Gå til innhold

Hva syns dere om britiske chavs?

Gjest Elissima

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I et fotoperspektiv synes jeg fenomenet er spennende, men de er virkelig et samfunnsproblem. Sett serien Shameless UK?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

I et fotoperspektiv synes jeg fenomenet er spennende, men de er virkelig et samfunnsproblem. Sett serien Shameless UK?

Ja, den er konge!

Politikerne i UK prøver å gjøre noe med alle problemene disse charverne lager, men er visst ikke så lett. Tenk at i UK så er det billigere å kjøpe en six-pack med øl enn en stor flaske vann! Kanskje de burde gjøre noe med alkoholpolitikken sin. For jeg har aldri opplevd maken til fyll som der borte.

Og alle disse tenåringsmødrene, det er også tragisk. Husker en mann i nabolaget mittt i England som ble drept fordi han klagde på noen chavs som gjorde hærverk på bilen og huset hans.. Da ble jeg litt redd. Det er sånne folk som skaper bråk i samfunnet, og det er trist at unge gutter på 16-20 år kan gjøre så mye skade.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jentene sitter og onanerer åpenlyst på fortauskanten mens de spyr i alkoholrus. Guttene flyr på første beste offer de ser komme gående langs fortauet.

Nei, ikke et sted dit den vestlige sivilisasjonen har nådd. Ikke et land jeg kunne tenke meg å bo i.

Anonym poster: bc2cf05e6194db8a1ddc4ac5ecbfce84

What the..!?!?!?

Anonym poster: c61cfa5f18257d9112a7f545f10e1cf9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, den er konge!

Politikerne i UK prøver å gjøre noe med alle problemene disse charverne lager, men er visst ikke så lett. Tenk at i UK så er det billigere å kjøpe en six-pack med øl enn en stor flaske vann! Kanskje de burde gjøre noe med alkoholpolitikken sin. For jeg har aldri opplevd maken til fyll som der borte.

Og alle disse tenåringsmødrene, det er også tragisk. Husker en mann i nabolaget mittt i England som ble drept fordi han klagde på noen chavs som gjorde hærverk på bilen og huset hans.. Da ble jeg litt redd. Det er sånne folk som skaper bråk i samfunnet, og det er trist at unge gutter på 16-20 år kan gjøre så mye skade.

Huff, ja, det høres bare trist ut. Herregud, det er ille at alkoholprisene er så lave. Minner om russiske tilstander, jo..! Men hva kan man egentlig gjøre med problemene tilknyttet chavsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elissima: Du kunne tenke deg å gifte deg med en altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elissima

Elissima: Du kunne tenke deg å gifte deg med en altså?

Eh, nei takk. Men har fått tilbud fra flere :fnise: Blir ikke så sjarmert når gutter sier til meg: Do you wanna fuck us, like? på Newcastle-dialekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne tenke meg denne tråden ble startet av noen som har bodd i England :)

Selv har jeg bodd i England i mange år, og chavs var litt av et kultursjokk. Caps, joggetøy og bling bling gjenkjenner dem, og de ser som regel litt 'syke' ut. Jentene har gjerne en stram hestehale (kalt Croyden facelift) og tunge gullringer i øra. Sokkene er tredt godt over joggebuksen, gjerne med noen penger ++ oppi, og de opererer gjerne i flokk.

Jeg fikk under mine studier bl.a en stor stein kastet rett inn i stua imens det var liten fest der jeg bodde, og ved en annen anledning sto plutselig en chav med kviv i stua mi og stakk av med dvd spilleren. Herlig gjeng! Og ja, jeg skjærer alle 'chavs' over med èn kam, fordi disse er født sånn, og kommer til å bli sånn til de dør. Der er kulturforskjellen størst mellom Norge og England, de som er født i et sånt miljø i England, er glad for å befinne seg i et sånt miljø livet ut. Det er ikke like individuelt som Norge, hvor man i det minste blir oppdratt til å drømme litt stort og gjøre noe med livet sitt.

Bor i Norge nå, men savner England av og til. Eller dvs menneskene jeg levde med og jobbet med. Det er et spennende land, men man må utvikle noen survival skills hvis man skal klare seg på egenhånd.

La meg ta et eksempel:

Her i Norge har vi kanskje lært at det kan hjelpe å prate i mobilen hvis man går alene forbi et litt skummelt område, for å vise at vi snakker med noen - i England må man ikke finne på det, da kan det fort komme et par chavs å ta mobilen, nettopp fordi du går og snakker i den.. Og noen av disse chavsa er faktisk ikke fyllt 10 år engang, men har allerede da begynt å drikke, røyke og oppføre seg som en kriminell dritt. Nei fysj for noen folk sier jeg bare. Det har nok gjort meg litt mer nulltolerant ovenfor idioti og pøbelstreker nå når jeg er tilbake i Norge..

Anonym poster: a0fa7fc957c084786156da93860c15cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, jeg var ikke klar over dette fenomenet før jeg oppdaget denne tråden, men for et interessant emne!

Har forøvrig noen spørsmål:

1. Vet en person at den er en "chav"?

2. Er rasisme utbredt blant disse chavsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klassiker! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uh, kødder du?! BNP er i hovedsak bare chavs. De og EDL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elissima

Oi, jeg var ikke klar over dette fenomenet før jeg oppdaget denne tråden, men for et interessant emne!

Har forøvrig noen spørsmål:

1. Vet en person at den er en "chav"?

1. Tro meg, du ville ikke våge å bruke C-ordet til en chav. Da får du deg en på kjeften.. Har hørt noen prøve å ta et oppgjør med de og det ble et helvete uten like i den taxi-køen. De tror de er dritkule bare.

2. Gjett om de er rasistiske! Hørte ei ung mor lærte ungen sin å si "fucking paki" en gang jeg var på bussen. Skikkelig bra forbilde :plystre:

Av en eller annen grunn så likte charverne meg veldig godt, fatter ikke hvorfor, men de var bare vennlige mot meg. Og nei, jeg kler meg ikke som dem eller noe altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uh, kødder du?! BNP er i hovedsak bare chavs. De og EDL.

Hæ? Som jeg sa så er dette nytt for meg. BNP? Regner med du ikke sikter til brutto nasjonalprodukt? Så hvite etniske briter i chav-gruppen har rasistiske holdninger overfor folk med minoritetsbakgrunn i England?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Tro meg, du ville ikke våge å bruke C-ordet til en chav. Da får du deg en på kjeften.. Har hørt noen prøve å ta et oppgjør med de og det ble et helvete uten like i den taxi-køen. De tror de er dritkule bare.

2. Gjett om de er rasistiske! Hørte ei ung mor lærte ungen sin å si "fucking paki" en gang jeg var på bussen. Skikkelig bra forbilde :plystre:

Av en eller annen grunn så likte charverne meg veldig godt, fatter ikke hvorfor, men de var bare vennlige mot meg. Og nei, jeg kler meg ikke som dem eller noe altså!

Ahh, ok! Da ser jeg bildet klarere.

Kanskje du har et åpent vesen som gjør at folk fra mange ulike subkulturer liker deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Elissima

Klassiker! :fnise:

Hvem er det som vil være sammen med sånne jenter?? Helt seriøst? Jeg husker noen sånne fra der jeg bodde, megaslitsomme bitcher som slåss og var generelt vulgære, men kjærester hadde de. Da burde det være håp for meg og hehe.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Hæ? Som jeg sa så er dette nytt for meg. BNP? Regner med du ikke sikter til brutto nasjonalprodukt? Så hvite etniske briter i chav-gruppen har rasistiske holdninger overfor folk med minoritetsbakgrunn i England?

Nope, her snakker vi en slags ekstrem versjon av FRP:

http://no.wikipedia.org/wiki/British_National_Party

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nope, her snakker vi en slags ekstrem versjon av FRP:

http://no.wikipedia...._National_Party

Herregud :sjokkert: Fra linken i din kommentar: "Partiet vil avskaffe all u-hjelp, innføre fysisk avstraffelse for mindre forbrytelser og dødsstraff for alvorlige forbrytelser"

Det er ekstremt da..!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvor voldelige er de egentlig? La oss si jeg hadde gått gjennom en bydel med mange chavs. Hadde ikke det vært trygt? Hva kunne jeg blitt utsatt for? (Folk som roper stygge ting etter meg? Tyveri? Voldtekt? Drap?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...