Gjest wing Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Fortell meg hvilke farger du ville valgt på vegger, fliser, benkeplate på kjøkkenet og interiør! Trenger inspirasjon!!
Gjest Allergikeren Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Jeg sliter litt med det samme selv. Ikke har jeg klart å "drømme sammen" et drømmehus i detaljer heller. Men "sviger"mor gav meg et tips en gang. Se an hvilke farger jeg liker, spør fagfolk/noen som er flinke med sånt, og ta det derfra. Hun tar bestemmelser kjapt, jeg har en stygg tendens til å tenke det ihjel, og så blir hele greia halvveis. Så jeg skal sette meg opp noen tankekart etter hvert, med hva jeg liker av farger, mønster og uttrykk. F.eks. rosemønster, lyse pastellfarger som rosa, babyblått, lilla(i stadig større grad), engler, blonder, kontraster ... Grønt og mørkere farger som brunt og vinrødt har jeg begynt å få stadig større sans for. På kjøkkenet tror jeg det blir (krem?)hvite skap og skuffer mot lysblå vegger. Eller kanskje omvendt. Hvitt og blått blir det i alle fall. På resten av huset tror jeg det blir lyse vegger og mørke gulv. Mørke gardiner på soverommet. Gangen må bli "veldig" lys på et eller annet vis, siden det ikke kommer særlig mye naturlig lys inn dit. Litt rotete, kanskje, men det er i alle fall noen tanker.
Wonders Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 (endret) Jeg vet ikke alle her inne er helt her, men skal jeg snakke om drømmehuset mitt... Endret 3. mai 2013 av Wonders 5
Jolene Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 Kjøkken: Lysegrå vegger mot sorte møbler, slik at skuffer, benker ol hadde vært sorte. Stue: Hvite vegger med sorte/vinrøde litt tunge gardiner, mørk skinnsofa, barokk/renessans-inspirerte stuemøbler og skjenk. Gang: Lysegrå/hvite vegger med mørke fliser på gulv Bad: blå fliser med sort inventar Soverom: Møkre vegger, jernseng I det store og det hele, jeg hater helt hvite vegger med lyst interiør. Selve huset: Soverom: Stue: Gjerne med slike møbler: Kjøkken: Gang:
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Inspirasjon: Anonym poster: 480321d6caa3a08486614082ccc46495
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Anonym poster: 480321d6caa3a08486614082ccc46495 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #7 Skrevet 3. mai 2013 Anonym poster: 480321d6caa3a08486614082ccc46495
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #8 Skrevet 3. mai 2013 Anonym poster: 480321d6caa3a08486614082ccc46495 1
Gjest TinaT Skrevet 3. mai 2013 #9 Skrevet 3. mai 2013 (endret) Min drømmeleilighet er som følger: Hvite vegger Hvitkaltet eikegulv Kjøkken: Hvit enkel innredning med glatte dører og enkle håndtak i krom Hvite paneler over benkeplate, komfyr og vask Benkeplate av hvit corian Hvitevarer i stål 3 lamper over benkeplate : Bestlite sort pendel Stuen: Diger sofa fra Eilersen Salongbord, sidebord, spisebord og reoler fra Haslev i såpebehandlet eik Salongteppe fra Lone tepper/Norway Says Hvite spisestuestoler, enten Arne Jacobsen 7-er stoler, eller hvite Eames Plastic Chairs Masse kunst på veggene, eksklusive puter og pledd i lekre farger ... Er igang med innredning av ny bolig nå og elsker det Leiligheten skal være uten dørterskler og rommene skal lukkes med skyvedører. Noe som også er viktig er smarte innredninger slik at man utnytter plassen maksimalt. Smarte oppbevaringsløsninger er også noe jeg har lagt mye arbeid i. Endret 4. mai 2013 av TinaT
sommermor Skrevet 4. mai 2013 #10 Skrevet 4. mai 2013 Alle veggene skulle vært hvite,det forstørrer rommene synes jeg.Jeg ville fortsatt hatt varmekabler under flisene i gangen,de skulle vært grå. Gangen skulle vært stor nok til en skyvedørsgarderobe og en liten benk.Og ingen dørterskler i huset,det er så fint når gulvet på en måte flyter fra rom til rom.Gulvet skulle vært hvitlasert dinesen gulv. Kjøkkenet skulle vært stort med en hvit innredning og corian benkeplate.Der skulle jeg hatt et kjøkkenbord med stoler og en gammeldags skuvseng. Vaskerommet skulle ligget i første etage med utgang ut i hagen. Soverommene skulle vært store og jeg skulle hatt plass til dobbelseng på mitt rom.Og det skulle vært verandadør på mitt rom.Og jeg ville gjerne hatt et walk in closet for prinsessen min. Stuen skulle hatt store vinduer mot utsikten som skulle vært sjøen.Stuen hadde ikke behøvd å være så stor,bare den hadde plass til en god sofa og et spisebord.Og jeg ville hatt en hage vi kunne dyrke bær,frukt og grønnsaker i.Og et romantisk dukkehus til jenta mi. Huset skulle svært gjerne ligget med skogen bak og sjøen foran.Og med kneggende hester på et jorde ved siden av. Og gjerne et gjesterom som også kunne være et kontor og nok bodplass.Badet skulle vært stort med en stor dusj og en god stol å sitte i.Fargene skulle vært hvite fliser på veggene og grå på gulvet.Og nok skapplass til alt rotet. Et skap jeg svært gjerne skulle hatt på kjøkkenet,er et høyskap,og en dør som kunne lukkes mellom kjøkken og stue.
hilli Skrevet 4. mai 2013 #12 Skrevet 4. mai 2013 Drømmehuset mitt har ikke så mye farger... Der er vel mer aarkitektur enn innredning her, men det sånn jeg liker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå