AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 (endret) Okey jeg skjønner jeg ikke kan tvinge han...men saken er at bf har et barn med meg, et barn fra før og har nettopp fått en liten en med sin nåværende samboer. Barnet vårt var ikke planlagt men veldig ønsket og vi hadde et stabilt forhold med felleseid hus osv. bare for å si det. Det er mange mange år siden vi flyttet fra hverandre, og de to eldste er nå barneskolebarn. Det eldste barnet har han vanlig samvære med annenhver heg og en dag i uka. Barnet han har med meg har han sett svært sjeldent de siste årene, det er halvannet år siden sist. Jeg minner han av og til på at han har et barn her som gjerne vil treffe ham og han gir svar tilbake. Han sier han vil starte opp med samvær og få det på stell, det har han sagt siden vi flyttet fra hverandre. Allikevel skjer det ikke noe. Saken er at jeg vet ikke engang om den nye samboeren til barnefar VET at han har et barn til..og det virker jo ikke som han er interessert i barnet vi har sammen. What to do? Det verste synes jeg er at han velger de to andre barna fremfor mitt barn. Hvorfor gjør han dette? Jeg skjønner ikke logikken. Jeg har gjort alt for at han skal ha samvær, alltid stilt opp. Aldri vært sur for at han avlyser avtaler støtt og stadig. Nei jeg er bare oppgitt...lei av mange mange år med å snakke til en vegg som ikke bryr seg om barnet sitt....hvordan får får jeg han å stille opp som far? ----- Innlegget er anonymisert. Niennas, mod. Anonym poster: a1217e1dfe58e4d7b03589bd453ba46f Anonym poster: 4f57ea5e66eeccd635900d31eb0a3237 Endret 3. mai 2013 av Niennas
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Er det lenge siden dere var på familievernskontoret? Anonym poster: dcce96f8ce687edf61d23b3d955ae8e4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 Du kan ikke gjøre så mye....dessverre. Har selv et barn der pappaen hadde regelmessig samvær, helt til han møtte sin nye kjæreste. Alt var så bra i begynnelsen, og jenta vår var til faren regelmessig (torsdag-mandag annenhver uke, med planer om å trappe opp til 50/50), men så ble den nye damen gravid, og hun fant ikke plass til den jenta exen hadde fra før......så nå har samværet dabbet av, og hun har sett faren sin to ganger på et år. Og gjett om vi har vært mange runder på familievernkontoret! Det er ingenting jeg kan gjøre. Anonym poster: 66586c243eb99320ab61ac5678a70e0f
Kontormus Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Er det lenge siden dere var på familievernskontoret? Anonym poster: dcce96f8ce687edf61d23b3d955ae8e4 Ja, du kan jo tro han vil gå dit...
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Både du og han har barn med flere forskjellige folk? Anonym poster: 505a5c6f8f612c677d4b130b84023d1d
xinnia Skrevet 4. mai 2013 #6 Skrevet 4. mai 2013 Dessverre kan man ikke tvinge noen til å ha samvær, selv ikke med sine egne barn. Så det beste for deg og ditt barn, er bare akseptere at slik er det.. istedet for å fokusere på å irritere seg over den drittsekken, bruk tiden fornuftig til det beste for deg og ditt barn.
Skylight Skrevet 4. mai 2013 #7 Skrevet 4. mai 2013 Jeg har det også på lignende vis og det er ikke så mye å få gjort med det. Ikke kan du tvinge gjennom domstol til samvær og ikke kan du tvinge han til familievernkontoret. Og vil man egentlig tvinge noen til å ha samvær med sitt barn? Hva slags samvær blir egentlig det? Men det er vondt å se på de barna som gjerne skulle ha sett den foreldre som ikke er intresert. Det er vanskelig å forklare eller dekke over hvorfor det ikke lenger er invitert til den andre. Og det blir ikke enklere å forklare med årene heller. Nå er mitt barn 13 og alle andre planer blir kastet i vasken om far plutselig skulle melde sin interesse. Jeg legger til rette for at henting og bringing ikke skal bli noe problem for min datter ettersom han gjerne setter henne igjen på en bussholdeplass om han skulle finne det for godt... Jeg forstår at jeg har såret han dypt for mange mange år siden, men jeg forstår ikke hvorfor han fortsatt vil såre sin egen datter....
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2013 #8 Skrevet 4. mai 2013 Jeg ville ikke sendt ungene avgårde til noen som var uinteressert. 5
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2013 #9 Skrevet 5. mai 2013 Du kan ikke tvinge noen til å ha samvær med egne barn. Du kan tvinge gjennom barnebidrag. Dette er vel det eneste du kan tvinge noen til. Hvis du tenker etter er det ikke noe særlig for barnet og dra til noen som ikke er interessert i og være sammen med det.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #10 Skrevet 5. mai 2013 Hversåsnill å ikke tving ham! Jeg ble sendt avgårde til en motvillig forelder ferie etter ferie. Jeg satt på "rommet mitt" (les: kottet der man oppbevarer støvsuger, vintertøy osv) og sultet. Fikk litt mat når de husket, ville spise med meg. Fikk aldri være med å spille spill som hennes barn fikk lov til. Det var helt jævlig. Vil han ikke så vil han ikke. Han endrer ikke mening selvom barnet skulle befinne seg i samme hus som han. Anonym poster: 5482bc54a67b00fcfb809f606f37dae6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #11 Skrevet 5. mai 2013 Du må bare innse først som sist at barnefaren gjør akkurat som han vil og du danser etter hans pipe. Skap deg et selvstendig ståsted for deg og ditt barn. Ønsker barnefaren noe samvær så flott. Hvis ikke så har du ditt ståsted. Jeg brukte all for lang tid til å innse det. Jeg ivret så etter at far skulle være far at jeg utsatte de for opplevelser de burde ha vært spart for. Jeg hadde ikke trengt å lagt meg så langflat og brukt all verdens krefter på en far som var far når det passet ham. Tok meg 10 år å innse dette. 10 år med frustrasjon og det å dekke opp for unger at far ikke stilte opp eller var til å stole på. Du kan ikke forandre en annen voksen. Innse det først som sist. Du er der den dagen far eventuell føler for samvær. Da tar du det derfra. Anonym poster: 613f645c583f1533f33334828c3552f8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #12 Skrevet 6. mai 2013 TS her, som anonym spør om; nei, han har tre barn med tre ulike, mitt barn er mellomste. Jeg har kun dette barnet. Trist å høre om dere andre sine historier, vil jo selvsagt ikke at mitt barn skal oppleve noe sånt. Jeg vil jo egentlig ikke tvinge ham, men jeg vil få han til å selv ville ha samvær. Til å bli interessert. Ettersom han han samvær med sitt eldste barn og bor med det yngste barnet og moren dets er det tydeligvis bare her det ikke er interessant. Anonym poster: 4f57ea5e66eeccd635900d31eb0a3237
tom1986 Skrevet 6. mai 2013 #13 Skrevet 6. mai 2013 Jeg har det også på lignende vis og det er ikke så mye å få gjort med det. Ikke kan du tvinge gjennom domstol til samvær og ikke kan du tvinge han til familievernkontoret. Og vil man egentlig tvinge noen til å ha samvær med sitt barn? Hva slags samvær blir egentlig det? Men det er vondt å se på de barna som gjerne skulle ha sett den foreldre som ikke er intresert. Det er vanskelig å forklare eller dekke over hvorfor det ikke lenger er invitert til den andre. Og det blir ikke enklere å forklare med årene heller. Nå er mitt barn 13 og alle andre planer blir kastet i vasken om far plutselig skulle melde sin interesse. Jeg legger til rette for at henting og bringing ikke skal bli noe problem for min datter ettersom han gjerne setter henne igjen på en bussholdeplass om han skulle finne det for godt... Jeg forstår at jeg har såret han dypt for mange mange år siden, men jeg forstår ikke hvorfor han fortsatt vil såre sin egen datter.... Fordi han forbinder henne med deg. Ved å såre han, ødela du også forholdet hans til datteren deres.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #14 Skrevet 6. mai 2013 Fordi han forbinder henne med deg. Ved å såre han, ødela du også forholdet hans til datteren deres. Tror det nok er mer komplisert enn som så. Og det var heller han som såra meg den gangen. TS Anonym poster: 4f57ea5e66eeccd635900d31eb0a3237
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå