AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg er ei jente på 26 som har ganske mye muskler til å være jente. Jeg mistenker at jeg har litt høyt nivå av testosteron for å være dame. Jeg har definerte muskler selv om jeg ikke trener verken målbevisst eller jevnlig. Jeg har tatt sånn scanning av kroppen som viste at 50 av mine 65 kg er muskler. Fettprosenten er 19. Jeg er veldig fornøyd med at jeg ikke trenger å jobbe så veldig for å opprettholde en bra muskelmasse, og jeg har også relativt lett for å øke muskelmassen hvis jeg faktisk legger inn en innsats. Men hva skjer når jeg begynner på p-piller? Da vil jeg jo tilføre kroppen masse kvinnelige hormoner. Vil jeg da miste muskler? Vil jeg ha vanskeligere for å øke muskelmassen hvis jeg ønsker? Eller vil alt være som før? Noen som vet dette eller har erfaring? Anonym poster: d9dbf135852d333d3da6a8ea9412f81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoom Skrevet 3. mai 2013 #2 Del Skrevet 3. mai 2013 Det har vært en studie nylig som viste at kvinner på p-piller ikke hadde like høy treningseffekt som de som ikke brukte pillen. Men det er ku en studie, andre har vist at p-pillen ikke har noe å si for vekten, utenom at man kanskje får litt mer vann i kroppen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoom Skrevet 3. mai 2013 #3 Del Skrevet 3. mai 2013 Det er bare å prøve, gi de 3mnd, og hvis bivirkningene ikke går over kan du prøve et annet merke. Eller hva med p-ring, som virker lokalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *MaggieQ* Skrevet 3. mai 2013 #4 Del Skrevet 3. mai 2013 Jeg går på piller og har alltid hatt bra muskelmasse og lav fettprosent. Har ikke endret seg med piller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #5 Del Skrevet 3. mai 2013 P-ringens hormoner blir tatt opp i blodbanen på samme måte som hormonene p-pillene, så den fungerer ikke lokalt. Med mindre du kutter drastisk ned på treningen samtidig som du starter på p-pilen tviler jeg på at du vil merke noen forskjell. Anonym poster: 7db9a52b96fe505416ede9393ca84cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoom Skrevet 3. mai 2013 #6 Del Skrevet 3. mai 2013 ok, ingen forskjell på p-piller og p-ring ifm kroppsvekt http://pauls-place.org.uk/sites/pauls-place.org.uk/files/Milsom%202006_0.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #7 Del Skrevet 3. mai 2013 Ja, det er vel ikke noe annet å gjøre enn å prøve. Jeg kan vel ikke akkurat miste masse muskelmasse over natten heller. Er bare redd for at p-pillene skal ødelegge kroppen min helt, hehe. P-ring tror jeg ikke jeg vil bruke. Det virker som litt styr. Hvilke p-piller går du på MaggieQ? Anonym poster: d9dbf135852d333d3da6a8ea9412f81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *MaggieQ* Skrevet 3. mai 2013 #8 Del Skrevet 3. mai 2013 Ja, det er vel ikke noe annet å gjøre enn å prøve. Jeg kan vel ikke akkurat miste masse muskelmasse over natten heller. Er bare redd for at p-pillene skal ødelegge kroppen min helt, hehe. P-ring tror jeg ikke jeg vil bruke. Det virker som litt styr. Hvilke p-piller går du på MaggieQ? Anonym poster: d9dbf135852d333d3da6a8ea9412f81b Loette De funker veldig bra for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #9 Del Skrevet 3. mai 2013 Loette De funker veldig bra for meg Jeg har fått noen som heter Marvelon eller noe sånt. Jeg har to søstre som er ganske lik meg i kroppen, og begge de har prøvd Loette men de fikk massevis av mellomblødninger hele tiden. Derfor ba jeg om å få et annet merke. Anonym poster: d9dbf135852d333d3da6a8ea9412f81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #10 Del Skrevet 4. mai 2013 Ja, det er vel ikke noe annet å gjøre enn å prøve. Jeg kan vel ikke akkurat miste masse muskelmasse over natten heller. Er bare redd for at p-pillene skal ødelegge kroppen min helt, hehe. P-ring tror jeg ikke jeg vil bruke. Det virker som litt styr. Hvilke p-piller går du på MaggieQ? Anonym poster: d9dbf135852d333d3da6a8ea9412f81b For meg er p-ring alt annet enn styr. Jeg setter den inn, har den inne i tre uker uten kjenne den eller tenke på den, tar den ut når huskelappen på telefonen min sier det er gått tre uker og putter inn en ny. Har bortfallsblødning to ganger i året og blør minimalt. Jeg har forsøkt "alle" p-piller før og hatt bivirkninger på alle (migrene, hodepine, mellomblødninger, forsvunnet sexlyst, ømme bryster, tørr skjede, soppinfeksjon, nedstemthet), men på p-ringen har jeg ingen bivirkninger. Anonym poster: 7db9a52b96fe505416ede9393ca84cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #11 Del Skrevet 4. mai 2013 For meg er p-ring alt annet enn styr. Jeg setter den inn, har den inne i tre uker uten kjenne den eller tenke på den, tar den ut når huskelappen på telefonen min sier det er gått tre uker og putter inn en ny. Har bortfallsblødning to ganger i året og blør minimalt. Jeg har forsøkt "alle" p-piller før og hatt bivirkninger på alle (migrene, hodepine, mellomblødninger, forsvunnet sexlyst, ømme bryster, tørr skjede, soppinfeksjon, nedstemthet), men på p-ringen har jeg ingen bivirkninger. Anonym poster: 7db9a52b96fe505416ede9393ca84cc4 Kjenner du den ikke når du har sex? Og er den vanskelig å sette inn? Anonym poster: d9dbf135852d333d3da6a8ea9412f81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #12 Del Skrevet 5. mai 2013 Kjenner du den ikke når du har sex? Og er den vanskelig å sette inn? Anonym poster: d9dbf135852d333d3da6a8ea9412f81b Jeg kjenner den aldri under sex. Både jeg og kjæresten kjente aktivt etter den første gangen vi skulle ha sex, men ingen av oss kjente noe til den. Nå tenker jeg ikke over at den er der inne engang. De første gangene syntes jeg det var litt vanskelig å få den inn. Jeg måtte bruke litt olje for å få den inn, og da ble den veldig glatt og vanskelig å holde fast i. Etter to-tre ganger gikk det helt greit. Det eneste ankepunktet jeg har er at den ikke er så kompatibel med menskopp. Som oftest overlapper de siste dagene av mensen med når jeg skal ha inn ny p-ring, og da er det litt vanskelig å ha begge deler i skjeden samtidig uten at det blir gris. Men det går det også, jeg måtte bare prøve meg litt fram. Anonym poster: 7db9a52b96fe505416ede9393ca84cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #13 Del Skrevet 5. mai 2013 Jeg har tatt sånn scanning av kroppen som viste at 50 av mine 65 kg er muskler. Fettprosenten er 19. Den scanningen kan du nok se bort fra. Gjennomsnittlig muskelsmasse hos kvinner er 35% av kroppvekt, 40% for menn. Selv om du skulle ha høy muskelmasse er 76% fullstendig urealistisk. Anonym poster: b37f8a7fcb9714da6a9714e5675986fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå