AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Jeg har i alvorlig grad panikk angst og sosialangst. Jeg får ca 20 stk 5 mg Vival mot dette. Dette har jeg fått en gang i mnd igjennom hele svangerskapet. Det står at jeg kan ta max 2 stk daglig. Jeg er snart 5 mnd på vei og har fått klarsignal om at jeg kunne spise disse i svangerskapet med forsiktighet. Da jeg skulle bestille nye fikk jeg SMS om at jeg ikke kunne få nye pga fare for GANESPALTE. Jeg syntes dette er merkelig at de sier dette til meg nå, som jeg er 5 mnd på vei og skremmer meg med dette. Slik at jeg tror jeg har gjort noe skade. Kjæresten min er rasende pga dette. Samt at de ikke kommer med en annen medisin. Jeg venter på spesialist i panikk-angst. Anonym poster: 3811c2743cc57374cc91c89f75609a5b
Gjest Kv84 Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Er vel ikke så mye medisiner som er prøvet ut på gravide, særlig på slutten av svangerskapet.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 Ganen er vel allerede laget, så den faren er over (eller gjort). Men få en legetime istedenfor, og snakk med legen. Det er flere bivirkninger for fosteret enn ganespalte på diazepam, så det bør absolutt brukes med stor forsiktighet. Men det er rart at legen din stopper det først nå. Anonym poster: 4bf8780fb8b9b333814b79f946a1b249
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Kan "vanlig" antidepressiva være et alternativ? Jeg brukte antidepressiva (Cipralex) frem til jeg var 6 måneder på vei, da det anbefales at man ikke bruker dem i siste trimester. Det gikk helt fint, trappet gradvis ned i forkant. Hormonene mine var antakeligvis mer "i lage" under svangerskapet enn ellers. Jeg begynte på dem igjen ca. 9 måneder etter fødsel, fordi jeg ikke klarte å være uten lenger. Det må sies at jeg kontaktet både lege, psykiater og psykolog (via et universitet) for å høre om det var "ok" å bruke antidepressiva under svangerskap og amming. Anonym poster: d882a7e6779038cd207a84ec492a2384
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Kan "vanlig" antidepressiva være et alternativ? Jeg brukte antidepressiva (Cipralex) frem til jeg var 6 måneder på vei, da det anbefales at man ikke bruker dem i siste trimester. Det gikk helt fint, trappet gradvis ned i forkant. Hormonene mine var antakeligvis mer "i lage" under svangerskapet enn ellers. Jeg begynte på dem igjen ca. 9 måneder etter fødsel, fordi jeg ikke klarte å være uten lenger. Det må sies at jeg kontaktet både lege, psykiater og psykolog (via et universitet) for å høre om det var "ok" å bruke antidepressiva under svangerskap og amming. Anonym poster: d882a7e6779038cd207a84ec492a2384 Jeg har gått på sipralex og cipramil 3 år i strekk da jeg var yngre uten effekt så dette er ikke ett alternativ for meg desverre. TS Anonym poster: 3811c2743cc57374cc91c89f75609a5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå