Gå til innhold

Sole seg naken.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Den 6/3/2016 at 1.16, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 3.5.2013 at 12.32, AnonymBruker skrev:

Bruker dere her og sole dere naken\toppløs om sommeren?

Har veldig lyst til det, fordi jeg er så lei av det stygge skille på puppene. Men liker ikke at fremmede folk ser på meg. Vi har ei nabojente på 22, som ofte soler seg toppløs og ifjor sommer så jeg at nabogutten stod og stirret litt. Synes at det er litt ekkelt jeg..

Anonym poster: bab0cc1830e2da38d310e0fa707e64fd

Soler meg toppløs på min egen balkong,  men ikke på stranden. Min mor soler seg toppløs på straden. Tror kjør på om du føler deg komfortabel 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, H.T.S skrev:

Mennesker begynte strengt tatt med klær for å holde seg varme, da i form av dyreskinn.

Der har du nok flertallet av fagfolk mot deg. Menneske begynte med klær for ca 170 000 år siden. Det gikk over 70 000 år før man beveget seg inn i klimasoner hvor man hadde nytte av klærnes varmende effekt. Klærne dekket da i hovedsaken overkroppen hvor vi har mest behov for isolasjon mens underlivet i lang tid var udekket. Det har vært forskjellige grunner til at man har benyttet klær og hvilke deler av kroppen man har dekket til .Det eneste som har vært felles over alt er at menneske har benyttet smykker, maling og "klær" for å pynte seg, signalere status o.s.v. Klesmoter er adskillig eldre enn mennesket flauhet/behov for å skjule sin nakne kropp/underliv.

Anonymkode: c469a...bfc

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Der har du nok flertallet av fagfolk mot deg. Menneske begynte med klær for ca 170 000 år siden. Det gikk over 70 000 år før man beveget seg inn i klimasoner hvor man hadde nytte av klærnes varmende effekt. Klærne dekket da i hovedsaken overkroppen hvor vi har mest behov for isolasjon mens underlivet i lang tid var udekket. Det har vært forskjellige grunner til at man har benyttet klær og hvilke deler av kroppen man har dekket til .Det eneste som har vært felles over alt er at menneske har benyttet smykker, maling og "klær" for å pynte seg, signalere status o.s.v. Klesmoter er adskillig eldre enn mennesket flauhet/behov for å skjule sin nakne kropp/underliv.

Anonymkode: c469a...bfc

Kilde?

• Liker 1
Skrevet
Den 6/14/2013 at 23.41, miramis skrev:

Herregud, handler ikke bare om skille.

Selv gjør det veldig godt for selvfølelsen å sole seg toppløs!

Føler meg mye mer usikker og "skamfull" når jeg går rundt i bikini. Er også mer seksuellt preg når man går med overdel enn uten, og på stranden vil jeg bare kose meg og slappe av, og ikke møte en potensiell ff.

Selvfølelsen... nettopp! å sole seg uten bikini eller i alle fall toppløs er bare såå deilig. Friheten ved å gå fri for klær er fantastisk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Apropo hvordan man var kledd i tidligere tider. Sensur har både den effekt at det beskytter oss mot mot inntrykk fra kulturer vi er uvant med og at det forfalsker våropplevelse av historien. Den skaper en forestilling om at de reglene vi har i dag har vart lenger enn de har. Hvis vi tror at de har tålt "tidens tann" gjennom mange århundrer så tror vi gjerne at det er et bevis på at de er mer riktige og bedre enn andre regler. Sannheten er egentlig at de fleste regler om anstendig bekledning forandrer seg svært fort og ikke har vart lenge.

I dagens spillefilmer fra tropiske områder så går alle kledd med lendekleder og kvinnene har dekket til brystene. Det er ikke mange år sidene mange av disse gikk nakne eller i hvert fall var kvinnene toppløse. I filmer fra romertiden/bibelsk tid er alle dekket til på overkroppen mens sannheten er at toppløshet for kvinneer og menn var det mest vanlige. I filmer fra steinalderen har menn et skinn rundt livet mens kvinner er dekket til både rundt livet og brystene. I museer har urmennesker og Neandertalere skinn rundt livet. Det kan virke som om man har en forestilling om at det første menneske gjorde når det utviklet klær var å tenke på sin anstendighet og å dekke seg til rundt livet (og kvinnene brystene). Det er mer sannsynlig at de dekket til overkroppen generelt og var nakne nedentil.

Hvis man skal dekke seg til når det begynner å bli kaldt er det først og fremst overkroppen som trenger beskyttelse. På naturiststeder så kan man se at enkelte kvinner og menn dekker seg til på overkroppen men er naken nedentil når det begynner å bli litt kjølig på kvelden. Det ser litt småpervers ut når man ikke er vant med det men er egentlig ganske logisk. De fleste av oss er så påvirket av kulturelle regler om anstendighet at vi tar på oss trusa først uansett hvor kaldt det er og selv om vi er alene. Egentlig ikke logisk.

Anonymkode: 06e16...607

• Liker 2
Gjest Nordavind
Skrevet

Må nesten bli en strandtur i dag i dette været. 🌞

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Mange fagfolk som uttaler seg her.  Tar med en god bok, kaster ut håndkledet, og blir brun overalt.  Så kan de rundt meg gjøre akkurat det de vil.

Anonymkode: 31bc3...f0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...