AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Har fått en leilighet og sagt opp min gamle 1 juni, da jeg tar over den nye. I annonsen og kontrakten står det at leiligheten leies ut umøblert, så jeg har kjøpt inn egne møbler til leiligheten. Megler ringer i dag og sier at eier har sagt at leiligheten må leies ut møblert med hans møbler og at han har sagt nei til å flytte møblene på et lager. Hun sa at jeg kan få refundert pengene jeg har betalt og beklager for feilen, men kontrakten min går ut 1 juni og jeg har ingen sted å bo!! Er det noe jeg kan gjøre her? :-( Leilighetens møbler er for øvrig helt grusomme og det er fullt av ting i en liten leilighet som det egentlig ikke er plass til + at jeg ikke er så keen på å sove i en brukt seng! Hva hadde dere gjort? Er superstressa nå :-( Vurderer å bare flytte møblene til eier i boden, men det kan kanskje merkes? Anonym poster: 707f257a95877cfb436b2f5c3c876c0e
Pengebingen Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Hmmm...få tilbake penger for det du har betalt OG selge møblene på finn.no? Så flytte inn i leiligheten 1.juni. Invester i en billig ny madrass eller overmadrass for pengene du har fått fra salg/megler. Se an situasjonen og si evt opp etter innflytting, bo ut oppsigelsesperioden mens du leter etter ny leilighet. Evt ta pengene du får tilbake, sett dine egne møbler på lager slik at de er klare når du finner ny umøblert. Stress ja, kjip situasjon, men det løser seg. Mulig du kunne blitt løst fra avtalen, men da sitter du igjen uten bolig, så jeg ville gått for flytte inn - si opp - finne ny leilighet - flytte ut i hht oppsigelsestider osv.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 Dere har en avtale. Denne avtalen har utleier brutt. Du skal ha for de merkostnader det medfører. Det vil si at du blir løst fra leiekontrakten og at de betaler den overskytende leien/boutgifter du får siden utleier har brutt kontrakten. Det betyr at dersom leieprisen var 6000 og du må midlertidig ut på leiemarkedet og betale 8000 så må utleier betale de 2000 ekstra. Anonym poster: e91ba1e615f1acd130833e267cd47ded
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå