Felicia Skrevet 3. april 2004 #1 Skrevet 3. april 2004 Forbereder middag til i morgen og ser at det skal være 2,5 dl ublandet buljong i. Hva er dette? Jeg hadde initiellt tenkt å lage kraft selv, men er usikker nå. Er ublandet buljong sterkere konsentrert enn "vanlig" buljong/kraft?
valmue Skrevet 3. april 2004 #2 Skrevet 3. april 2004 Hm..den var vrien. Det fins ferdige fonder på flaske som er en type kraft/fond/buljong i flytende form. Denne skal vanligvis blandes med vann når den brukes, men kan også brukes ublandet som smakstilsetning i supper, sauser og annet. 2,5 dl. høres imidlertid veldig mye ut. Hvordan er oppskriften ellers og hva er det du skal lage?
Felicia Skrevet 3. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2004 Jeg skal lage Osso Buco. Oppskriften er som følger: ca. 3 kg kalveknoke 1 ts salt ½ ts pepper 6 ss siktet hvetemel til å vende kjøttet i 6 ss olivenolje 4 ss smør 4 stk. gulrot 4 stk. stilkselleri 3 stk. løk 3 båt hvitløk 2 ½ dl hvitvin eller eplemost 2 ½ dl kjøttbuljong (ublandet) 2 boks hermetiske tomater 1 bt. persille ½ ts tørket timian ½ ts tørket oregano 2 stk. laurbærblad Det slår meg plutselg... kan det være en skrivefeil? Og at det skal være utblandet?...*tenke*
valmue Skrevet 3. april 2004 #4 Skrevet 3. april 2004 [quote=Felicia] Det slår meg plutselg... kan det være en skrivefeil? Og at det skal være utblandet?...*tenke*
Felicia Skrevet 3. april 2004 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2004 Da går jeg for det... takk for tenkehjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå