AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Noen som har smakt den? Er den god? Som dessertvin? Har veldig lite erfaring med rosevin og vet liksom ikke helt hva jeg skal gå etter. Foretrekker tørr hvitvin fremfor søt. Noe som heter tørre roseer? Anonym poster: 052476a0cf3d1a1ea566b705e02e5a58
super-s Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 (endret) Jeg drakk mye Black Tower og Blue Angel (mener det er samme merke) i fjortistiden min. De er veeldig søte, og jeg klarer ikke å drikke dem lengre. Men trodde det var hvitvin jeg, men det er kanskje bare meg som husker feil? Edit: byttet ut noen ord. Endret 3. mai 2013 av super-s
Zzyzx Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 Ja, det finnes tørre roséviner. Jeg tror ikke at Black Tower er en tørr variant.
lurine Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Som dessertvin kan alt annet enn Black Tower anbefales. Spesielt denne, men selvsagt avhengig av desserten: http://www.aperitif.no/Vintips/pollisten/Vin/Musserende/Italia/Il-Falchetto-Brachetto-d-Acqui-2011-45923 Bruksområde: Jordbær med kremfløte. Andre fruktdesserter med fløte. Alene. Alltid godt avkjølt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå