Gå til innhold

Derrick kan forsvinne fra NRK. Vurderer å droppe repriser etter naziavsløringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest denne på VGnett begynner jeg å lure på hvorfor NRK kaller seg almenkrigasting?

les linken

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10109898

Jeg trodde at NRK var til FOR folket og ikke motsatt.

Først tar de "JUL I SKOMAKERGATA" og nå tar de reprisesendingene av "Derrick " dette pga det er sååååå gammeldags.

Jeg mener heller de kunne kuttet ut slik som:

Fotball

Nytt på nytt

Beat for beat

....for det må være oppbrukt nå????

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flott! Fyren var en gammel nazist. Han hører ikke hjemme på skjermen.

Anonym poster: 0442904f3b0f3a0c8c26fb103f6d9b55

AnonymBruker
Skrevet

Derrick, er ikke det den tyske krimserien fra tidlig 80-tall? Det er vel ingen som ser på den serien enda? De må vel ha sendt repriser i to tiår, det holder vel nå?

Anonym poster: 191f08e02b33fe5e8df0f6eea2da9192

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TV-kanal vraker «Derrick» etter nazi-avsløringer

Den tyske fjernsynskanalen ZDF vil nå slutte å vise repriser av «Derrick», og Norge kan stå for tur. Det skyldes avsløringer om at krimseriens stjerne Horst Tappert kjempet for Waffen-SS.

http://www.aftenposten.no/kultur/TV-kanal-vraker-Derrick-etter-nazi-avsloringer-7191882.html

Anonym poster: 0442904f3b0f3a0c8c26fb103f6d9b55

Skrevet

Dette blir litt for firkantet.

Horst Tappert var, i likhet med nesten alle sine landsmenn, medlem av en våpengren av Hitlers Tyskland i perioden 1933 til 1945. Mantraet i denne tiden var at det var frivillig å være med, men det var forbudt å stå på utsiden. Ergo ble de fleste vanlige folk med i systemet uten å mukke.

Vi må huske på at dette var i en tid uten fri presse, ingen frie fjernsynssendinger, internett ble funnet opp 20 år etter at den andre verdenskrigen var over, og (vanlige) folk som levde under regimet syntes at det faktisk var bedre enn det som hadde vært. (1920-tallets økonomiske depresjon).

Tappert forsøkte kun å skape et levebrød etter at den andre verdenskrig var over, og det lyktes han til slutt med. Han fikk hovedrollen i "Derrick" i 1973, og beholdt den i hele seriens levetid. En dyktig skuespiller, som sannsynligvis, i egne øyne, gjorde sin plikt for fedrelandet .

• Liker 2
Skrevet

Hva er egentlig problemet her? Tappert var 20 år gammel i 1943, og landet hans var i krig. Det at han tjenestegjorde i Waffen-SS, betyr ikke at han var nazist. Det betyr at han var tjenestedyktig.

Hvis det eneste man "har" på Horst Tappert, er at han tjenestesgjorde under annen verdenskrig, så vil jeg si at man har ikke noe. Hadde han tjenestegjort i en utryddelsesleir eller noe slikt, så for all del. Men han tjenestegjorde i en panservogn. Det er ordinær krigstjeneste.

Tyskerne her for skuggeredde når det gjelder den tiden. Dersom det skal frata Tappert noen respekt og ære at han slåss på tysk side under krigen, så er det ingen av hans generasjon som kan gå med hodet hevet.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Overskrifta til Dagbladet var vel "Derrick jobbet med Hitler"? :fnise:

Endret av Rskre
  • Liker 1
Gjest Sanne__
Skrevet

Jeg tenker jo at mediene har profitt å vinne på å gjøre det mere sensasjonelt enn det egentlig var.. siden de skriver så forskjellig..

Et frø er sådd osv..

Man blir jo unektelig kjempenyskjerrig .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...