Gå til innhold

Lav sædkonsentrasjon (5.5 mill/ml) - mulighet på egenhånd?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da kom beskjed om utvidet sædprøve.. (Mobilitet 43%). Riksen opererte med nedre grense på 10, WHO på 20.

Skjønner det er lavt, ny prøve osv osv.

MEN: har noen erfaring med lav konsentrasjon og allikavel bli gravid på egenhånd??

Eller er det prøverør hvis svaret blir stående?

TAKK FOR SVAR! :)

Anonym poster: 2f4747439c728f0f9959f619dae3b45c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 mill, da vil det være mulig å forsøke AIH, så lenge det er friske celler som svømmer i riktig retning tilstede.

AnonymBruker
Skrevet

AIH?! Det er vel ikke på "naturmetoden"?!

Andre erfaringer der ute??

(Og noen hotte tips til mannen? Sink og null snus? Blir god stemning.. ;)

Skrevet

Det er kunstig inseminasjon.

Null nikotin, alkohol, drittmat, trange bukser og varme baller er en selvfølge.

AnonymBruker
Skrevet

AIH?! Det er vel ikke på "naturmetoden"?!

Andre erfaringer der ute??

(Og noen hotte tips til mannen? Sink og null snus? Blir god stemning.. ;)

Kjæresten min har veldig lav sædkvalitet. Vi vet ikke tallene, men alt er ok med meg, og vi har prøvd i snart halvannet år. Jeg ble gravid for litt siden, men endte i MA. Legen sa at det var et godt tegn, at det betyr hvertfall at det kan gå. Vi er fortsatt unge så derfor ønsker vi å prøve på den vanlige måten noen år og heller søke hjelp når vi nærmer oss 30. Grunnen til at vi vet at han har dårlig sædkvalitet er at han var syk i tennårene og måtte ta medisiner som legen sa at kan ha en uheldig effekt på fertiliteten.

Anonym poster: a9a8729d2628c40d3cc16a796c43991b

• 9 måneder senere...
Skrevet

Hei :) Mannen min har også fått samme resultat, 5 mil/ml. Men vi har enda ikke fått noen utdypning rundt hva dette vil bety for veien videre. Vi har jo allerede prøvd i to år, så vi skjønner jo at dette kan bli vanskelig. Hvordan har det gått med dere TS? Hvis noen det er noen andre som leser dette og vet litt om prøving og lav spermkonsentrasjon så setter jeg veldig stor pris på all informasjon dere kan gi.

Anonymous poster hash: f8b94...cd7
Skrevet

min eks hadde 6 miil/ ml. Da fikk vi beskjed at eneste som nyttet er at sæden føres inn i egget ved prøverrør, men så dumpet han meg før vi skulle begynne, og han fikk et barn med en annen dame, på vanlig måte hevder han. Men ikke synd i meg for vi hadde to barn fra før av, men var bare litt kjedelig siden jeg ønsket tredje barnet.

Jeg vet ikke om det er meg eller han... for han klarte jo å lykkes på tredjebarnet, men.... han har jo hatt 6 mill/ml, og det sier gjerne at han har mulig hatt flaks, eller vært heldig eller så kan vel sædantallet forandre seg med tiltak, jeg vet ikke :)

Anonymous poster hash: 3867b...bef
Skrevet

Off så trist! Tok han flere tester, og var resultatene like "dårlige" hver gang?

Skrevet

Resultatene kan variere til dels mye. Derfor har det mye å si hva slags kosthold og generell helse man har.

Skrevet

Resultatene kan variere til dels mye. Derfor har det mye å si hva slags kosthold og generell helse man har.

Ja, det er det jeg jeg vet :) Men 5 mil/ml er jo ganske mye under det som er "bra". Kan det variere så mye at det kan bli bra?

Skrevet

Hvor store variasjoner man kan oppnå er jo veldig individuelt. Jeg vet at man kan oppnå store endringer over tid. Hvorvidt de vil bli store nok kan bare tiden vise.

Skrevet

Hvor store variasjoner man kan oppnå er jo veldig individuelt. Jeg vet at man kan oppnå store endringer over tid. Hvorvidt de vil bli store nok kan bare tiden vise.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...