AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Må bare få ut litt frustrasjon her. Er ei jente som bor over meg her på hybelhuset. Hun har dusjmani i følge utleier og utleier har snakket med henne før om at hun ikke må bruke opp alt varmvannet. Flere i de andre hyblene som deler samme varmvannstank har også klaget. Hun dusjer i flere timer om gangen, og verken jeg eller utleier eller noen i de andre hyblene greier egentlig å forstå hvordan hun greier å dusje vekk alt, for tanken er stor. Hun dusjer også flere ganger om dagen. Etter at utleier snakket med henne om varmvannet, så har hun skjerpet seg i noen uker og det har vært varmvann hele tiden. Men nå har hun begynt igjen, og jeg sitter her og er kjempeirritert. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måttet vaske håret i en bøtte med vann som jeg har varmet i kjele, og jeg føler jo ikke at jeg blir skikkelig rein heller av det. Så jeg tenkte jeg skulle vente til nå med å dusje, slik at det kanskje var litt varmvann, men neida. Jeg er kjempesyk med feber, tett nese, sår hals og alt som er, og jeg må drive å varme vann på kjelen og streve med å få vasket håret. Er 2 dager siden jeg har dusjet sist nå pga at det aldri er varmvann, så jeg måtte nesten få vaska meg siden at jeg følte jeg lukta surt. I tillegg så synger hun opera for full hals ved midnatt, og hører på justin bieber noe som egentlig ikke er lov siden det skal være stilt etter klokken 23 (står med caps lock i leieavtalen). Så nå må jeg nesten klage. Jeg er en person som tåler det meste, men dette begynner å bli slitsomt. Måtte bare få ut litt frustrasjon. Hilsen en frustrert 17 år gammel hybelboer. Anonym poster: 31f197dcf216fa1c1521e7c1f06b76dc
Chloe- Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Høres ut som hun har en tvanslidelse (OCD) av noe slag. Neste gang det er ledig varmtvann, bruk opp alt selv. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Skriv en anonym lapp og heng på døra hennes eller legg den i postkassen hennes. Skriv at dere opplever å ikke få dusje pga. der alltid er tomt for varmtvann og at syngingen og musikken holder dere våkne. Så skriver du vennlig hilsen dine medboere, slik at hun tror dere er flere sammen om brevet. Anonym poster: edbfc4a1fe89c54e3db3459a7ff15777 4
Rskre Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Må bare få ut litt frustrasjon her. Er ei jente som bor over meg her på hybelhuset. Hun har dusjmani i følge utleier og utleier har snakket med henne før om at hun ikke må bruke opp alt varmvannet. Flere i de andre hyblene som deler samme varmvannstank har også klaget. Hun dusjer i flere timer om gangen, og verken jeg eller utleier eller noen i de andre hyblene greier egentlig å forstå hvordan hun greier å dusje vekk alt, for tanken er stor. Hun dusjer også flere ganger om dagen. Etter at utleier snakket med henne om varmvannet, så har hun skjerpet seg i noen uker og det har vært varmvann hele tiden. Men nå har hun begynt igjen, og jeg sitter her og er kjempeirritert. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måttet vaske håret i en bøtte med vann som jeg har varmet i kjele, og jeg føler jo ikke at jeg blir skikkelig rein heller av det. Så jeg tenkte jeg skulle vente til nå med å dusje, slik at det kanskje var litt varmvann, men neida. Jeg er kjempesyk med feber, tett nese, sår hals og alt som er, og jeg må drive å varme vann på kjelen og streve med å få vasket håret. Er 2 dager siden jeg har dusjet sist nå pga at det aldri er varmvann, så jeg måtte nesten få vaska meg siden at jeg følte jeg lukta surt. I tillegg så synger hun opera for full hals ved midnatt, og hører på justin bieber noe som egentlig ikke er lov siden det skal være stilt etter klokken 23 (står med caps lock i leieavtalen). Så nå må jeg nesten klage. Jeg er en person som tåler det meste, men dette begynner å bli slitsomt. Måtte bare få ut litt frustrasjon. Hilsen en frustrert 17 år gammel hybelboer. Anonym poster: 31f197dcf216fa1c1521e7c1f06b76dc Merkeleg kombinasjon ..... 2
Strixvaria Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 Gå ned til henne og bank på NÅ da vel - si til henne at du er drittlei av å måtte vaske håret ved hjelp av varmtvann varmet opp i kjele, og at sånn går det ikke an å oppføre seg i et hybelhus hvor mange andre deler varmtvannstank. Det er ofte mer skummelt når de som faktisk bor der tar affære Også må du si ifra til utleier i morgen - denne jenta må ut. Hun har allerede fått en advarsel som hun ikke har rettet seg etter, og hun gir lange faen i ordensreglene som står i kontrakten. 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Si i fra til utleier igjen, får med deg resten som klager på henne. Hun bryter jo husleiekontrakten med synging og musikk etter 23. Og det med varmtvannet vet jeg er mega irriterende, hadde en bror som tømte huset for varmtvann(og dette var en tank beregnet på 6 personer!) hver jævla gang han var i dusjen. Vaska meg i isvann mang en gang-_- Anonym poster: 6f542c718d89af007e8820f3d2fc7c49
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Gå ned til henne og bank på NÅ da vel - si til henne at du er drittlei av å måtte vaske håret ved hjelp av varmtvann varmet opp i kjele, og at sånn går det ikke an å oppføre seg i et hybelhus hvor mange andre deler varmtvannstank. Det er ofte mer skummelt når de som faktisk bor der tar affære Også må du si ifra til utleier i morgen - denne jenta må ut. Hun har allerede fått en advarsel som hun ikke har rettet seg etter, og hun gir lange faen i ordensreglene som står i kontrakten. Jeg tror jeg er veldig smittsom akkurat nå, så jeg må i alle fall vente til jeg er frisk, men skal snakke med utleier. Kjenner ei som bor i samme etasje som henne, og hun er også kjempeirritert fordi hun jenta spiller musikk døgnet rundt. Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det kan være å ta litt hensyn til andre jeg. -TS Anonym poster: 31f197dcf216fa1c1521e7c1f06b76dc
Gjest Reza08 Skrevet 2. mai 2013 #8 Skrevet 2. mai 2013 At hun synger er vel koselig, liker å høre litt musikk også. Men hvis hun spiller etter midnatt hver eneste dag, og bruker opp alt varmtvannet i etasjen, forstår jeg at det kan bli litt i overkant. Du får si i fra til utleier når du har blitt frisk nok, eller eventuelt skrive en lapp som noen har vært inne på tidligere. Er veldig enig med Rskre i musikkvalg. Opera og Justin Bieber? Det er ikke mulig. Opera er fint, så det kan hun godt spille, men helst ikke Bieber. Der burde det vært en særskilt lov som sier, "All musikk kan spilles, utenom Bieber og lignende artister." Foruten slik musikk liker jeg det meste.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #9 Skrevet 2. mai 2013 At hun synger er vel koselig, liker å høre litt musikk også. Men hvis hun spiller etter midnatt hver eneste dag, og bruker opp alt varmtvannet i etasjen, forstår jeg at det kan bli litt i overkant. Du får si i fra til utleier når du har blitt frisk nok, eller eventuelt skrive en lapp som noen har vært inne på tidligere. Er veldig enig med Rskre i musikkvalg. Opera og Justin Bieber? Det er ikke mulig. Opera er fint, så det kan hun godt spille, men helst ikke Bieber. Der burde det vært en særskilt lov som sier, "All musikk kan spilles, utenom Bieber og lignende artister." Foruten slik musikk liker jeg det meste. Hahaha, jeg kunne ikke vært mer enig! Problemet er at hun absolutt ikke er noe flink til å synge opera, men om hun hadde hørt på det i stedet, så kunne det gått greit. Men helst ikke verken opera eller bieber etter midnatt da Får se om jeg kan skrive en lapp først, og om det ikke bedrer seg så får jeg snakke med utleier. -TS Anonym poster: 31f197dcf216fa1c1521e7c1f06b76dc 1
Gjest Reza08 Skrevet 2. mai 2013 #10 Skrevet 2. mai 2013 Hahaha, jeg kunne ikke vært mer enig! Problemet er at hun absolutt ikke er noe flink til å synge opera, men om hun hadde hørt på det i stedet, så kunne det gått greit. Men helst ikke verken opera eller bieber etter midnatt da Får se om jeg kan skrive en lapp først, og om det ikke bedrer seg så får jeg snakke med utleier. -TS Anonym poster: 31f197dcf216fa1c1521e7c1f06b76dc Forstår rett og slett ikke den kombinasjonen, så at hun får til det er oppsiktsvekkende. He-he. Hun synger helt ut av mål, da er kanskje et bedre alternativ å høre på opera, ja. Hadde vært fint å ha litt stillhet etter midnatt, man trenger litt tid til å hvile. Prøv med en lapp først, hvis hun ikke tar hintet, så kan du gå videre. La hun få et par ukers tid til å tenke over saken. Håper det går fremover.
Gjest Teora Skrevet 3. mai 2013 #11 Skrevet 3. mai 2013 Du skriver en lapp der det står noe ala: Hei nabo. Nå er det nok en gang tomt for varmtvann. Når du selv er så glad i å dusje håper jeg du skjønner at vi andre også har bruk for varmtvann. Så lenge du deler dette med andre må du nesten kunne begrense deg til en halvtimes dusj hver dag. Mer enn det går bare ikke, da får ikke resten av oss dusjet. I tillegg må jeg minne deg på at det skal være stille etter kl 23. Det er lytt her, og når du synger eller hører på musikk sent på kvelden holder du resten av oss våkne. Jeg har ikke lyst til å måtte få deg kastet ut, men om dette ikke bedrer seg må jeg nesten ta kontakt med huseier igjen, og da står du i fare for å måtte flytte, da du bryter reglene i leiekontrakten. Med vennlig hilsen xxx, som nok snakker på vegne av flere av naboene." Nødløsning frem til det ordner seg: Siden hun er opp sent kan du kanskje prøve å stå opp tidlig, før hun får dusjet? Bare til det blir en løsning på det, altså, det er jo ikke rett at en person skal bruke alt varmtvannet, da får man heller fordele dusjminuttene dag for dag eller noe. Håper det ordner seg! 3
Raven Emerald Skrevet 3. mai 2013 #12 Skrevet 3. mai 2013 Jeg tror jeg er veldig smittsom akkurat nå, så jeg må i alle fall vente til jeg er frisk Du ringer huseier, og så stikker du opp til hun andre og sier fra direkte. Host litt på henne, såpass at du smitter henne, så kan du håpe hun blir såpass syk at hun ikke orker å dusje. Og i alle fall håpe at hun får såpass sår hals, at hun ikke klarer å synge. En kombinasjon hadde jo selvsagt vært det absolutt beste. 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #13 Skrevet 3. mai 2013 Minner meg om en klassekamerat som sang opera i timen. Diagnosen kom mange år etter og det ble Asperger. Anonym poster: 7135d2751a2a96cfd0d63db391f19269
ViljaH Skrevet 4. mai 2013 #14 Skrevet 4. mai 2013 Jeg hadde gått nå, med møkkete hår, gusten i ansiktet, snørrete, og banket på. Sagt fra temmelig tydelig at det faen aldri går an å få seg en dusj fordi hun tømmer tanken, nå får hun slutte å stjele andres varmtvann og holde seg til sin egen kvote! Og om det går an å tenke littegranne på at hun ikke bor alene i skauen, så går det an å dempe seg etter 23 og gi seg med musikken og remjinga?! Da tenker keg hun husker klagen mer enn en ukes tid 2
Bjørn88 Skrevet 18. mai 2013 #15 Skrevet 18. mai 2013 Du skriver en lapp der det står noe ala: Hei nabo. Nå er det nok en gang tomt for varmtvann. Når du selv er så glad i å dusje håper jeg du skjønner at vi andre også har bruk for varmtvann. Så lenge du deler dette med andre må du nesten kunne begrense deg til en halvtimes dusj hver dag. Mer enn det går bare ikke, da får ikke resten av oss dusjet. I tillegg må jeg minne deg på at det skal være stille etter kl 23. Det er lytt her, og når du synger eller hører på musikk sent på kvelden holder du resten av oss våkne. Jeg har ikke lyst til å måtte få deg kastet ut, men om dette ikke bedrer seg må jeg nesten ta kontakt med huseier igjen, og da står du i fare for å måtte flytte, da du bryter reglene i leiekontrakten. Med vennlig hilsen xxx, som nok snakker på vegne av flere av naboene." Nødløsning frem til det ordner seg: Siden hun er opp sent kan du kanskje prøve å stå opp tidlig, før hun får dusjet? Bare til det blir en løsning på det, altså, det er jo ikke rett at en person skal bruke alt varmtvannet, da får man heller fordele dusjminuttene dag for dag eller noe. Håper det ordner seg! Og heng opp lappen med en stoor kniv på døra 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå