Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men må bare lette litt på tankene.

Jeg er så knust. Min kjære som jeg trodde var alt vil plutselig ikke være sammen med meg lenger. Blitt kald og avvisende. Vi har vært sammen i over et halvt tiår. Årsak: Han traff en jente som fikk han til å føle slik han følte slik han gjorde første gang han traff meg. Derfro har han nå funnet ut at han kan finne seg bedre enn meg.

Jeg vet at han er bare dritt og jeg burde bare glemme han, men det er vanskelig. Har bare vært god og snill med han opp gjennom årene.

Sitter og leser til eksamen, men er bare så vanskelig. Blir bare så lei meg. Han er sikker i sin beslutning, det finnes bedre for han der ute.

Anonym poster: 62fc8c07646957a9caf6f11462cf14fe

Videoannonse
Annonse
Gjest JentePsykologen
Skrevet

Kjære deg, ut i fra det du forteller om at han har truffet ei jente som får han til å føle slik han følte da han gjorde da han møtte deg, høres ut som en mann som er heller forelsket i forelskelsesfølelesen, og ikke i denne nye jenta. Virker som han søker etter spenning. Har du snakket noe mer med han om hvorfor han ikke vil fortsette forholdet lenger?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du bør haste deg til å slutte å synes synd på deg selv.

Et brudd kan være grusomt og en må da ha lov til å bruke så lang tid en selv vil.

Og jeg er litt enig med JentePsykologen. Han er gjerne fortapt av forelskelsefølelsen. Skulle ikke tro det etter som dere var med hverandre i over et halvt tiår da. Også den tilbakemelding da. Hva var det første du tenkte? Du sto ansvarlig først for denne berusende og vidunderlige følelsen han opplevde.

Og gjerne opprettholdt den over lang tid med intensjoner for å gjøre det for alltid, antar jeg?

Så bare. Nei, det er en annen nå. En annen som gir de følelsene.

Sorry, you are the weakest link, good bye.

Jeg tror ikke han kan finne noen som er bedre enn deg.

Ikke fordi du nødvendigvis er best, men fordi han slettes ikke fortjener noe i nærheten av deg en gang.

Anonym poster: 0fcd19b6cf83f281f7a0c7f5bae6cb9c

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men må bare lette litt på tankene.

Jeg er så knust. Min kjære som jeg trodde var alt vil plutselig ikke være sammen med meg lenger. Blitt kald og avvisende. Vi har vært sammen i over et halvt tiår. Årsak: Han traff en jente som fikk han til å føle slik han følte slik han gjorde første gang han traff meg. Derfro har han nå funnet ut at han kan finne seg bedre enn meg.

Jeg vet at han er bare dritt og jeg burde bare glemme han, men det er vanskelig. Har bare vært god og snill med han opp gjennom årene.

Sitter og leser til eksamen, men er bare så vanskelig. Blir bare så lei meg. Han er sikker i sin beslutning, det finnes bedre for han der ute.

Anonym poster: 62fc8c07646957a9caf6f11462cf14fe

Det er liksom en trend i tiden, det at man leter etter noe bedre enn det man har. Folk har liksom en rett til å søke lykke i livet sitt, selv om det innebærer å skuffe og såre både partnere og barna sine.

Trist og ufattelig dumt. For alt for mange opplever jo at den nye rette etter en tid ikke er mer rett enn den gamle.. Men da er det som oftest for sent å gå tilbake.

Jeg har vært gjennom det samme. Jeg har syntes forferdelig synd på meg selv, og det har vært godt å gjøre det en god stund, faktisk flere måneder. Men på ett tidspunkt fant jeg ut at nok for være nok. Jeg kan ikke dyrke bitterheten og skuffelsen. Så da jobbet jeg med å finne alle ting ved vårt forhold som ikke var optimalt for meg og tenkte mer på det enn det som hadde vært bra. Og sakte men sikkert lengter jeg mindre etter han, tenker ikke på han hele tiden og klarer å se framover.

Det som er sunt for jenter som opplever det vi gjør er å ikke hoppe rett inn i et nytt forhold med en gang. Det er godt å være singel en lang stund og fordøye alle dårlige følelser og komme seg skikkelig på beina igjen. Ellers er det fort gjort å bli sammen men noen fordi vi savner en kjæreste, som etter en stund viser seg å ikke være det rette for oss. Litt dating og sånt er jo bare bra, men kanskje ikke et fast forhold ennå på en stund.

Anonym poster: 80d84d4ddf0ae0bf0f0986cbbccc14ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...