Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

4 uker til termin idag. Lekker melk heletiden...

Normalt?

Tips til hva jeg skal gjøre når jeg begynner og amme og mest sansynlig har får mye melk? Hva gjorde dere med melkespreng og rennende melk?

Anonym poster: 22fbcf5030ae77ab6dd0eb0ba70a43ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt :)

Det har ikke nødvendigvis noe å gjøre med melkemengde etter fødsel. Man kan ha mye melk uten brystspreng og lekkasjer, og motsatt.

Jeg har hatt nok hele veien, og ikke hatt stort spreng i det hele tatt.

Det lureste du kan gjøre er å finne ammeinnlegg du liker :)

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt :)

Det har ikke nødvendigvis noe å gjøre med melkemengde etter fødsel. Man kan ha mye melk uten brystspreng og lekkasjer, og motsatt.

Jeg har hatt nok hele veien, og ikke hatt stort spreng i det hele tatt.

Det lureste du kan gjøre er å finne ammeinnlegg du liker :)

Ok. takk for svar.

Men jeg vil ikke sove med bh om natten, må jeg det? Føler meg fanga nok i denne kroppen ;)

Skrevet

Neida, sov som du vil :) hvis du lekker mye kan du legge et håndkle eller tisselaken under for å beskytte madrassen.

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg har aldri orket å sove med BH om natten, så jeg sov med et mykt håndkle under meg, og vasket sengetøyet hver morgen.

Jeg hadde en del melkespreng og for mye melk, jeg løste det ved å pumpe ut akkurat nok til at sprengen ga seg før jeg ammet. Da løste det seg etter noen dager, det tar ikke så lang tid før melkemengden stabiliserer seg, problemt med for mye melk er i hovedsak at barnet blir mett på formelk som er "sukkervann" og ikke den fete melka som kommer etterpå.

Skrevet

Helt normalt :) kjøp deg en behagelig ammebh, som du kan sove med. Gjerne med ammeinnlegg i :)

Skrevet

Jeg orket ikke å sove på et håndkle som krøllet seg eller bytte sengetøy hver dag (for det lukter fort surt), så jeg brukte bh med innlegg om natta. Bedre det. Hadde i grunn nok med å vaske bh-ene hver dag...

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke noe melk før fødsel og har nå veldig mye. Så tror ikke det nødvendigvis har noen sammenheng. Jeg lekker ganske mye og er helt avhengig av bh og ammeinnlegg. Ofte når jeg tar av ammeinnlegg, under amming eller i dusjen står det skikkelige stråler ut med melk!

Jeg liker best Avent sine ammeinnlegg og bruker seamless bh fra Bravado. I og med at den er så stretchy så går det fint når melkesprengen kommer og puppene blir større. Jeg sover med en ammesinglet fra Lindex, den er helt super siden det ikke blir så stramt :)

AnonymBruker
Skrevet

det er gode bh-er på h&m som er behagelige å sove i som er uten spiler.koster ca 200 kr for 2 stk.

Anonym poster: bdd7b8337c670c10e6414824e6f8fe91

AnonymBruker
Skrevet

det er gode bh-er på h&m som er behagelige å sove i som er uten spiler.koster ca 200 kr for 2 stk.

Amme bh eller vanlige? :)

Skrevet (endret)

På Lindex har de helt greie (som ikke ser så ille ut heller) amme-bh-er til 199 eller så var det 299 kr stykk uten spiler. Brukte disse de første seks ukene. Etter det kjøpte jeg meg vanlige bh-er fordi amme-bhene ga dårlig støtte til E/F-pupper. Helt utrolig hvor mye puppene kan vokse når man ammer. :fnise:

Jeg er blitt så vant til å sove med bh at jeg gjør det nå også selv om jeg har sluttet å amme. Det sparer puppene litt siden man får støtte i bh-en når man snur seg om natten. :)

Endret av Teriyaki
AnonymBruker
Skrevet

Amme bh eller vanlige? :)

amme bh :)

Skrevet

Jeg har våknet med klissvåte laken flere dager på rad nå, og jeg er i uke 25.. Som førstegangs til og med! Vist jeg tilfeldigvis dulter borti dem i løpet av dagen så lekker det også:P

Så jeg vil tro at det er mer normalt 4 uker før fødsel også ts:p

Skrevet (endret)

Jeg lakk som bare det 3 måneder før termin! :) Sov med BH og bruk gode ammeinnlegg! :) Mitt tips er denne BH'en her: http://ammebutikken....CFeV8cAodIUEA2g Den er bare helt fantastisk! :) Koster litt, men verdt hver krone! :)

Og jeg er veldig fornøyd med medela sine ammeinnlegg - absorberer mye! :) Vet ikke om det at du lekker mye før fødsel har noe å si for produksjon, men i mitt tilfelle hadde det nok det! Når mini var kommet måtte jeg sove med håndklær i bh'en og når jeg våknet var de kliss gjennomvåte! :P Men dette var heldigvis bare de første 2 ukene, så gikk det seg til! :)

Endret av VeoVeo
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...