Gjest Bekymret mamma Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Hei. Jeg er en 35 år gammel alenemor ifra osloområdet. Når jeg var 17 fikk jeg mitt første barn, som nå har vokst opp til å bli en ung mann på 18 år. Problemet mitt er at han virker helt besatt av min 27 år gammle søster, som er relativt attraktiv. De to har alltid hatt god kontakt, men de siste to årene har det kanskje blitt litt for mye av det gode. Her om dagen fant jeg dem liggende armene til hverandre i sofaen hjemme, på en dag hvor det egentlig var planlagt at jeg skulle jobbe sent. Jeg har også sjekket facebookchatten og smsene på mobilen hans for å se hva det faktisk går i. Og jeg finner meldinger som "film i kveld?", "lenge siden vi har sett hverandre, skal vi ta en middag sammen snart?" osv. Jeg må si jeg er ganske bekymret datoene hvor ting er avtalt passer ganske fint sammen med tilfeller der han har sagt at han skal ut med kompiser. Har noen her vært borti dette før?! :S Jeg trenger hjelp, for å si det mildt....
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Tror neppe søstrene din, som er tanten hans, ville være interessert i han tilbake. Anonym poster: 3576ecde09c19d4d115b0befa738b2b4 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 (endret) Du kan jo ta en samtale med søsteren din. Tror ikke det å snakke med sønnen din om det er det lureste. Anonym poster: 4661f04d1cb1ff14163560de91478ffd Endret 3. mai 2013 av Sulosi Sitat slettet, mod.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Hvorfor skriver du din søster ? Burde du ikke skrive hans tante ?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Hvorfor skriver du din søster ? Burde du ikke skrive hans tante ? Det er så tåpelig med alle sånne konspirasjonsteorier. Gi svar eller stikk. djises. Anonym poster: 4661f04d1cb1ff14163560de91478ffd 6
Adhara Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Ser ikke helt problemet. De har et nært forhold, hvorfor i alle dager legge noe mer i det? De smsene du refererer til må jeg si virker ganske uskyldige. 3
Gjest Bekymret mamma Skrevet 3. mai 2013 #7 Skrevet 3. mai 2013 Vel, det er min søster, når jeg tenker på henne tenker jeg ikke henne som hans tante... Uansett, jeg har konfrontert min søster med facebookmeldingene, og hun benekter det, på tross av at det står svart på hvitt at hun svarer han med positive tilbakemeldinger...
Gjest Bekymret mamma Skrevet 3. mai 2013 #8 Skrevet 3. mai 2013 Ser ikke helt problemet. De har et nært forhold, hvorfor i alle dager legge noe mer i det? De smsene du refererer til må jeg si virker ganske uskyldige. Er vel heller det at han sier at han skal være med kompiser når han egentlig "spiser middag/ ser filmer med søsteren min"... Synes det er bekymringsfullt at de har et hemmelig "nært forhold". Det at de eksempelvis lå godt intullet i hverandre når jeg egentlig ikke skulle ha vært hjemme burde jo egentlig være god nok grunn til bekymring....
Antheia Skrevet 3. mai 2013 #9 Skrevet 3. mai 2013 Hvorfor skriver du din søster ? Burde du ikke skrive hans tante ? Har det virkelig noe å si? Hvorfor det egentlig? Det er jo søsteren hennes... 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #10 Skrevet 3. mai 2013 Har det virkelig noe å si? Hvorfor det egentlig? Det er jo søsteren hennes... En som tenker at "min sønn har et for nært forhold til noen han er i slekt med" vil automatisk tenke at "det er hans tante" og ikke "det er min søster". En som er ute etter å trolle tenker "jeg skal si søsteren min har et forhold til min sønn for å få noen reaksjoner". Anonym poster: 6216981759a9c909479790fe7607f6b8
Gjest Bekymret mamma Skrevet 3. mai 2013 #11 Skrevet 3. mai 2013 (endret) Sitat slettet, mod. Anonym poster: f30c226404cc3f13c17065e6631b547d hvirkelig... TAKK for hjelpen... Noen her inne prøver faktisk å lufte hjernen her inne. Jeg er naturligvis enig i at det er mange såkallte "trolls" her, men det betyr ikke at man ikke kan skille mellom de som faktisk har problemer, og de som måtte ha andre årsaker til å ødelegge for oss som har noe som plager oss. Om du ikke har noe konstruktivt å komme med, venligst slutt å ødelegge for muligheten min til å få i det minste et annonymt tips... Endret 3. mai 2013 av Sulosi
Gjest weewaa Skrevet 3. mai 2013 #12 Skrevet 3. mai 2013 En som tenker at "min sønn har et for nært forhold til noen han er i slekt med" vil automatisk tenke at "det er hans tante" og ikke "det er min søster". En som er ute etter å trolle tenker "jeg skal si søsteren min har et forhold til min sønn for å få noen reaksjoner". Anonym poster: 6216981759a9c909479790fe7607f6b8 Nei, er ikke enig. Ens søster er først og fremst ens søster, og ikke sønnens tante. Det er rart hvordan noen tror at alt som ikke passer inn i A4 livet de selv har MÅ være trolling. TS, jeg syns det at du fant dem på sofaen når du skulle være på jobben sier sitt, og at du må stole på intuisjonen din. Om det hadde vært min lillebror det gjaldt (har ikke søster) så ser jeg for meg at han hadde vært sta, vrang og ikke hørt på meg.. Har du foreldre du kan snakke med? Jeg syns det først og fremst er søsteren din som er den skyldige i denne situasjonen. Hun er eldst, og bør respektere deg nok til å ikke krysse grenser med sønnen din, selv om han er pågående med henne. Om ikke du kan få henne til å se dette, så kanskje foreldrene dine kan?
Gjest Skrevet 3. mai 2013 #13 Skrevet 3. mai 2013 Kjære TS. Leit at du blir spammet ned av egenerklærte "trolljegere". Jeg forstår at du er bekymret. Du skriver ut fra din subjektive vurdering og magefølelse, og bør tas på alvor. Hva hadde folk sagt her om det var din kjekke bror på 27 og din datter på 18 som du fant inntullet i hverandre i sofaen? Tipper det hadde utløst noe mer hellig vrede fra en del debattanter. Det at din søster nekter for ting du har lest svart på hvitt er skremmende. Hva du kan gjøre? Tja, du må bevisstgjøre for din sønn at din søster er en nær slektning og mye eldre. Vis han bilder av barndommen, ungdomskjærester, snakk som om hun er veldig gammel, en helt annen generasjon. I forhold til din søster så vet jeg nesten ikke hva du kan gjøre. Hun burde ha vett til å ligge unna, men mulig hun liker oppmerksomheten. Din sønn er 18, med masse hormoner i alle rettninger, og at en pen dame vil kose med han er helt toppers. Han tenker nok ikke så mye på at det er din lillesøster. Jeg må si at alarmen går hos meg når jeg leser om dette, men jeg synes det er vanskelig å vite hvordan det skal gripes an. Mulig det finnes noen hjelpelinjer i forhold til incest? 3
Gjest Badebuksa Skrevet 3. mai 2013 #14 Skrevet 3. mai 2013 Spørs om det ikke er sønnen til TS som er inne på siden her for en aldri så liten avledningsmanøver. 1
Gjest Bekymret mamma Skrevet 3. mai 2013 #15 Skrevet 3. mai 2013 Nei, er ikke enig. Ens søster er først og fremst ens søster, og ikke sønnens tante. Det er rart hvordan noen tror at alt som ikke passer inn i A4 livet de selv har MÅ være trolling. TS, jeg syns det at du fant dem på sofaen når du skulle være på jobben sier sitt, og at du må stole på intuisjonen din. Om det hadde vært min lillebror det gjaldt (har ikke søster) så ser jeg for meg at han hadde vært sta, vrang og ikke hørt på meg.. Har du foreldre du kan snakke med? Jeg syns det først og fremst er søsteren din som er den skyldige i denne situasjonen. Hun er eldst, og bør respektere deg nok til å ikke krysse grenser med sønnen din, selv om han er pågående med henne. Om ikke du kan få henne til å se dette, så kanskje foreldrene dine kan? Takk for et seriøst svar! (= Setter stor pris på dette etter mye tull... Og søsteren min er vel egentlig som du beskriver, sta, vrang og kunne aldri hørt på meg. Jeg kunne kanskje snakket med mamma om det, men føler det er et stort taboområdet, især med mine foreldre som er ganske konservative av seg. Men jo, kan prøve. igjen, takk for svar.
Antheia Skrevet 3. mai 2013 #16 Skrevet 3. mai 2013 (endret) Herregud, hva oppnår hun egentlig med at folk svarer henne seriøst da? I verste fall så sitter personen hjemme i stua og ler over alle hun lurer (som virkelig ikke kunne brydd seg mindre om det var troll eller ikke), og i beste fall så hjelper man en person som står midt oppi et problem, og ikke vet hva hun skal gjøre. Du derimot, er den mest irriterende jeg har vært borti noen sinne her på KG, og det sier jo litt, med tanke på hva som befinner seg her. Himmel og hav, altså. Endret 3. mai 2013 av Sulosi Sitat slettet, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #17 Skrevet 3. mai 2013 Vel, for å svare litt seriøst. Skulle det være noe mer enn normalt tante-nevø forhold mellom dem, så er dette (etter straffeloven) vel ikke ulovlig? Det er jo snakk om to voksne mennesker med samtykkekompetanse. Mener ikke det er "riktig" for det, men hva mener du at du skal gjøre med det? Anonym poster: 4fa8dc5b859f3ef3761a2fdeabfc40c4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #18 Skrevet 3. mai 2013 Og det er ikke direkte nedadstigende linje eller søsken. Anonym poster: 4fa8dc5b859f3ef3761a2fdeabfc40c4
Gjest weewaa Skrevet 3. mai 2013 #19 Skrevet 3. mai 2013 You're welcome, syns det fortjente et seriøst svar, hvis det er noen trøst, så er ikke virkelige liv så A4, det skjer noe rart i de fleste familier. Foreldrene dine har sikkert hørt, sett og opplevd mye annet som ikke er taboo. Jeg syns ikke du trenger å skåne dem. Jeg ville laget en liste over alt jeg syns ikke stemmer, med så spesifike detaljer som mulig. Som at han lyver om hvor han skal, at du fant dem mens du skulle være på jobben, osv, og utskrift av emailer om jeg kunne. Så hadde jeg ikke mistet tråden i samtalen, eller latt meg prate bort fra poengene mine, og kunne vise til "bevis". Og så hadde jeg avtalt en tid for å prate om alt. Enten med henne alene, eller med en forelder tilstede for å handskes med den værste småsøskenvrangheten og for å få henne til å forstå alvoret. Hvis å kose på sofaen var så normalt, hvorfor ser du dem ikke slik ellers? Hvis hun syns det er så greit og normalt for familie, så hvorfor ligger hun aldri slik med deg eller andre i familien? Jeg vet ikke, de er voksne og skader jo ingen, - annet enn dem selv kanskje. Det er ikke godtatt i samfunnet, og kan kanskje være litt problematisk for dem begge senere? Føre til skam og vanskeligheter med å forholde seg til andre/sannheten? Enig i hva Themis forslag også, om å få henne til å virkelig forstå situasjonen, vise bilder av han som barn og alt det der. Prate om fremtiden hans, kjæreste og barn. Jeg er naiv nok til å tro at folk ofte gjør dumme ting fordi de ikke forstår ting fullstendig, og ikke ser konsekvensene av ting. Men kan hun ikke forstå, så skal hun iallefall vise respekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå