Gå til innhold

sliten av psykisk syk mor

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Mye mulig dette er skrevet om før, men jeg finner ingen info som er relevant. Jeg sliter veldig med en psykisk syk mor. Dette har vært et problem i mange år, men jeg merker veldig at de siste to årene har slitt meg fullstendig ut.

Jeg ønsker ikke å utdype hva hun sliter med, men det er klaging på alt og alle uten at hun tar tak i ting. Hun har gått til behandling og sier at hun er frisk, men det er hun ikke. Ting blir bare verre...

Jeg er som sagt utrolig sliten og ønsker egentlig bare å flytte et stykke vekk og ha lite kontakt med henne selvom det er veldig vondt. Problemet er at familien eier ikke penger så jeg har ikke mulighet til å få hjelp til det økonomiske ved å flytte og jeg går på veggen bare av tanken på at det å spare penger til å flytte tar laaang tid med min nåverende inntekt.

Finnes det i det hele tatt noe/noen som kan hjelpe meg? En jobb der jeg tjener nok til å klare meg fra måned til måned skal jeg klare å få meg, men det å betale depositum, møbler og hele den prosessen tar tid. Jeg er fullstendig ødelagt og hadde jeg bare kunnet fått drahjelp til å få flyttet så er ikke husleie og diverse noe problem. Jeg blir så påvirket av hennes tilstand og det dårlige humøret hennes at jeg er redd jeg snart går på veggen selv. Nå orker jeg ikke mer og lurer på om noen har erfaring eller vet hvor jeg kan henvende meg..?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke hva du skal gjøre, men ville bare at du skulle vite at jeg har lest innlegget ditt og føler med deg. Jeg har selv en psykisk syk mor og vet hva det innebærer.

Stor klem til deg.

Anonym poster: 6a04b9158a1dfbbd5189da292d295624

Skrevet

Snakk med en lege, evt. en psykolog. Selv om det ikke er du som er syk, så er det veldig belastende å leve som pårørende til en som er så syk. Så det kan være greit å få noen å snakke med.

AnonymBruker
Skrevet

Har du et bestemt sted du ønsker å flytte da, eller kan du flytte hvor som helst? Vil du være i nærheten av ditt nåværende bosted, eller vil du langt bort?

Sjekk stillingsannonser på finn, og sjekk leilighetsannonser i samme slengen. Tenk på at nå har du muligheten til å starte helt på nytt, på et nytt sted, i helt nye omgivelser. Drøm deg bort i denne tanken, også bare tar du deg sammen og setter i gang. Alt blir mye bedre hvis du bare begynner et sted.

Anonym poster: ccc1c32b058362e7839bdaf635875309

Gjest Teora
Skrevet

Hvor gammel er du TS? Først og fremst tenker jeg at du kan ta kontakt med NAV der du bor, i håp om at det finnes en form for hjelp du kan få gjennom de, da dette tilsynelatende går på helsen løs. Samtale med lege kan også være smart, om ikke annet for å få dokumentert at det er helseskadelig for deg om du ikke kommer bort-

Men det jeg også tenker kan være et alternativ for deg, om du ikke får hjelp, er å vurdere å bli student. Da vil du få støtte fra Lånekassen, og du kan fint kombinerer studier med en deltidsjobb. Den store utbetalingen i august vil dekke depositum, og du får et pusterom til å skape deg et nytt liv. Normalt er ikke dette noe jeg ville rådet noen til uten at utdanningen er hovedmotivasjon, men det høres ut som det kan være en god investering bare for å komme deg vekk. I tillegg vil du ha tilgang på en del velferdstilbud som student, blant annet rådgivning og psykolog, som kanskje kan være bra for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bor på sørlandet kan dette kanskje være noe for deg.

http://www.andungen.sshf.no/

Anonym poster: fa7029e09a079def409dc1c4996a412f

Gjest miup
Skrevet

Du kan spare til depositum - det tar ikke så lang tid? Møbler osv kan du få gratis eller billig på Finn. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...