Gå til innhold

Kun penger...?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøpte noe av det som sto at de skulle kjøpe seg senere. De har jo ikke skrevet merke og bare ramset opp alt de vil bruke penger på, så da valgte jeg bare noe jeg synes var pent som er blant de tingene de ramser opp.

Håper de blir fornøyd.

Anonym poster: 5fe2f614373a57f101e92b7eaab80661

Høres bra ut ja.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miranda2011
Skrevet

Skjønner ikke problemet her. Hvis brudeparet ønsker seg penger er det vel bare å gi penger. Mye rart en skal blande seg bort i, hva de velger å bruke gavene/pengene til har ingen av gjestene noe med. Synes det er rett å følge parets ønske.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner ikke problemet her. Hvis brudeparet ønsker seg penger er det vel bare å gi penger. Mye rart en skal blande seg bort i, hva de velger å bruke gavene/pengene til har ingen av gjestene noe med. Synes det er rett å følge parets ønske.

Vel, jeg ville agert på mistanken om at de trengte pengene til å betale for regningene som kommer etter bryllupet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det verre at et brudepar ønsker seg penger i gave, enn f.eks en konfirmant?

Vi gir gjerne bort penger i bryllupsgave, så får de kjøpe seg noe de ønsker seg selv (hvis de ikke har en lang ønskeliste da).

Anonym poster: 640f0daa6a5043dc94d3e82cc2901c52

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor er det verre at et brudepar ønsker seg penger i gave, enn f.eks en konfirmant?

Vi gir gjerne bort penger i bryllupsgave, så får de kjøpe seg noe de ønsker seg selv (hvis de ikke har en lang ønskeliste da).

Det kommer an på bryllupet egentlig.

Folk som holder budsjettbryllup må gjerne be om kroner pga man vet de trenger det til sitt liv sammen og ikke minst de har ikke vært råflotte, når folk som man forstår steller i stand til et bryllup de egentlig ikke har råd til å betale av egen lomme vil ha penger i gave så forstår man jo at det skal gå til regningene. Det er flott utenpå, men simpelt inni.

AnonymBruker
Skrevet

Er vel litt forskjell på det som angivelig er voksne mennesker og en konfirmant...?

Om man likevel skal ha mye kjøkkenutstyr så kan man faktisk bare liste det opp, mange synes ikke det er greit å bare levere fra seg penger.

Svært mange av de som helst vil ha penger har store problemer med å ikke annonsere beløp til spott og spe (i alle fall min erfaring). Jeg har også for ofte fått kommentarer på at andre synes jeg selv, eller andre de har merket seg, gir for lite når alle kan se hvor mye man har gitt.

Dette har jeg sjeldent opplevd når man kjøper gaver.

Gjest Gjest
Skrevet

Er vel litt forskjell på det som angivelig er voksne mennesker og en konfirmant...?

Om man likevel skal ha mye kjøkkenutstyr så kan man faktisk bare liste det opp, mange synes ikke det er greit å bare levere fra seg penger.

Svært mange av de som helst vil ha penger har store problemer med å ikke annonsere beløp til spott og spe (i alle fall min erfaring). Jeg har også for ofte fått kommentarer på at andre synes jeg selv, eller andre de har merket seg, gir for lite når alle kan se hvor mye man har gitt.

Dette har jeg sjeldent opplevd når man kjøper gaver.

Folk har ikke folkeskikk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ga penger i gave for en stund siden.

Brudeparet hadde vært sammen i 10 år og har virkelig alt de behøver, inkl. 3 barn ;)

Hva gir man til de i gave liksom?

De ønsket seg penger så de kunne bruke det til en stor ting (de synes det var verre å si de ønsket seg hottub på hytta enn penger!). Så vi ga de penger til det, synes ikke det var noe rart eller spesielt jeg.

De fikk mange gaver også, og de virket svært fornøyd med det også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De trenger kontanter til å betale for bryllupet. :fnise:

Og hvor ille er det da egentlig? At pengene i såfall går til å lage en stor fest for familie og venner framfor et eller annet bestikk eller lignende til seg selv?

Anonym poster: 93768a6bfb49aec90fab39966dbe34a6

• Liker 2
Skrevet

Vi ønsker oss også penger, fordi vi liker å reise. Vi har råd til å reise, men med penger som gave kan vi reise enda mer. For oss er det viktigere enn en ny kjøkkenkniv, men det betyr ikke at vi ikke blir glade for alle gavene vi får, uavhengig av om det er kjøkkenutstyr eller noe annet. Det med å annonsere beløp synes jeg høres merkelig ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Og hvor ille er det da egentlig? At pengene i såfall går til å lage en stor fest for familie og venner framfor et eller annet bestikk eller lignende til seg selv?

Anonym poster: 93768a6bfb49aec90fab39966dbe34a6

Tror jeg har svart på det her allerede.

AnonymBruker
Skrevet

Vi ønsker oss også penger, fordi vi liker å reise. Vi har råd til å reise, men med penger som gave kan vi reise enda mer. For oss er det viktigere enn en ny kjøkkenkniv, men det betyr ikke at vi ikke blir glade for alle gavene vi får, uavhengig av om det er kjøkkenutstyr eller noe annet. Det med å annonsere beløp synes jeg høres merkelig ut.

Er ikke alle som gjør det i bryllupet, slikt kommer gjerne i ettertid eller i samtale med andre. "Hvor mye gav du da..? Vi gav X".

Eller den gode gamle "Brudeparet fortalte at det var noen som gav bare X!".

Angående å annonsere dette i bryllupet og i ettertid har jeg lagt merke til at det er noe som handler om alder. Jo yngre brudeparet er jo mer sannsynlig er det at det blir annonsert på et gavebord eller i ettertid. De som er eldre har vel gjerne fått litt mer erfaring med nettopp folkeskikk som noen skrev over her.

• Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Helt OK med gaver utenom listen. Vi hadde gave med tror jeg 50 punkter i varierte prisklasser, hvorav serier i servise, glass og bestikk var på listen. Og vi endte også med å få mange gaver som ikke var på ønskelisten. Noen av disse ikke-ønskede gavene er helt fantastiske og blant de få som er bruk daglig.

Jeg ville kjøpt noe pent, og kjøpt det på en kjede (Jernia/Tilbords/Christiana Glassmagasin) og fått med byttelapp.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...