AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Jeg vet man kan gå inn på vært enkelt partiprogram å lese, men det er ganske mye styr med. Kan noen kort fortelle meg hvem som ønsker strammere regler for asylmottak og asylsøkere, og innvandring (bortsett fra arbeidsinnvandring)? Jeg vet Frp ønsker dette, men syns resten av det de mener er tullete. Hvilket annet parti er mest likt Frp på dette punktet? Det er den eneste hjertesaken jeg har så.. Anonym poster: b388ea1dd368ec4df03846e6ad429915
Gjest Herr Heftig Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Hvis du vil ha streng innvandringspolitikk, men uten Frp må du gå for enten SP eller AP. AP nærmer seg stadig Frp i innvandringspolitikken og jeg kan ikke forestille meg at SP skal være noe dårligere/bedre.
belle_ Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 FrP er det eneste partiet som virkelig ser viktigheten av å ha en strengere innvandringspolitikk. At AP har tenkt til å stramme inn er bare tull, det kan man fint lese om på hjemmesiden dems under innvandring og integrering. Hva er det du mener som er tullete med politikken til FrP om jeg tør spørre? Har du i det hele tatt lest noe om den? Virker jo ikke helt som du har peiling om du ikke klarer å trykke deg inn på de forskjellige partienes hjemmesider for å lese hva de mener om innvandring. Men for å hjelpe deg, hva er det du bryr deg om, hva er viktig for deg? Så kan du heller velge parti ut i fra det. Om det kun er innvandring som er din hjertesak er det faktisk bare FrP å stemme på. 4
Gjest Skogkar Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Jeg vet man kan gå inn på vært enkelt partiprogram å lese, men det er ganske mye styr med. Kan noen kort fortelle meg hvem som ønsker strammere regler for asylmottak og asylsøkere, og innvandring (bortsett fra arbeidsinnvandring)? Jeg vet Frp ønsker dette, men syns resten av det de mener er tullete. Hvilket annet parti er mest likt Frp på dette punktet? Det er den eneste hjertesaken jeg har så.. Anonym poster: b388ea1dd368ec4df03846e6ad429915 Hvordan kan du vite det, du som ikke leser partiprogrammer? 5
Drizzt Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Hvis du vil ha streng innvandringspolitikk, men uten Frp må du gå for enten SP eller AP. AP nærmer seg stadig Frp i innvandringspolitikken og jeg kan ikke forestille meg at SP skal være noe dårligere/bedre. Ap er for streng innvandringspolitikk? Dette er deres PR litt før valget for å lure velgere å stemme for dem igjen, slik at de kan importere enda flere etter valget. Det eneste av de store partiene som faktisk ER for streng innvandringspolitikk er Frp. 3
Gjest Herr Heftig Skrevet 3. mai 2013 #7 Skrevet 3. mai 2013 Ap er for streng innvandringspolitikk? Dette er deres PR litt før valget for å lure velgere å stemme for dem igjen, slik at de kan importere enda flere etter valget. Det eneste av de store partiene som faktisk ER for streng innvandringspolitikk er Frp. Nå er faktisk AP ikke så langt unna Frp på feltet som Frp skal ha det til. Og dessuten gikk jo tråden ut på å finne alternativer utenom Frp.
Drizzt Skrevet 3. mai 2013 #8 Skrevet 3. mai 2013 Nå er faktisk AP ikke så langt unna Frp på feltet som Frp skal ha det til. Og dessuten gikk jo tråden ut på å finne alternativer utenom Frp. Dette er min personlig mening ut fra observasjoner i utviklingen av norsk innvandringspolitikk de siste årene. Det er stor forskjell mellom Aps PR og det som faktisk skjer. Så jeg reagerer på det at du fremstiller Ap som et alternativ her. Ap er ikke noe alternativ for de som vil ha strengere innvandringspolitikk. Ap gjør det motsatte. 1
missdior Skrevet 3. mai 2013 #9 Skrevet 3. mai 2013 Dette er min personlig mening ut fra observasjoner i utviklingen av norsk innvandringspolitikk de siste årene. Det er stor forskjell mellom Aps PR og det som faktisk skjer. Så jeg reagerer på det at du fremstiller Ap som et alternativ her. Ap er ikke noe alternativ for de som vil ha strengere innvandringspolitikk. Ap gjør det motsatte. Er det ikke slik med absolutt alle partiene før valget da? Tror du innvandringer stopper på dagen om FRP kommer til makten? 3
Drizzt Skrevet 3. mai 2013 #10 Skrevet 3. mai 2013 Er det ikke slik med absolutt alle partiene før valget da? Tror du innvandringer stopper på dagen om FRP kommer til makten? Det er sikkert alle partier som lyver til en vis grad, men det er lettest å avsløre de som vinner valget og har mulighet å bevise at de gjør det de lover. Ap lover mye, men ingenting skjer. Nei, innvandring stopper ikke på dagen, men jeg har rimelig forventning at Frp vil faktisk jobbe aktivt for restriktiv innvandring. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=576547 Se på nr. 86 og nr. 87
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #11 Skrevet 3. mai 2013 Ap. De hR gjort maaange innstramninger etter høyreregjeringens vanstyre Anonym poster: 09669d019be9eb1b215030e4a4af1172 2
Dullum Skrevet 3. mai 2013 #12 Skrevet 3. mai 2013 Demokratene og Kystpartiet. FrP er veike i sammenligning. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #13 Skrevet 4. mai 2013 Jeg vet man kan gå inn på vært enkelt partiprogram å lese, men det er ganske mye styr med. Anonym poster: b388ea1dd368ec4df03846e6ad429915 Hvis du skal gjøre din plikt som velger, syns jeg du skal ta deg tid til det styret. Du skal ikke opp til eksamen, og et stortingsvalg er bare en gang hvert fjerde år. Anonym poster: 780e51a758f1c9ca470dfcd3d0f9767a
belle_ Skrevet 4. mai 2013 #14 Skrevet 4. mai 2013 Demokratene og Kystpartiet. FrP er veike i sammenligning. Det er sant. Men så må man være litt realistisk i hvem som i det hele tatt har en sjanse til å komme i regjering fra høsten av. Da er FrP det eneste partiet som har en sjanse til å gjøre en forandring. Partiene du nevner er jo ikke representater på Stortinget en gang.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #15 Skrevet 4. mai 2013 Det er sant. Men så må man være litt realistisk i hvem som i det hele tatt har en sjanse til å komme i regjering fra høsten av. Da er FrP det eneste partiet som har en sjanse til å gjøre en forandring. Partiene du nevner er jo ikke representater på Stortinget en gang. Skjønner at du er FRP patriot hvertfall, prøver å komme frem til et alternativ som IKKE er frp. Anonym poster: fe1d7f883e073ed2f875b0ceda2c8283 3
belle_ Skrevet 4. mai 2013 #16 Skrevet 4. mai 2013 Skjønner at du er FRP patriot hvertfall, prøver å komme frem til et alternativ som IKKE er frp. Anonym poster: fe1d7f883e073ed2f875b0ceda2c8283 Det stemmer, men jeg prøver å få frem hva som er mest realitsisk. TS har ikke kommet med noe begrunnelse for hva h*n ikke liker med FrP. Sa jo at jeg kan komme med alternativer når det kommer frem. For meg blir det feil å stemme på et parti om man kun er enig med én ting,
Drizzt Skrevet 4. mai 2013 #17 Skrevet 4. mai 2013 Det stemmer, men jeg prøver å få frem hva som er mest realitsisk. TS har ikke kommet med noe begrunnelse for hva h*n ikke liker med FrP. Sa jo at jeg kan komme med alternativer når det kommer frem. For meg blir det feil å stemme på et parti om man kun er enig med én ting, Helt sant. Jeg foretar en avveining. Men så er det enkelte saker som er mye viktigere for meg enn andre. Stemmen min går til partiet jeg er mest enig med når det gjelder det som er viktigst for meg. Jeg kan leve med å være uenig med partiet om mindre viktige ting.
belle_ Skrevet 4. mai 2013 #18 Skrevet 4. mai 2013 Helt sant. Jeg foretar en avveining. Men så er det enkelte saker som er mye viktigere for meg enn andre. Stemmen min går til partiet jeg er mest enig med når det gjelder det som er viktigst for meg. Jeg kan leve med å være uenig med partiet om mindre viktige ting. Det er sant, man blir aldri helt enig med et parti. Da kan man like gjerne starte sitt eget parti, men vi vet jo at det ikke kommer noe vei At man er enig i noe og uenig i andre ting er vanlig, slik er det for de fleste. Jeg har mine egne meninger og tanker om ting, selv om jeg er enig med det meste FrP står for.
Drizzt Skrevet 4. mai 2013 #19 Skrevet 4. mai 2013 Det er sant, man blir aldri helt enig med et parti. Da kan man like gjerne starte sitt eget parti, men vi vet jo at det ikke kommer noe vei At man er enig i noe og uenig i andre ting er vanlig, slik er det for de fleste. Jeg har mine egne meninger og tanker om ting, selv om jeg er enig med det meste FrP står for. Det jeg vet er at jeg står nærmest H og Frp. Det er mye jeg er uenig i både med H og med Frp, men vesentlig mindre, sammenlignet med f.eks. SV, Ap, Krf, Venstre ... Nå har H vært smarte nok å avvise forslaget om endring i abortloven, men jeg venter helt fram til valgdagen - mye kan skje i mellomtiden.
Gjest Armule Skrevet 4. mai 2013 #20 Skrevet 4. mai 2013 Det stemmer, men jeg prøver å få frem hva som er mest realitsisk. TS har ikke kommet med noe begrunnelse for hva h*n ikke liker med FrP. Sa jo at jeg kan komme med alternativer når det kommer frem. For meg blir det feil å stemme på et parti om man kun er enig med én ting, Det er jo derfor TS ikke vil stemme på FRP: fordi h*n kun er enig om innvandringsspørsmålet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå