Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Teora
Skrevet (endret)

Jeg sitter og funderer på hva jeg skal gi meg i kast med når det blir sommer, studiefri og forhåpentligvis lese bok i park-vær. Med utgangspunkt i det tenkte jeg det kunne være koselig med en inspirasjonstråd, der vi deler det vi har på leseplanen denne sommeren.

Forløpig vurderer jeg dette:

- Lese om igjen hele A Song of ice and fire siden det begynner å bli mange år siden jeg forrige gang jeg leste den, og det passer bra å gjøre det når det er pause i tv-serien.

- Lese tegneserier, nærmere bestemt The walking dead.

- Det er visst en ny Harry Hole-bok på vei, så da blir nok den lest siden samboer antakelig kjøper den.

- Blood Meridian av Corman McCarthy, siden jeg likte både The Road og No country for old men.

- Legger til Shantaram her, den tenkte jeg på å lese da den kom, og glemte den helt igjen til jeg så noen nevnte den i en annen tråd.

Så, tips, kommenter, del og spør i vei. Og ha en riktig fin boksommer :)

Endret av Teora
Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Her vil jeg henge meg på! :jepp:

Jeg vurderer å prøve meg på enten Wheel of Time igjen, eller komme meg i gang med A Song of Ice and Fire.

Og så har jeg fortsatt ikke fått lest de to siste bøkene til Christopher Paolini, så de står også ganske høyt på lista.

Men jeg ser frem til gode tips og masse inspirasjon!

Gjest Teora
Skrevet (endret)

Her vil jeg henge meg på! :jepp:

Jeg vurderer å prøve meg på enten Wheel of Time igjen, eller komme meg i gang med A Song of Ice and Fire.

Da anbefaler jeg virkelig ASOIF, jeg syns den er bedre skrevet en Wheel of Time, som jeg riktignok må innrømme å bare ha lest først bok av for en del år siden. Å, heldig du. Eneste som kan gå galt med å begynne på den serien er at du risikerer å bli totalt asosial fordi du bare må lese videre for å finne ut hvordan det går med en favorittkarakter. (Alle kapitlene er skrevet ut fra en persons perspektiv, og det er mange som har egne perspektiv, så av og til blir det nesten fristende å skumlese noen kapittel for å finne ut hvordan det går med en favorittkarakter. Men det er ikke lov, altså :P)

Endret av Teora
Gjest Teora
Skrevet

...også bumper jeg denne litt ved å føye til Da duene forsvant av Sofi Oksanen på listen over bøker jeg må huske på når jeg trenger noe nytt å lese.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Don Quixote av Miguel de Cervantes. Har aldri lest denne, og nå skal den til pærs. Må bare bli helt ferdig med "A Song of Ice and Fire". Og så blir det sikkert noen enklere og lettfordøyelige småsaker innimellom.

• 4 uker senere...
Gjest Teora
Skrevet

Ser ut til at det blir Cecilia Samartin på meg først, siden en venninne la igjen Drømmehjerte etter en overnatting hos oss. Har jo hørt mye om henne, men aldri lest noe, så jeg er spent på om hun er så bra som mange skal ha det til.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da anbefaler jeg virkelig ASOIF, jeg syns den er bedre skrevet en Wheel of Time, som jeg riktignok må innrømme å bare ha lest først bok av for en del år siden. Å, heldig du. Eneste som kan gå galt med å begynne på den serien er at du risikerer å bli totalt asosial fordi du bare må lese videre for å finne ut hvordan det går med en favorittkarakter. (Alle kapitlene er skrevet ut fra en persons perspektiv, og det er mange som har egne perspektiv, så av og til blir det nesten fristende å skumlese noen kapittel for å finne ut hvordan det går med en favorittkarakter. Men det er ikke lov, altså :P)

Song of Ice and Fire er IKKE bedre skrevet enn wheel of time - og du kan ikke slutte etter første bok, det var den store feilen du gjorde ;)

Jeg anbefaler wheel of time, særlig nå når serien endelig er komplett :)

Endret av bambis
Skrevet (endret)

Har en del å gjøre i sommer, men håper å få tid til å lese litt likevel!

Planen er omtrent:

- The First Law, bok 2 og 3 av Joe Abercrombie

- Monstrous Regiment -Terry Pratchett

- Sword of Shadows bok 2 (og kanskje 3) av J. V. Jones

- Kanskje begynne på Liveship-troligien av Robin Hobb

- A Memory of Light (Wheel of Time bok 14) - Robert Jordan og Brandon Sanderson (er ikke helt sikker, vil egentlig vente til jeg kan få den i pocket)

Ellers vil jeg lese Mistborn, The Malazan Book of the Fallen og The Prince of Nothing, men tror ikke jeg har tid eller ork til å starte på noen av de seriene nå...

Endret av Safira
Skrevet

Jeg skal lese politi av nesbø også skal jeg lese den sommerperlerboken som er mange noveller.

• Liker 1
Skrevet

Ser ut til at det blir Cecilia Samartin på meg først, siden en venninne la igjen Drømmehjerte etter en overnatting hos oss. Har jo hørt mye om henne, men aldri lest noe, så jeg er spent på om hun er så bra som mange skal ha det til.

Gled deg! Jeg skal få lest den nyeste boka hennes: Dona Maria.

Jeg skal lese politi av nesbø også skal jeg lese den sommerperlerboken som er mange noveller.

Den har jeg bestilt. Håper den kommer i løpet av neste uke. Gleder meg til å lese den!

Andre bøker som jeg skal få lest er: Ildverket av Lars Kepler og lese ferdig Orkideenes hemmelighet.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Forhåndskjøpte Khaled Hosseinis siste bok "And the mountains echoed" så denne skal også med i sommer :) Den blir en av de lettere bøkene for sommeren. Gleder meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så på den Sommerperler, men forsto ikke helt. Det sto at det var noveller slrevet av Amalie Skram, Cora Sandel, Bjørg Vik og flere. Er ikke dette isåfall noveller de fleste har lest før?

Anonym poster: 874e86b2ee397d9944c15370942a54c2

• 1 måned senere...
Gjest Teora
Skrevet

Hadde helt glemt denne tråden. Drømmehjerte likte jeg faktisk godt, perfekt sommerlektyre: lettlest og man vil hele tiden lese videre for å se hva som skjer. Holder nå på med Hotell New Hampshire av John Irving - den er morsom, men drar deg ikke like mye videre til neste kapittel som Drømmehjerte, noe som sommerhjernen min tydligvis krever for å komme gjennom ting raskt. Trenger noen solfylte dager så jeg kan lese ute på ettermiddagen, kjenner jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...