AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Når jeg tar knebøy på smiths-maskin klarer jeg og gå helt ned med rumpa ved anklene med 15kg. Men jeg klarer også å ta 60kg om jeg ikke går ledig langt ned. Snakk om ca 90grader med tunge vekter. Hva er best? Anonym poster: f96be72ce4c0f411bbff00a9de31e7d5
Leifr Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Det er best å slutte å bruke smith-maskina. Den er djevelen selv. Frivekter er veien, sannheten og lyset. Og da er det best å gå så dypt man kan. Minst ned til hvor hofta kommer under knærne (som er langt dypere enn "90 grader i kneleddet"). Gjerne helt til det stopper seg selv ved at baksiden av lårene hviler på leggene (det eneste man må passe på er å unngå krumning av korsryggen; det er en del som mangler fleksibilitet til å gå ass to grass uten at det skjer). 3
Gjest Puravida Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Tungt og dypt. Ja dette lurer jeg også på. For hvis jeg skal gå helt ned klarer jeg helst 20-25 kg. Går jeg bare 90 grader klarer jeg mye tyngre. Problemet er at jeg ikke klarer tungt og dypt samtidig, bare en om gangen. Tenker at dypt er best, men er det like effektivt hvis man bare løfter 20-25 kg?
Gjest Ciegus Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Tungt og dypt. Men hvis man må velge (som de fleste må)? "Lett" og dypt eller tungt og "godkjent dybde"? Jeg pleier å gjøre begge deler jeg, 2 sett med dype, 2-4 sett med "godkjente" (kommer jeg meg ikke ned i parallell en gang løfter jeg for tungt).
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Først, kom deg vekk fra Smith maskinen og aldri se deg tilbake. I tillegg kast den ob. du sikkert har bak nakken. Det er bedt å gå dypt, man aldri på bekostning av teknikken. Boks-bøy er en genial øvelse til å lære seg å gå dypt nok! Anonym poster: ea5329fac412534a7922bfb0a1b61a44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå