Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere bekjente sluttet å gi morsmelk da babyen var rundt 2 måneder: de orket ikke alt slitet. Hva med dere?

Anonym poster: 722c275c2ae8ccdbb8c54baa4be670af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammet til de var 27 og 25 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Ammet til de var 27 og 25 mnd.

Forstår ikke at man orker. Du hadde de til puppen 24 t/døgnet?!

Anonym poster: 968654ef2ea3bc3676bfce67ada7c991

AnonymBruker
Skrevet

Flere bekjente sluttet å gi morsmelk da babyen var rundt 2 måneder: de orket ikke alt slitet. Hva med dere?

Anonym poster: 722c275c2ae8ccdbb8c54baa4be670af

Mors trivsel er avgjørende ift amming/pumping av morsmelk. Trives ikke mor med amming eller pumperegime må hun stoppe og gi MME. er 2013 og MME har samme næring som MM. Da kan full likestilling praktiseres og far kan gi mat han også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

7 mnd. Fra tre mnd amna jeg hver annen til hver tredje time om dagen ca og to ganger mellom 19-7. Satt ikke ute med puppen konstant. Slutta tidlig syntes jeg, men fordi den lille nekta mer pupp da.

Erstattning er på ingen måte likestillt med morsmelk i forhold til å forebygge allergier feks. Erstattning inneholder også palmeolje som ikke er bra. Må gi erstattning selv nå frem til han er 12 mnd og liker det ikke

Anonym poster: eba0b323e0777fbaee6c7255d2698f60

• Liker 1
Gjest pysepusen
Skrevet

11 mnd. Da ville ikke han mer, jeg kunne gjerne fortsatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

. er 2013 og MME har samme næring som MM. Da kan full likestilling praktiseres og far kan gi mat han også.

Nei. MME er et godt alternativ, men det er ikke det samme.

Anonym poster: 9f0e830dfde47ddcb95f43b94b1d240b

• Liker 7
Skrevet

Jeg ammer fortsatt og det ser ikk ut til at det blir slutt på en stund, lillegutt på 18 mnd er en skikkelig puppegutt :fnise:

Jeg synes aldri det har vært noe stress å amme. Det er jo ikke noe slit å slenge ut puppen...

Skrevet

& mnd. da ville han ikke mer, og jeg var sjeleglad for å få ha puppene mine i fred.

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke at man orker. Du hadde de til puppen 24 t/døgnet?!

Orker?

Jeg skjønner ikke hvorfor alle mener det å amme er så slitsomt? Hvis ammingen er innarbeidet, man ikke sliter med vonde/såre brystvorter og infeksjoner.

Enda så er det så mange som synes det er så slitsomt å ta puppen ut, legge til barnet som kanskje vil ha i 5 min. Og da det er over året, så er det snakk om kanskje 1 -2 ganger i døgnet.

Jeg tenker mer at de mødrene som synes alt er så slitsomt, er de samme som ønsker å kunne dra mest mulig ut uten barnet.

Anonym poster: b9a85be81d9b762d2ee3dbf55bcd9a24

• Liker 5
Skrevet (endret)

Førstemann: 11,5 måneder, da var jeg rett og slett lei. Dessuten sleit jeg masse med såre, blødende brystvorter og tette melkeganger de siste månedene, så amming var absolutt ikke særlig moro.

Andremann: Han er 8,5 måneder og ammes fortsatt. Jeg håper jeg holder ut til han er året, men jeg har som med førstemann tette melkeganger, såre brystvorter osv. I tillegg vil han bare ta det ene brystet nå.

Erstattning er på ingen måte likestillt med morsmelk i forhold til å forebygge allergier feks. Erstattning inneholder også palmeolje som ikke er bra. Må gi erstattning selv nå frem til han er 12 mnd og liker det ikke

Palmeolje, sammen med kokosolje, er den fettkilden som har en fettsyresammensetning som er mest lik morsmelk. Morsmelk inneholder masse mettet fett, og palmeolje som ikke er herdet er ikke en usunn fettkilde. Produksjon av palmeolje er imidlertid svært miljøbelastende.

Endret av -Englefjes-
  • Liker 3
Skrevet

Jeg ammet mine til de var ca 1,5 år. Syntes det var veldig slitsomt i starten, siden mannen ikke kunne bidra, men tenkte at det ville vært mer slitsomt med flasker, særlig om natta. Nattammet til de var ca 1 år.

Skrevet

Jeg kjenner forøvrig ikke noen som har sluttet å amme etter to måneder fordi de syntes det var så slitsomt. Noen har måttet gi seg av andre årsaker, men de aller fleste jeg kjenner har ammet i vei.

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Min er bare 4mnd, og får enda, men ser ut til at det blir slutt snart. Har måttet gi MME en stund nå fordi hun ikke la på seg godt nok. På dagtid er hun nå blitt fullstendig uinteressert i puppen, og jeg klarer ikke holde produksjonen oppe ser det ut til. Hun vil fortsatt ha pupp på natta, men det spørs hvor lenge det holder.

Jeg har egentlig aldri vært helt fortrolig med ammingen, så på en måte syns jeg det er greit hvis det bir slutt så tidlig. Men for hennes skyld så skulle jeg ønske det kunne vart litt lengre.

Skrevet

Førstemann: 11,5 måneder, da var jeg rett og slett lei. Dessuten sleit jeg masse med såre, blødende brystvorter og tette melkeganger de siste månedene, så amming var absolutt ikke særlig moro.

Andremann: Han er 8,5 måneder og ammes fortsatt. Jeg håper jeg holder ut til han er året, men jeg har som med førstemann tette melkeganger, såre brystvorter osv. I tillegg vil han bare ta det ene brystet nå.

Beklager avsporingen, men har du prøvd lecitin? Jeg ble etter mange runder med tette melkeganger og brystbetennelser anbefalt det av ammehjelpen på helsestasjonen, og det fungerte veldig godt på meg. Det var faktisk fullstendig slutt på de problemene - så lenge jeg husket å ta det daglig.

Skrevet

Beklager avsporingen, men har du prøvd lecitin? Jeg ble etter mange runder med tette melkeganger og brystbetennelser anbefalt det av ammehjelpen på helsestasjonen, og det fungerte veldig godt på meg. Det var faktisk fullstendig slutt på de problemene - så lenge jeg husket å ta det daglig.

Takk for tips! :blomst:

Jeg har faktisk akkurat begynt å ta det, kjekt å høre at du hadde godt utbytte av det!

Skrevet

Takk for tips! :blomst:

Jeg har faktisk akkurat begynt å ta det, kjekt å høre at du hadde godt utbytte av det!

Så bra, håper du får god effekt av det også :)

AnonymBruker
Skrevet

& mnd. da ville han ikke mer, og jeg var sjeleglad for å få ha puppene mine i fred.

Hvor mange mnd er &? 8?

Er på mobil, så jeg kan ikke se hvilken talltast & er på :)

Anonym poster: 230eff4ad608b972bae3271852e8792e

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange mnd er &? 8?

6

Anonym poster: 242a133e48aae22814ec1a3cab9574d6

Skrevet

Hvor mange mnd er &? 8?

Sorry! 6mnd ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...