Gjest Xavia Skrevet 3. april 2004 #1 Skrevet 3. april 2004 Lurer bare egentlig på hvordan dere med barn ser på det? Synes dere det er mye lekser, eller for lite? Hvor lenge sitter deres barn med lekser? Og blir leksene fulgt opp av læreren?
Gjest Far til 2 Skrevet 3. april 2004 #2 Skrevet 3. april 2004 Iflg det minste barnet er det "for lite" lekser, mens det eldste barnet mener det har "for mye" lekser. Selv er jeg av den formening om at det ikke er for mye. Leksene følges opp på en fin måte. Hver uke skriver vi og barna en tilbakemelding (i en bok som er beregnet på dette) til læreren som besvares. I den samme boka limes ukeplanen inn med lekser og aktiviteter som skal gjøres den aktuelle uken. På denne måten får eleven sagt sin mening, foreldrene får sagt sin mening og læreren gir ukentlige tilbakemeldinger om hva det bør øves mer på og hva som kan nedprioriteres. Som samværsforelder fungerer også dette kjempefint ettersom jeg, tiltross for konflikt med ex'en, får mulighet til å følge opp barna med helt "fersk" informasjon. Dette hadde ellers ikke vært mulig pga begrenset informasjon. Løsningen er fantastisk fin for oss samværsforeldre og jeg kan bare gi skolen superlativer for dette. Far til 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå