AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 En yngre slektning av meg skal gifte seg snart, i relativt ung alder, og nå har vedkommende tydeligvis blitt drukket ut av venninne som ser ut til å tro at dette var et gjensyn med russetiden som de hadde for et års tiden siden. Hvordan vet jeg det? Jo, fordi de la ut bilder på Facebook som alle og enhver kunne se. Jeg har hørt om utdriting i bryllup, men når utdritingen blir fulgt av ungdommelig dumskap i sosiale medier hvor det blir fortløpende lagt ut bilder har man ikke da gått for langt? Bildene ligger på åpne profiler, og enhver fremtidig arbeidsgiver til denne gjengen vil se dem, men her er det bare bilder av en person oppkledd i et antrekk som tydeligvis er bare ment å få vedkommende til å knekke sammen rundt omkring på svært offentlig steder i nærmiljøet hvor de tydeligvis har jaget vedkommende rundt for å se hvor flaut det kan bli. Hadde dette vært meg tror jeg at jeg hadde endt opp med å gråte meg i søvn etter en slik hendelse. Jeg vet ikke engang om jeg hadde klart å være med uten å reagere med sinne og raseri etter å ha blitt stilt opp og tatt bilder av rundt omkring i pinlige situasjoner. Jeg kan si såpass at det var snakk om hovedsaklig undertøy... Som om ikke det var nok er vedkommendes fremtidige ektefeller den som kommenterer og liker bildene på Facebook og som deler dem videre på Twitter! Det står ting i reting av "dette var ikke så gale, dere må finne på verre enn det!" osv. Er det slik det er når unge mennesker gifter seg i dag? Alle dårlige klisjeer skal gjennomgås på det groveste, og alt skal legges ut på nettet for ettertiden, til spott og spe? Når jeg så den fremtidige ektefellens kommentarer så tenkte jeg stille for meg selv at i det minste kan de gå tilbake og se hvorfor de ble skilt.... Anonym poster: fd8656d1f350464d63c8526bb61c25fe
CathFoto Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 (endret) Jeg har inntrykk av at slike utdrikningslag blir mindre og mindre vanlig. Jeg hadde ikke ville hatt det slik. Men det kan være noen som synes slikt er morsomt, og så lenge den som skal gifte seg synes det er gøy så ser ikke jeg problemet. Om den kommende ektefellen i tillegg synes det er kult, så høres det ut som en bra match. Hvorfor dette skulle være skilsmissgrunn skjønner jeg ikke. Endret 3. mai 2013 av CathFoto 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 Uff, dette er mobbing og tortur...... Anonym poster: 76b7e73122785d22b0f0246cec193bfb 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Jeg har inntrykk av at slike utdrikningslag blir mindre og mindre vanlig. Jeg hadde ikke ville hatt det slik. Men det kan være noen som synes slikt er morsomt, og så lenge den som skal gifte seg synes det er gøy så ser ikke jeg problemet. Om den kommende ektefellen i tillegg synes det er kult, så høres det ut som en bra match. Hvorfor dette skulle være skilsmissgrunn skjønner jeg ikke. Vedkommende er selv svært forsiktig med hva h*n legger ut i sosiale medier. Sjelen oppdateringer og vedkommene har også alltid vært sjenert og litt forsikt av seg. Det må ha skjedd en revolusjon i personligheten om dette er noe som vedkommende synes er helt OK og bare supert. Ser ikke akkurat ut som om det er så mange smil på bildene heller. Anonym poster: fd8656d1f350464d63c8526bb61c25fe 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Uff, dette er mobbing og tortur...... Anonym poster: 76b7e73122785d22b0f0246cec193bfb Det var faktisk akkurat hva jeg tenkte når jeg så det. Vedkommende har vært en litt tilbaktrukket person og har ikke mange venner, her var det plutselig en kjempegjeng fra hva jeg kan se på bildene som var med på dette og jeg fikk en veldig dårlig følelse av alle bildene. Ja, som du sier så tenkte jeg også: mobbing. Kanskje spesielt når bildene også postes over hele nettet for alle å se... Anonym poster: fd8656d1f350464d63c8526bb61c25fe
CathFoto Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Vedkommende er selv svært forsiktig med hva h*n legger ut i sosiale medier. Sjelen oppdateringer og vedkommene har også alltid vært sjenert og litt forsikt av seg. Det må ha skjedd en revolusjon i personligheten om dette er noe som vedkommende synes er helt OK og bare supert. Ser ikke akkurat ut som om det er så mange smil på bildene heller. Anonym poster: fd8656d1f350464d63c8526bb61c25fe Er problemet hva de gjorde eller at det havnet på Facebook? Om det er det siste så er jeg enig i at andre ikke bør legge ut slikt, men det går i allefall an å untagge seg selv så det ikke dukker opp som profilbilder om man synes det er flaut. Får håpe hovedpersonen selv synes det er stas selv om det ikke er ditt inntrykk at personen er slik. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #7 Skrevet 3. mai 2013 Er problemet hva de gjorde eller at det havnet på Facebook? Om det er det siste så er jeg enig i at andre ikke bør legge ut slikt, men det går i allefall an å untagge seg selv så det ikke dukker opp som profilbilder om man synes det er flaut. Får håpe hovedpersonen selv synes det er stas selv om det ikke er ditt inntrykk at personen er slik. Tja, mener de to henger sammen. Det at alt ble kontinuerlig lagt ut på sosiale medier (ikke kun facebook) så det er lett å finne ved et søk på personens navn på google virket å være en del av selve utdritingen. En ting vedkommende kunne oppdage når h*n våknet opp dagen etterpå etter at hele slekta har fått anledning til å se bildene i newsfeeden. Jeg vet ikke nøyaktig hvordan vedkommende reagerte på dette i ettertid, men jeg kan si at jeg selv som er ganske tøff når det gjelder slik tror jeg hadde følt meg krenket på det groveste om noen kledde meg opp i undertøy og noe dustetet opplegg, skjenket meg med sprit og kastet meg inn på forskjellige populære kjøpesenter for å plage meg, og attpåtil legger det hele ut på nettet. Det var egentlig litt rart at den som ble drukket ut så ut til å være veldig sløv i øynene på noen av bildene, resten så klinkende edru ut... Anonym poster: fd8656d1f350464d63c8526bb61c25fe 1
CathFoto Skrevet 3. mai 2013 #8 Skrevet 3. mai 2013 Tja, mener de to henger sammen. Det at alt ble kontinuerlig lagt ut på sosiale medier (ikke kun facebook) så det er lett å finne ved et søk på personens navn på google virket å være en del av selve utdritingen. En ting vedkommende kunne oppdage når h*n våknet opp dagen etterpå etter at hele slekta har fått anledning til å se bildene i newsfeeden. Jeg vet ikke nøyaktig hvordan vedkommende reagerte på dette i ettertid, men jeg kan si at jeg selv som er ganske tøff når det gjelder slik tror jeg hadde følt meg krenket på det groveste om noen kledde meg opp i undertøy og noe dustetet opplegg, skjenket meg med sprit og kastet meg inn på forskjellige populære kjøpesenter for å plage meg, og attpåtil legger det hele ut på nettet. Det var egentlig litt rart at den som ble drukket ut så ut til å være veldig sløv i øynene på noen av bildene, resten så klinkende edru ut... Anonym poster: fd8656d1f350464d63c8526bb61c25fe Å legge ut sånt på Internett uten samtykke er en uting. Merkelig at forloveren kjenner sin venn så dårlig at h*n gjør noe mot vennens vilje. Jeg håper at vedkommende ikke synes dette er så ille som du tror/synes, og at h*n i tilfelle sier i fra så bildene fjernes. Om ikke så er det utrolig trist.
Gjest Adriane Skrevet 3. mai 2013 #9 Skrevet 3. mai 2013 Ikke ti ville hester kunne fått meg til å la meg pushe rundt i byen i bare undertøyet - jeg har da en egen vilje... Men, så er selvsagt jeg også langt eldre enn denne jenta, og har fått litt mer selvoppholdelsesdrift med årene. For meg høres det jo helt sykt ut hele greia, men jeg håper av hele mitt hjerte at bruden selv syns at dette er ok, tross alt. Kanskje har hun bedt om å bli utfordret skikkelig, f.eks? Men uansett - å drive og legge ut identifiserende bilder på sosiale medier fortløpende og uten samtykke er ikke bare en uting, det er faktisk ulovlig. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #10 Skrevet 3. mai 2013 Vedkommende er selv svært forsiktig med hva h*n legger ut i sosiale medier. Sjelen oppdateringer og vedkommene har også alltid vært sjenert og litt forsikt av seg. Det må ha skjedd en revolusjon i personligheten om dette er noe som vedkommende synes er helt OK og bare supert. Ser ikke akkurat ut som om det er så mange smil på bildene heller. Anonym poster: fd8656d1f350464d63c8526bb61c25fe Da må jo denne personen har tatt et gigantisk feil valg av forlover?? Mine nærmeste venner ville visst at jeg ikke liker sånt i hvert fall. Anonym poster: f23cb86832a277ceb560c8e3fa347716 1
CathFoto Skrevet 3. mai 2013 #11 Skrevet 3. mai 2013 Da må jo denne personen har tatt et gigantisk feil valg av forlover?? Mine nærmeste venner ville visst at jeg ikke liker sånt i hvert fall. Anonym poster: f23cb86832a277ceb560c8e3fa347716 Det tenker jeg også. Og dumt om man ikke tør å si i fra til egen forlover om at dette ikke er ok. Men jeg mener fremdeles at det kan hende vedkommende likte det, det er ikke alle sider av seg selv man viser til litt eldre slektninger.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #12 Skrevet 4. mai 2013 Da må jo denne personen har tatt et gigantisk feil valg av forlover?? Mine nærmeste venner ville visst at jeg ikke liker sånt i hvert fall. Anonym poster: f23cb86832a277ceb560c8e3fa347716 Er ikke umulig det var et dårlig valg. Jeg vet ikke hvilke etterspill dette har fått eller noe slikt, jeg tenker egentlig her kun på hvor trist det er at man ikke bare kan ha det hyggelig sammen i stedet for at den som drikkes ut blir jaget foran en flokk som er ute etter å mobbe og underholde seg selv med å ydmyke vedkommende. Anonym poster: fd8656d1f350464d63c8526bb61c25fe
Alice123 Skrevet 4. mai 2013 #13 Skrevet 4. mai 2013 Mitt inntrykk,er at det hovedsakelig er i "visse kretser" og sosiale lag man har slike utdrikningslag. Om dere forstår hva jeg mener....
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #14 Skrevet 4. mai 2013 Mitt inntrykk,er at det hovedsakelig er i "visse kretser" og sosiale lag man har slike utdrikningslag. Om dere forstår hva jeg mener.... Nei, kan du si det i klartekst...? Anonym poster: fd8656d1f350464d63c8526bb61c25fe 1
Alice123 Skrevet 4. mai 2013 #15 Skrevet 4. mai 2013 Nei, kan du si det i klartekst...? Anonym poster: fd8656d1f350464d63c8526bb61c25fe Min erfaring er at det hovedsakelig er det man kan kalle arbeiderklasse og lavere middelklasse som driver med slike utdrikningslag.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2013 #16 Skrevet 4. mai 2013 Min erfaring er at det hovedsakelig er det man kan kalle arbeiderklasse og lavere middelklasse som driver med slike utdrikningslag. Pinadø, middelklassen er ikke borte de heller og de lager de minst classy bryllupene.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #17 Skrevet 4. mai 2013 Å legge ut sånt på Internett uten samtykke er en uting. Merkelig at forloveren kjenner sin venn så dårlig at h*n gjør noe mot vennens vilje. Jeg håper at vedkommende ikke synes dette er så ille som du tror/synes, og at h*n i tilfelle sier i fra så bildene fjernes. Om ikke så er det utrolig trist. Ikke bare en uting, det er strengt ulovlig. Han som blir dritet ut har en god sak om han går til politiet med dette her. Noe han bør. Men han bør kanskje ta en runde med rapportering først. Anonym poster: 30cbabfb99c78f9ed9e3c8a512c9e8af
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #18 Skrevet 4. mai 2013 Ok, så ikke før nå at det var en hun! Anonym poster: 30cbabfb99c78f9ed9e3c8a512c9e8af
CathFoto Skrevet 4. mai 2013 #19 Skrevet 4. mai 2013 Ikke bare en uting, det er strengt ulovlig. Han som blir dritet ut har en god sak om han går til politiet med dette her. Noe han bør. Men han bør kanskje ta en runde med rapportering først. Anonym poster: 30cbabfb99c78f9ed9e3c8a512c9e8af Jeg vet det er ulovlig,men det er også dårlig folkeskikk. Men vi vet ikke noe om hva denne personen ts viser til syntes.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #20 Skrevet 4. mai 2013 Jeg vet det er ulovlig,men det er også dårlig folkeskikk. Men vi vet ikke noe om hva denne personen ts viser til syntes. Nei, det er jo sant. Men om hun har gitt samtykke til at bildene publiseres, skal det være et skikkelig samtykke: http://www.aftenpost...er-6671066.html Anonym poster: 30cbabfb99c78f9ed9e3c8a512c9e8af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå