Gå til innhold

Brudepike. Forran eller bak opp kirkegulvet??

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Skal brudepiken gå forran eller bak meg og stepappa? Hva er normalt? og hva når vi går ut??

Er litt sånn små plukk så jeg ikke har peiling på :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine brudepiker gikk foran meg og pappa opp kirkegulvet og bak meg og mannen min ned kirkegulvet.

Skrevet

Det kan du velge selv :-) !

Noen velger at de skal gå bak slik at de kan passe på slepet på kjolen/sløret, men de fleste går foran.

Mine to søte skal gå foran meg og pappa... :-)

Jeg tror det er vanlig at brudeparet går først ut av kirkerommet, og brudepikene etter...

Skrevet

Mine brudepiker går inn helt alene før meg og pappa.

Skrevet
Mine brudepiker går inn helt alene før meg og pappa.

Her også!

Skrevet

Det spørs om de er blomsterpiker eller slørfiksere. Blomsterpiker, altså går foran med blomsterkurver kanskje og er søte, kanskje strør roseblader evt. Vanligvis så kommer bruden m/følge inn i kirken sist i prosesjonen, bygger seg opp til et momentum. Brudeparet går først ned midtgangen i kirken så alle kan se dem vel avsted, så stikker de inn i våpenrommet og venter til alle har fått gått ut og står rundt trappen og så kommer de ut til stor jubel. Litt kinkig den der med å gå først nedover midtgangen og snodig nok komme ut av døren sist :ler:

Det er ingen "ordentlig" prosesjon ut igjen, bortsett fra at man gjør som alltid i kirken at de som er øverst går først, dvs brudepiker og slikt følger rett etter brudeparet.

Skrevet

Min skal gå et stykke foran meg og min pappa

Skrevet

Min skal gå et stykke foran, for hun skal strø roser på vei fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...