Gå til innhold

Hva syns dere om britiske chavs?

Gjest Elissima

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Herregud for noen søppelmennesker, virkelig, bare søppel.

Problemet er at det er målet deres i livet. Jo mer slike de er, jo mer føler de at de har oppnådd i livet.

Anonym poster: bc2cf05e6194db8a1ddc4ac5ecbfce84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det slik at de velger å ikke jobbe eller har de verken jobb eller utdannelse?

Det er ikke noe direkte mål å ikke ta utdannelse, det er bare det at de ser på livet som en fest hvor det er om å gjøre å gjøre alt som er gøy. Utdanning er ikke gøy. Arbeid er sjelden gøy. Da er det morsommere å sitte hjemme, drikke, dra ut på byen og rane folk, eller slå ned tilfeldige, sjtuke, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finansierer de det høye forbruket da?

Stilen deres minnet meg om rap mote fra usa...den er jo direkte importert med alt fra mye bling, capser, til store joggeklær, og "whatever" oppførselen på jentene. Ikke veldig orginalt......... Lavmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan finansierer de det høye forbruket da?

Stilen deres minnet meg om rap mote fra usa...den er jo direkte importert med alt fra mye bling, capser, til store joggeklær, og "whatever" oppførselen på jentene. Ikke veldig orginalt......... Lavmål!

Se filmen Harry Brown så får du et godt inntrykk av hva/hvordan chavs er, hvordan de får tak i pengene sine, hva som er status i de miljøene, og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Her er forresten et eksempel på chav music. Naboen holdt på å gjøre meg gaaaal med denne sangen:

Forøvrig så er de fleste chavs arbeidsledig og får sosialpenger, eller de jobber på en pub eller noe som ikke krever så mye utdannelse. For ikke å snakke om kriminalitet... drug dealing, innbrudd og ran. Stjeler gjerne en iphone for å selge den videre etc. Glad vi ikke har denne kulturen i Norge, det her er skikkelig waste of space.. Dessuten trist at er du født en chav så forblir du en chav.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik musikk er det VERSTE jeg vet. Ikke bare dårlig klesmak med andre ord....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at de velger å ikke jobbe eller har de verken jobb eller utdannelse? Er det heller ikke stuerent blant de å ta utdannelse? Hvordan er uttalelsen? Shåå?

Det er desverre litt av kulturen i arbeiderklassetrøkene i Storbritannia å leve dette livet. Det er jo selsagt en del av historien at abeidsledigheten er noe helt annet enn her i Norge. Men hvis man er født inn i en kultur hvor dette er normalt, så blir det fort sånn. Det er jo litt av den samme typen som "ghettoene" i USA.

Dette er jo ikke noe nytt heller da. Ser man britiske filmer, eller krimserier så kommer tematikken rimelig fort opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo ikke noe nytt heller da. Ser man britiske filmer, eller krimserier så kommer tematikken rimelig fort opp.

Å ja, har du noen forslag til filmer/serier?

Anonym poster: 25817877ec6eb9bedd39270010976c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet at den ikke var til meg, men...

Anuvahood gjør narr av hele chav-kultur-greia.

Fish tank, veldig fin. Fantastisk fin film. Veldig tøff jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym poster: 25817877ec6eb9bedd39270010976c52

Hehe, det det med Little Britain var godt forslag ihvertfall.

Skulle ønske jeg hadde bedre hukommelse når det gjaldt filmtitler. Når det gjelder serier, så kommer vel temaet ofte opp jevnlig i serier som tar plass i byene. Der er det vel en ganske lang liste. Også dokumentarfilmer om tenåringsmødre viser ofte en del av det.

Jeg kom på en " This is england". Den gjelder vel nynazist miljø, men tar vel plass i arbeidermiljø. Fikk desverre aldri sett hele. Får håper andre kommer med bedre forslag.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sa i begynnelsen av tråden at de har så veldig mange barn? Hvordan får de tatt vare på de og hvordan har de tid til å være ute og feste og slåss så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jentene sitter og onanerer åpenlyst på fortauskanten mens de spyr i alkoholrus. Guttene flyr på første beste offer de ser komme gående langs fortauet.

Nei, ikke et sted dit den vestlige sivilisasjonen har nådd. Ikke et land jeg kunne tenke meg å bo i.

Hvor var dette?

Jeg skal til England.

:reise:

Anonym poster: 41b956c21b17a57a98e91df2b49c24a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok gjort meg litt mer nulltolerant ovenfor idioti og pøbelstreker nå når jeg er tilbake i Norge..

Anonym poster: a0fa7fc957c084786156da93860c15cb

Hvis man først slipper opp for voldelige tendenser i det offentlige rom så kan ting utarte seg ganske raskt.

Endret av Zerox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uh, kødder du?! BNP er i hovedsak bare chavs. De og EDL.

Slik jeg oppfatter begrepet chavs, og basert på de medlemmene av de to organisasjonene som jeg har sett i div. media, så er ikke dette riktig. Den overveldende delen av medlemsmassen til BNP og EDL kommer fra arbeiderklassen. Jeg synes imidlertid ikke at brorparten av de medlemmene jeg har sett fra BNP har virket som chavaktig. Med hensyn til språk og klessdrakt, har de fleste av dem vært arbeiderklasse, hvilket riktignok betyr at det finnes noen berøringspunkter med noen av fasettene ved chavstereotypen. Du vil imidlertid sjelden se dem kledd slik som jenta i youtube-snutten. Selv om det har vært flere voldelige episoder med BNP-aktivister, så er allikevel mitt inntrykk at de opptrer stort sett rolig og sivilisert, uavhengig av hva man måtte mene om budskapet deres. Videre så er det også mitt inntrykk at mange av disse voldsepisodene er vel så mye motpartens ansvar som BNP-aktivistenes.

Inntrykket av EDL er noe mer sammensatt. Som tidligere nevnt så er også denne organisasjonenens medlemmer primært fra arbeiderklassen. Mange av dem er mer lik chavsterotypen og en del kan virke ganske pøbelaktig i sin framferd, også uten noen form for voldsutøvelse. De medlemmene som har bidratt til det må også ta sin del av skylden for arrangementer som har utviklet seg til opptøyer. Mitt generelle inntrykk er allikevel at det overveldende flertallet ikke passer inn i chavkategorien, i hvert fall ikke i snever forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, her snakker vi en slags ekstrem versjon av FRP:

http://no.wikipedia...._National_Party

Vil bare legge til at selv om BNP spiller noe av den samme rollen som FRP gjør i Norge, så¨er dette først og fremst som en magnat for misnøye og innvandringsmotstand. Det er også visse likheter med hensyn til en del personkonflikter. Når det gjelder faktisk politikk ville det være svært galt å trekke sammenligninger, selv om mange av de samme ideologiske understrømmene i samfunnet sannsynligvis trekkes mot begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Tro meg, du ville ikke våge å bruke C-ordet til en chav. Da får du deg en på kjeften.. Har hørt noen prøve å ta et oppgjør med de og det ble et helvete uten like i den taxi-køen. De tror de er dritkule bare.

Finnes det ikke en spesifikk tenåringsstil som definerer seg selv som chav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud :sjokkert: Fra linken i din kommentar: "Partiet vil avskaffe all u-hjelp, innføre fysisk avstraffelse for mindre forbrytelser og dødsstraff for alvorlige forbrytelser"

Det er ekstremt da..!

Anonym poster: c61cfa5f18257d9112a7f545f10e1cf9

Noe som ville gå utover mange chavs.. Her er vi vel inne på noe vesentlig, nemlig at velgergruppene til BNP gjerne bor i strøk der man merker antisosial oppførsel og kriminalitet svært godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...