uten concelear rundt munnen. Men etter en tur til sydligere strøk i påsken har de kjedelige pigmentflekkene vendt tilbake, så jeg skal investere i en ny runde med Decleor Aroma White C serien nå straks. Brukte Cleansing Foam, Lotion, Serum, Day Emulsion og Nattkremen forrige gang jeg ville bli kvitt det, og så effekt etter ca 3 uker, og etter noen mnd var det borte. Jeg trodde jeg måtte ty til laser for å bli kvitt det, men nå vet jeg hva jeg skal gjøre når det kommer tilbake. Noe det dessverre alltid gjør dersom jeg oppholder meg i solen, uansett hvor høy solfaktor jeg bruker. Min hud reagerer veldig fort med pigmentflekker dersom jeg bruker p-piller, så dersom du går på dette kan det være noe av årsaken til at du har fått det. Sminke i ansiktet når du er eksponert for solen kan også forårsake pigmentflekker, noe ikke alle tenker på. Og bruk alltid spf 50 rundt munnen før du går ut i vår/sommer mnd hvis du vil forebygge det i fremtiden. Når man først har fått det, har det veldig lett for å komme tilbake, og ikke alle som klarer å kvitte seg med dem, de fleste må ty til laser. Anonym poster: 03e7749fd637540a2ceebeb7a0838e34 Hei var det denne du brukte? Anonymkode: 19004...986
Capazitet Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 Gå til lege. Det kan vera bakterielt eller virus.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #7 Skrevet 24. august 2023 Capazitet skrev (På 22.8.2023 den 13.00): Gå til lege. Det kan vera bakterielt eller virus. Eventuelt virus er sikkert borte nå 10 år etter 😂 Anonymkode: 6d0be...560 2
flusa Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 Dette har jeg også, og det jeg har er pigmentflekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå