Gå til innhold

Sentrifugerer du plagg av softshell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har name it sin softshelldress til jenta mi, og er utrolig fornøyd med den. Den holder henne tørr, selv når det regner ute. Men i denne tiden blir jo dressene veldig fort skitne, og må vaskes ofte. Har alltid hørt at softshell ikke skal sentrifugeres, bare drypptørke. Problemet med dette er jo at det tar et døgn å tørke dressen, og vi trenger den hver dag!

Så til overskriften; sentrifugerer du plagg av softshell? Og hvis du gjør det, merker du noen forskjell på plaggene? Blir de mindre vanntette dersom man sentrifugerer de?

Videoannonse
Annonse
Gjest lisha
Skrevet

jeg både sentrifugerer og tørketromler :)

de jakkene jeg har brukt å vaske holder vann ute når det er sånn drypprein/ går ute i vanlig regnbyger en liten stund. Men de lekker om det regner veldig. Men sånn syns jeg jakkene alltid har vært..

Skrevet

Jepp jeg sentrifugerer Softshell jakkene mine, så lar jeg de lufttørke. Jeg var veldig forsiktig i begynnelsen men har ikke merket noe forskjell etter at jeg har gjort det på denne måten. Så lenge en bruker gode vaske og impregnerings produkter eksempelvis Nikwax så tror jeg nok det går veldig bra

Skrevet

Kanskje jeg får prøve å sentrifugere neste gang da :) Sentrifugerer dere på fullt, eller med redusert hastighet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...