Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror min mann har litt urealistiske forventninger til det å være familie og hvor sosiale det er normalt å være.

Nå er jo jeg litt sammen med andre i hverdagen da jeg er hjemme i permisjon, så jeg skjønner jo at jeg nok for dekket et behov han ikke får, som er på jobb hele dagen.

Men jeg lurer litt på hvor sosiale dere andre er, og hva som er normalen liksom, da spesielt på kvelden. Når man har små barn altså. :)

Min mann vil gjerne ut å besøke folk i helgene, men jeg synes ofte det er vanskelig å få mini på 5 mnd til å sovne borte, og da vi må vekke pg flytte på henne for å dra hjem, har hun det med å våkne hver time resten av natten. Antagelig blir hun forvirret.

Så vi gjør ikke det så ofte :)

Anonym poster: 8b7075d883b01b0096ef1c6c0eab19ed

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Vi er gjerne borte på middag i helgene. Da legger vi bare barna der. Har gjort det med begge våre.

Vi har også blitt flinkere til å treffe andre venner med barn, på tidligere middager i stedet for at det skal bli så seint ;) Så slipper man å legge barna borte.

Skrevet

Får han ikke dekket noen sosiale behov på jobben?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi går ut annenhver dag i helgen. (Ikke hver helg, altså, men ofte nok til at jeg føler meg ganske sosial)

Den som har vært ute kvelden før, får sove ut morgenen etter, den andre står opp med barna.

For meg er det kjempeviktig å få pratet med normale voksne folk, venninner, om andre ting enn barn. Og mannen er like glad for at han får anledning til å pleie kontakt med sine kompiser. Verre for oss å komme oss ut sammen, da. Så det skjer sjelden/aldri.

Ellers har han en aktivitet en kveld i uka, som han går på fast. jeg møter ofte venninner en gang i uka. Det holder for meg i allefall.

Anonym poster: e596b4845c8c0811fdce3db5657348c6

AnonymBruker
Skrevet

Har din mann problemer?

Høres slitsomt ut.

Anonym poster: 3f5c4165713480bdca9283cad41d6543

AnonymBruker
Skrevet

Her er det omvendt.. Keg går hjemme med minsten og har veldig lyst å dra på besøk i helgene. Mens gubben vil være hjemme og slappe av med en film :-p

Anonym poster: 465fac68c3329d25df2706be348916cf

Gjest Murica
Skrevet

Om du ikke vil fordi ungen ikke klarer å sove, kan ikke han dra på besøk på egenhånd?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er alt for lite sosiale egentlig, men vi har det bra for det. Akkurat nå er hovedgrunnen min bekkenløsning, og for samboer sin del så har han en veldig fysisk krevende jobb, så i ukedagene er vi kun sosiale med hverandre. Ellers kanskje en helg i mnd. Vi er vel ikke verdens mest sosiale personer, men det viktigste er vel at vi har det bra :)

Anonym poster: 012a7b782383f3422c17ffc03763c2c8

Skrevet

Mener du seriøst at mannen din har urealistiske forventninger om han mener dere skal kunne besøke folk i helgene? Så du mener at han skal jobbe i ukedagene, være med deg og baby etter jobb og at dere skal være hjemme hver bidige helg? Da syns jeg det er du som har urealistiske forventninger. Ungen er 5 mnd, har dere ikke gjort noe til nå? Er ikke rart ungen bare sover om den er hjemme og har det stille rundt seg da. Sover ikke ungen i vogn?

Jeg forstår at ikke alle barn er like enkle, men å mene at mannen din har urealistiske forventninger som mener at dere kan besøke folk i helgene forstår jeg ikke!

• Liker 1
Skrevet

Om vi er sent på besøk hos noen, er det kun familie sånn at dattera vår sover over til dagen etterpå. Drar vi på besøk til venner drar vi hjem ved legge tid. Å drive å vekke å styre på om kvelden gidder ikke jeg heller.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn vi løser det er at enten så går bare den ene ut på noe,mens den andre er hjemme.Ellers så får man barnevakt for noen timer..

Anonym poster: 0888103d10afa5e661aa0fcebfd1c1a0

Skrevet

Vi er veldig lite sosiale og trives godt med det. Eneste plassen gutten vår har sovna borte er når vi har vært på ferie. Ellers begynner vi ikke å styre med å legge han borte, vekke han for å kjøre hjem osv. Har slitt såpass med søvnen at den risikerer vi ikke for et kveldsbesøk.

Synes det er så mye styr at det er greiest å være hjemme. Vi er veldig hjemmekjære begge to, og får dekt sosiale behov på jobb og ved å møte venner hver for oss.

Om vi skal gjøre noe blir det på dagen, på kveldene er det godt å slappe av hjemme etter at småen har sovna.

Gjest Elyssa
Skrevet (endret)

Vi er mest ute på dagen hvis vi skal ut ;)

Endret av Elyssa
AnonymBruker
Skrevet

Mener du seriøst at mannen din har urealistiske forventninger om han mener dere skal kunne besøke folk i helgene? Så du mener at han skal jobbe i ukedagene, være med deg og baby etter jobb og at dere skal være hjemme hver bidige helg? Da syns jeg det er du som har urealistiske forventninger. Ungen er 5 mnd, har dere ikke gjort noe til nå? Er ikke rart ungen bare sover om den er hjemme og har det stille rundt seg da. Sover ikke ungen i vogn?

Jeg forstår at ikke alle barn er like enkle, men å mene at mannen din har urealistiske forventninger som mener at dere kan besøke folk i helgene forstår jeg ikke!

Snakk om å dra ting ut av løse lufta! Mulig jeg ordla meg litt feil, men det jeg lurte mest på er om det er vanlig å være mye ute på kveldene, sånn at man må legge ungen borte og vekke før man skal hjem igjen.

Hvor har jeg sagt at ungen bare sover hjemme hvor det er stille?? :klo: Hun er da enkel som bare det stakkars, har enda til gode at hun ikke sovner pent til kvelden, uansett hvor vi er. Problemet er altså at vi jo må vekke henne da vi skal hjem, og da skjønner hun ikke hva som skjer, og at det fortsatt er natt.

Kanskje lese ordentlig før du skal uttale deg så krasst? :fy:

Vi gjør da en del sosialt, etter min målestokk i hvert fall. Senest nå 1.mai, var vi ute og grillet med flere andre, og sist helg lunsjet vi med et vennepar. Eller så har vi gjerne folk her, sånn at lillemor bare kan legge seg. Problemet er at nå som helga nærmer seg, er det masing igjen, og han vil gjerne ut om kvelden, sånn som man gjorde før man fikk barn. Skjønner liksom ikke helt at det er vanskelig.

Han er god som gull altså, men kanskje ikke helt tålmodig :ler:

Selvfølgelig må han gjerne gå ut selv hvis han vil, men de fleste vennene hans/våre er også familier, så da er vi stort sett sammen alle sammen. Også vil han også helst være sammen med oss, da han jobber veldig mye i hverdagen.

Om vi er sent på besøk hos noen, er det kun familie sånn at dattera vår sover over til dagen etterpå. Drar vi på besøk til venner drar vi hjem ved legge tid. Å drive å vekke å styre på om kvelden gidder ikke jeg heller.

Se, der ja! Skjønte du hva jeg mente alikevel? ;)

TS

Skrevet

Vi har ein gut på 8,5 mnd og han er aldri med på vift på kvelden. Dei første mnd var han med, men etter at han begynte å legge seg kl.19 har ikkje der vore så veldig aktuelt. Han har sove vekke, men det har vore når vi har vore på hyttetur eller då vi feira jul hos familien min.

Vi er sosiale kvar for oss, stort sett. Også har vi ein del besøk heime. Har hatt barnevakt eitpar kveldar.

Trur det viktigaste er å gje kvarandre litt luft til å finne på ting saman med vennar kvar for seg. Ein kan bli litt koko om ein føler at ein MÅ sitte heime med baby kvar kveld.

Tenker at mannen din har litt urealistiske forventingar til kor sosiale ein kan vere etter at ein har fått barn. Det er klart at ein KAN ta med baby hit og dit, og la han sove der. Men det blir gjerne meir stress enn kos... Eg trur i alle fall det er godt for barn å få sove i senga si heime stort sett. :)

Kan ikkje dokke bli litt flinkare til å invitere vennar heim på middag/ vin/ spelekveld?

Skrevet

Ja :ler: Jeg har det med å være veldig krass, beklager det! :klemmer::)

• Liker 2
Skrevet

Vi er usosiale av natur

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Da ser det ut som om jeg har 'rett' :ler:

Ts

Gjest Red Queen
Skrevet

Hva med å invitere gjester på besøk til dere da? Da får barnet følge sine normale rutiner og dere kan underholde i stuen. Ellers så må jeg si at jeg tror det er sunt for barn å ikke bli for avhengige av sine faste rutiner og lære å føle trygghet i andre omgivelser. Kanskje dere kan fortsette å gjøre mange av tingene dere gjorde før bare at dere tilrettelegger litt? Det går f.eks fint an å gå på besøk uten overnatting o.l.? Jeg tror at dette vil være mye sunnere for dere som foreldre og ektepar/kjærester også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...