AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Noen tips til nyttige/bra/morsomme apper eller widgets til android? Jeg er også ute etter apper som ikke skal ha tilgang til alt mulig på mobilen min. Jeg vet godt at det finnes lange lister over apper der ute, men jeg har ikke funnet noen måte å sortere hvilke som krever tilganger til ditten og datten. Vurderte blant annet watchdog for å holde styr på databruken, men under tilganger så ønsker den å kunne endre mine nettverksinnstillinger. Kan ikke skjønne at det skal være nødvendig. Jeg ønsker en app for å holde kontroll, ikke for å miste den. Jeg skulle også ha noe så enkelt som en countdown widget, og måtte lete ganske lenge for å finne en som ikke krever full kontroll med mobilen. Fant en til slutt, da Anonym poster: 0009eb2829c9dcb4759471f1ba8cf3cb
ladamafia Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 forklaringer rundt tillatelser 1 forklaringer rundt tillatelser 2 regner med det er 3G watchdog du sikter til og ikke watchdog task manager? 3G watchdog har blant annet en funksjon der den kan slå av mobildata når du kommer over en grense som du selv har satt, for å gjøre dette så må appen kunne endre dine nettverksinnstillinger. Jeg er ikke så veldig fokusert på hvilke tillatelser apper vil ha på min telefon, det jeg derimot er fokusert på er å lese beskrivelsen av appen, for å finne ut av hva den faktisk kan og er ment til å gjøre. Jeg leser også kommentarer og ser på rating til appen. Det er først når kommentarer er fraværende eller hovedsaklig negative og krever tillatelser som ikke gir mening, at jeg styrer unna på grunn av tillatelser.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #3 Skrevet 4. mai 2013 Fant en annen databruk-app nå som ikke krever like mange tillatelser, og som ser ut til å funke greit. Må bare følge litt med at Netcom og appen er enige i hvor mye data jeg har brukt Anonym poster: 0009eb2829c9dcb4759471f1ba8cf3cb
Gjest Funky Punk Skrevet 4. mai 2013 #4 Skrevet 4. mai 2013 På min Samsung så kan jeg bare gå inn i innstillinger og gjøre så den varsler meg når jeg har bruk X mye data. Jeg stiller inn den øvre grensen selv. Ingen app.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #5 Skrevet 4. mai 2013 På min Samsung så kan jeg bare gå inn i innstillinger og gjøre så den varsler meg når jeg har bruk X mye data. Jeg stiller inn den øvre grensen selv. Ingen app. Fra android 4.0 og nyere. På eldre versjoner trenger man en app. Anonym poster: ff551344c58f9728fe331b2b60bb779a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå