AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Lurer på hvor vanlig det er med lekegrind. Vet at før hadde "alle" det, og jeg har også sett en del av mine bekjente som har det. I min omgangskrets virker det som det er 50/50 cirka Vi har ikke, og har heller ingen planer om å ha det. Vi har god plass, så det er ikke det det står på. Mener at babyen har godt av å krabbe rundt dit han vil. Han har matte med leker og teppe på, hvis han vil ligge rolig og slappe av. Hadde babyen min vært veldig turbo ville jeg vurdert det. Eller om vi hadde hund eller katt. Har med andre ord ingenting i mot lekegrind, men vi har ikke behov for det. Har fått en del reaksjoner på det. Særlig fra mamma og svigermor. Babyen er nå 8 mnd og de to virker nærmest besatt på tanken om at vi MÅ ha lekegrind. Er dette noe de fleste har? Hvor gammel er babyen når man har mest nytte av det? Hvor mye er den i bruk hos dere som har lekegrind? Anonym poster: 5d8a777fd17d27ed24cd05c3655ad21a
Gjest Magdalene Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Vi har. Litt for at minsten skal kunne være i fred for storesøsken, men også veldig greit å ha et sted å putte han når jeg må på do, hente posten etc... 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 Vi har ikke, kommer til å vurdere det når vi får nr to for å kunne skjerme fra storesøsken. Vi har en særs aktiv en på 8 mnd, en rett turbo men jeg må innrømme at jeg både henter posten og går på do mens minsten er i stua selv om han nå så veldig ustø reiser seg opp. Anonym poster: 95fcee2ce0b292ea8c4d61b5e0eb1771
Redbull Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Vi brukte da jenta vår var 5-6 mnd og frem til 11-12 mnd. men det var kun fordi at vi skaffa oss valp da, så jeg måtte løpe mye ifra jenta mi. Denne gangen vet jeg ikke om vi kommer til å bruke det. med en 2 åring, en hund og to katter ser jeg for meg at den blir tatt i bruk om noen mnd
Gjest Magdalene Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 (endret) . Vi har en særs aktiv en på 8 mnd, en rett turbo men jeg må innrømme at jeg både henter posten og går på do mens minsten er i stua selv om han nå så veldig ustø reiser seg opp. Anonym poster: 95fcee2ce0b292ea8c4d61b5e0eb1771 Da regner jeg ikke med at dere har trapp uten grind ungen kan falle ned når du ikke er der? Endret 3. mai 2013 av Magdalene
Mohair Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Vi har leikegrind, men har brukt den lite. Unødvendig kjøp.
Gjest pysepusen Skrevet 3. mai 2013 #7 Skrevet 3. mai 2013 Vi hadde ikke sist og kommer ikke til å ha det denne gangen heller. Kjenner faktisk ingen som har det...
Stinelin Skrevet 3. mai 2013 #8 Skrevet 3. mai 2013 Vi har samme mas fra mor og svigermor. De har mast i flere måneder om at han må begynne å krabbe, og da han endelig klarte det kom maset om lekegrind samme dag. Forstå det den som kan Her krabber småen i turbofart rundt i huset, som er rimelig barnesikkert. Vi har hund og katt, men har funnet greie løsninger på det. Når lillebror kommer i september blir det kanskje nødvendig, vi har en på loftet om det blir aktuelt. Da regner jeg ikke med at dere har trapp uten grind ungen kan falle ned når du ikke er der? Det tar jeg som en selvfølge, folk er som regel ikke helt åndssvake...
Adrianne Skrevet 3. mai 2013 #9 Skrevet 3. mai 2013 vi har aldri hatt behov for lekegrind. har en på 2 mnd og en på 2 år og ingen husdyr. setter minsten i vippestolen når jeg skal ut etter posten eller lignende (eller tar han med hvis vær og temperatur er ok)
ara Skrevet 3. mai 2013 #10 Skrevet 3. mai 2013 Vi har lekegrind men den er ikke så mye i bruk. Når jeg er alene med gutten putter jeg han oppi om jeg skal på do eller andre små ærender. Dette fordi vi b.la annet har en stor peis han greier å klatre opp på og lett kan falle ned fra. Hvis jeg skal støvsuge eller vaske gulv putter jeg han også i grinda, men dette prøver jeg helst å gjøre når han sover så det er ikke så ofte det skjer. Så jeg vil ikke påstå at det er nødvendig med lekegrind hvis huset er helt sikkert og ungen ikke kan finne på noe skummelt mens du f.eks er på do..
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #11 Skrevet 3. mai 2013 Vi har samme mas fra mor og svigermor. De har mast i flere måneder om at han må begynne å krabbe, og da han endelig klarte det kom maset om lekegrind samme dag. Forstå det den som kan Haha!!! Akkurat deg samme her Forstår det virkelig ikke. TS Anonym poster: 5d8a777fd17d27ed24cd05c3655ad21a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #12 Skrevet 3. mai 2013 Jeg synes den er gull verdt. Super når jeg skal gjøre husarbeid eller lage middag. Da har jeg heller ingen unnskyldning på at jeg ikke får gjort noe fordi jeg må løpe etter lillegull hele dagen. Anonym poster: a9754597de91baa747aaf4962af5afce
Stinelin Skrevet 3. mai 2013 #13 Skrevet 3. mai 2013 Jeg synes den er gull verdt. Super når jeg skal gjøre husarbeid eller lage middag. Da har jeg heller ingen unnskyldning på at jeg ikke får gjort noe fordi jeg må løpe etter lillegull hele dagen. Anonym poster: a9754597de91baa747aaf4962af5afce Jeg har aldri sett den med at man må løpe etter dem hele dagen. Småen vår pusler med sitt, og jeg har til dags dato aldri følt at jeg har "løpt etter han". Det er jo forskjell på barn, men jeg ser ikke helt problemet. Kanskje hvis man har et lite barnesikkert hjem, eller masse ting som man er redd for? Eller er ikke sønnen min stor nok enda? 1
Redbull Skrevet 3. mai 2013 #14 Skrevet 3. mai 2013 Jeg har aldri sett den med at man må løpe etter dem hele dagen. Småen vår pusler med sitt, og jeg har til dags dato aldri følt at jeg har "løpt etter han". Det er jo forskjell på barn, men jeg ser ikke helt problemet. Kanskje hvis man har et lite barnesikkert hjem, eller masse ting som man er redd for? Eller er ikke sønnen min stor nok enda? Jeg sier det samme, og jenta mi er snart 3.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #15 Skrevet 3. mai 2013 Vi har lekegrind, har brukt den til begge barna. Eldstemann var superaktiv og selv om leiligheten vår var barnesikret godt så fant han stadig vekk på no rart, så det var veldig deilig å putte han i lekegrinda mens jeg for eksempel kunne ta en dusj. Nå bruker vi den til lillesøster, hun er bare 5 måneder så ikke så mobil enda, men greit å putte henne der for å beskytte henne fra både storebror, hund, storebror sine kompiser osv. Tror det er veldig forskjell på barn, hvis lillesøster her er roligere enn sin storebror så kan det hende det hende den ikke blir brukt så mye, vi får se.. Anonym poster: 74cd60e8156c93b48eaf3cde86712a7d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #16 Skrevet 3. mai 2013 Nei, lekegrind gadd jeg ikke kjøpe. Mulig jeg hadde vurdert det annerledes om vi hadde hatt flere etasjer og trapp, dyr eller flere barn da. Har ennå ikke "løpt etter henne hele dagen", det som er farlig er sikret eller satt bort, og dusje gjorde jeg med henne på badet - bare lukket badedøren og tok med noe å leke med. Anonym poster: 69fd058506811393f8f4aae6ae60f0d6
Gjest Magdalene Skrevet 4. mai 2013 #17 Skrevet 4. mai 2013 Stinelin og Redbull: nå må dere huske på at barn kommer i forskjellige utgaver. Jeg har hatt en med ekstrem utforskertrang, og da har grinden vært super siden vi ikke har villet rydde bort alt
Gjest Lypcha Skrevet 4. mai 2013 #18 Skrevet 4. mai 2013 Vi fikk av svigermor før vi rakk å tenke på om vi ville ha eller ikke. Men jeg må si det er veldig praktisk. Datteren vår er en som skal utforske alt og begynte å gå i en alder av ca 7 mnd. Veldig greit å sette henne oppi der når jeg må på do f.eks.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #19 Skrevet 4. mai 2013 Vi bruker grinda vår hver dag, men stort sett er det babyen som selv velger det. Den ene siden kan fjernes og grinda står "åpen" store deler av tiden. Baby går inn og ut, henter seg leker og herjer litt. Lukker grinda og putter ungen oppi hvis jeg skal dusje/på do/støvsuge. Anonym poster: d07ada4a1e536ead8cd823bea49981b4
ara Skrevet 4. mai 2013 #20 Skrevet 4. mai 2013 Stinelin og Redbull: nå må dere huske på at barn kommer i forskjellige utgaver. Jeg har hatt en med ekstrem utforskertrang, og da har grinden vært super siden vi ikke har villet rydde bort alt Men da er jo det ditt problem at du ikke vil rydde vekk ting slik at ungen kan få ferdes der han vil. Vi har også en gutt med stor trang til å utforske hver eneste krik og krok i huset og dette har vi tilrettelagt for og lar han få utfolde seg slik han ønsker og trenger. Ikke oppi ei firkanta liten grind. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå