Gå til innhold

forskuddslønn

RotHode

Anbefalte innlegg

jeg har jobb som er timebetalt, jeg skal nå ta lappen men ser ut som kanskje pengene blir litt knappe. kan det være lurt å høre med sjefen om lønnsforskudd?

jeg har ikke opparbeidet meg noen timer ennå men regner med å få 60-70000 i løpet av de neste tre månedene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å vente noen måneder til du har tjent/spart nok? Å leve på forskudd om du ikke virkelig må er sjelden noen god ide.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lurt og starte i en jobb og be om forskudd. Utsett lappen til du har tjent noen kroner sjøl.

Anonym poster: 06251ffa5da8cecc19f15fb1eab95a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: har jobbet 3 år i bedriften med noen hundre timer i året.

2: jeg har ingen faste utgifter og tenkte å betale tilbake i starten av april fordi da jobber jeg 150%++

2: det jeg egentlig lurte på var om forskuddsbetaling er penger man ikke har tjent opp, eller om det bare er lønn som du får før den vanlige månedslønnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Forskuddslønn og forskudd på lønn er ikke det samme.

Forskuddslønn betyr at hele lønnen betales forskudddvis før den er tjent. F.eks vil du i et firma med forskuddslønn få lønn for mai måned rundt den 10.mai. I et firma med etteskuddslønn vil det være april lønnen du får enten i slutten av april eller i begynnelsen av mai.

Forskudd på lønn betyr at man får et stort eller lite forskudd på lønnen. Og dette trekkes på neste lønn. I noen firma kan man også låne over flere måneder etter avtale med leder. Og i mange firma gis verken forskudd eller lån,

En person som ikke har noen utgifter kan helt fint spare hele lønnen sin i noen måneder fremfor å låne penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barista

Hør med arbeidsplassen først. Jeg skal i gang med flytting, og trenger depositum. Spurte min jobb om forskudd på feriepengene mine, og det fikk jeg ikke engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vent med å ta lappen til du faktisk har råd til det. Du vil jo uansett ikke ha råd til bil med det første.

Anonym poster: 6e31a390fd2a66b0c0dd49f4b81ff19a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettmc det er snakk om, har en 125cc husqvarna i garasjen...

uansett snakket jeg med sjefen og han hadde ingen innvendinger så lønnen skal være på konti på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...