Joplaya Skrevet 3. april 2004 #1 Skrevet 3. april 2004 Virker visa over alt? Eller kan man risikere å stå der uten betalingsmuligheter på diverse butikker el restauranter?
Gjest Xavia Skrevet 3. april 2004 #2 Skrevet 3. april 2004 Jeg har opplevd butikker som ikke tar VISA ja. Men minibankene i utlandet tar alltid visa. Noe annet har jeg i hvert fall til gode å oppleve.
Leo Skrevet 3. april 2004 #4 Skrevet 3. april 2004 I utgangspunktet ja, men jeg sto for noen faa dager siden og skulle leie bil i USA med et VISA som ikke virket. Mer enn nok penger paa konto, men det ville bare ikke... Hadde heldigvis et MasterCard som reddet situasjonen. Raadet er altsaa at du har minst et kort i tillegg til VISA-kortet! VISA og MasterCard er de mest gangbare kredittkortene og naar du reiser kan det vaere greit med kreditt siden overfoeringer begge veier kan ta lenger tid enn beregnet. M.a.o.; Naar noe gaar galt kan det vare greit med et kredittkort med hoey kredtittkgrense. For uten kort er vel det sikreste betalingsmiddelet dollarsedler. Husk imidlertid at USD 50- og 100-dollarsedler er sjeldne, selv i USA, saa hvis du skal ta ut penger i en norsk bank foer du reiser; Be om aa faa 1-dollar og 20-dollarsedler!
Fakse Skrevet 3. april 2004 #5 Skrevet 3. april 2004 Ofte har både restauranter og butikker klistremerker på døra som sier hvilke kortmerker de tar. Ellers kan du jo bare spørre. Vær obs på at mange norkse butikker ikke vet forskjell på vanlig debetkort som har visa i tillegg, og visa som kredittkort. Mange norske butikker tar debetkort (da står det bank axept på døra eller kassa) uten å ta visa eller andre kredittkort.
Leo Skrevet 3. april 2004 #6 Skrevet 3. april 2004 Norske 200-kroners sedler er dessuten veldig ''gangbare'! Hvor skal du foresten?
Joplaya Skrevet 3. april 2004 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2004 Texas, Usa. Har kjøpt 100 dollar, fått i 10 dollar sedler. Damen spurte om jeg ville ha en hundrelapp, men jeg takket nei til det. Alt jeg har er et visakort, så andre typer kort er ikke tilgjengelig. Men om det skulle være noe blir det alltid fikset, da jeg besøker en venn der borte som stiller opp om det skulle være noe på det økonomiske. Jeg lurte bare på om visa tas alle steder. Det gjør de altså ikke, men de fleste steder tar Visa? Greit å vite :-)
Leo Skrevet 3. april 2004 #8 Skrevet 3. april 2004 Jeg er i USA naa (Kom nettopp paa at jeg har reist i USA ca. 12 uker det siste aaret...) og jeg har ikke truffet paa et eneste sted som ikke tar VISA bortsett fra et par "Burger King" og "McDonalds" som bare tar kontanter. 10'ere er fint!
Fakse Skrevet 3. april 2004 #9 Skrevet 3. april 2004 Da har du jo uansett muligheten for å ta ut i minibanker (er forøvrig stort sett mye billigere enn å kjøpe valuta i Norge) om du f.eks er usikker på om restauranten dere skal på tar visakort.
Joplaya Skrevet 3. april 2004 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2004 Takker folkens Da drar jeg min kos om ikke mindre enn 4 dager, med cash og visa
Leo Skrevet 3. april 2004 #11 Skrevet 3. april 2004 You can feel safe! Enjoy your trip! Best regards from Gaithersburg, MD!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå