Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De og yobs er samme slaget. Like kvalme begge to.

Anonym poster: bc2cf05e6194db8a1ddc4ac5ecbfce84

• Liker 2
Gjest Elissima
Skrevet

Chavs/yobs er et stort samfunnsproblem i UK. Mange av de går på trygd og har gjerne 5 unger før de er 15. Her er noen sjarmerende eksemplarer av arten:

Skrevet

Jeg har også bodd i England i flere perioder og kan bekrefte, basert baade paa egenopplevde hendelser og observasjon av samfunnsdebatten, at "anti-social behaviour"(ASB) er et stort samfunnsproblem der. I Norge har jeg aldri blitt angrepet fysisk; i England har jeg blitt slått til blods 6-7 ganger i tillegg til at jeg har opplevd ca. et dusin andre hendelser som kunne utartet seg til haandgemeng. Jeg har også opplevd å se betjeningen i forretninger komme i fysiske konfrontasjoner med kunder 4-5 ganger. Jeg vil gjerne presisere at selv om chavsteoritypen er gjennkjennelig for de av oss som har bodd i England en stund, saa er ikke problemet med ASB avgrenset til personer som ligner denne malen. Hva klessplagg gjelder, saa ser jeg ikke saa mange med Burberry-caps, men en god del med joggebukse. Det må også nevnes at mange som som estetisk kan ligne på chav-karikaturen, har en helt grei oppførsel, selv om jeg instinktivt ville vaert mer var ovenfor noen som gikk kledd slik enn andre.

Hvis noen som leser dette frykter å besøke England så kan jeg berolige med at alle hendelse skjedde på kveldstid i heller dårlige strøk. Hvis du tar dine forholdsregler så er det liten sjanse for at du kommer ut for noe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også bodd i England i flere perioder og kan bekrefte, basert baade paa egenopplevde hendelser og observasjon av samfunnsdebatten, at "anti-social behaviour"(ASB) er et stort samfunnsproblem der. I Norge har jeg aldri blitt angrepet fysisk; i England har jeg blitt slått til blods 6-7 ganger i tillegg til at jeg har opplevd ca. et dusin andre hendelser som kunne utartet seg til haandgemeng. Jeg har også opplevd å se betjeningen i forretninger komme i fysiske konfrontasjoner med kunder 4-5 ganger. Jeg vil gjerne presisere at selv om chavsteoritypen er gjennkjennelig for de av oss som har bodd i England en stund, saa er ikke problemet med ASB avgrenset til personer som ligner denne malen. Hva klessplagg gjelder, saa ser jeg ikke saa mange med Burberry-caps, men en god del med joggebukse. Det må også nevnes at mange som som estetisk kan ligne på chav-karikaturen, har en helt grei oppførsel, selv om jeg instinktivt ville vaert mer var ovenfor noen som gikk kledd slik enn andre.

Hvis noen som leser dette frykter å besøke England så kan jeg berolige med at alle hendelse skjedde på kveldstid i heller dårlige strøk. Hvis du tar dine forholdsregler så er det liten sjanse for at du kommer ut for noe.

Herregud, det høres jo helt ekstremt ut! Kan jeg spørre hvor i England du bor/har bodd (regner med dette er et fenomen som eksisterer i flere byer, kanskje særlig i de nordlige delene, men er bare litt nysgjerrig) :)

Skrevet (endret)

Jeg har bodd i Glasgow, og der hadde vi Neds. Trodde ikke på det før jeg faktisk så det. Treningsdresser og joggesko, de var faktisk så karikerte som jeg hadde fått høre. Så dog ikke så altfor mye til dem til at de var plagsomme. Man lærer fort hvilke strøk man bør oppholde seg i og ikke. Nattestid går man ikke alene uansett. Men jeg tror ikke disse typene var verre enn andre typer som hadde voldelige tendenser. Nå har jo og denne byen mye kriminalitet generelt.

Endret av Cordelia
Gjest Elissima
Skrevet (endret)

Det høres jo helt sykt ut! Hvor i England var dette? Jeg bodde i Newcastle. Det er en veldig røff by, mye bråk. Er heller ikke bare gutta som er voldelige av seg, ofte ser man en bitch fight på dansegulvet eller midt i gata..

Er SÅ stor forskjell på England og Norge, og jeg er megalykkelig for at jeg flytta derfra! Søpleland! Det er synd de har så mange samfunnsproblemer, men det er et hardt samfunn. Lønningene er lave, boligprisene er nesten høyere enn i Norge (i forhold til inntekt) og det virker ikke som folka der lærer særlig om moral eller andre viktige ting.

Jeg kom forresten over hu her, de gjorde så narr av chavs i Little Britain:

https://si0.twimg.com/profile_images/1360981467/pollard.jpg

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Liker dem ikke! De har drept folk og barn..

Anonym poster: 0ac7ba31cef3b94632cb16fb86833aa5

Gjest Elissima
Skrevet

Liker dem ikke! De har drept folk og barn..

Anonym poster: 0ac7ba31cef3b94632cb16fb86833aa5

Også er de slemme mot dyr..

Er veldig tragisk at disse folka formerer seg. Ofte når de er 12-13 år, hva er det med engelskmenn?!

Skrevet

Er SÅ stor forskjell på England og Norge, og jeg er megalykkelig for at jeg flytta derfra! Søpleland! Det er synd de har så mange samfunnsproblemer, men det er et hardt samfunn. Lønningene er lave, boligprisene er nesten høyere enn i Norge (i forhold til inntekt) og det virker ikke som folka der lærer særlig om moral eller andre viktige ting.

:sjokkert: :sjokkert: Hjelp! Jeg har planer om å studere i England. Dette er avskrekkende.. På hvilke måter er landet et søpleland?

Gjest Elissima
Skrevet

:sjokkert: :sjokkert: Hjelp! Jeg har planer om å studere i England. Dette er avskrekkende.. På hvilke måter er landet et søpleland?

Misforstå meg rett, å studere i England er noe av det BESTE jeg har gjort! Har aldri hatt det så gøy :) Men landet har store sosiale problemer, så skal du studere der så sett deg grundig inn i hvilken by/universitet du velger. Mange byer/områder har høy arbeidsløshet og derfor masse chavs som henger på kjøpesenteret/puben. Mye fyll og mye vold. For all del ikke la dette stoppe deg fra å flytte til England, fins veldig mange flotte steder der og.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke man skal unngå og studere i England pga. dette. For det er egentlig et veldig fint land på mange måter. Men de sosiale forskjellene er større, og da blir det ofte slik. Sammen med at man har flere mennesker presset inni et lite land. Kontrastene er større, og mitt inntrykk var ofte at folk enten var drittsekker, eller veldig fine folk. I Norge har jeg inntrykk av at personlighetene er litt mer jevnere. Men i tøffe miljøer, blir menneskene og tøffere.

Endret av Cordelia
Gjest Elissima
Skrevet

Kunne dere vært kjæreste med en chav?

Jeg har møtt noen chavs som var veldig hyggelige, til tross for arbeidsløshet og 5-6 unger med 7 ulike damer. Selv kunne jeg ikke vært sammen med en sånn for det hadde blitt for mye styr, og kulturkræsj. Mange av de har også dårlig sexualmoral.

AnonymBruker
Skrevet

Kunne dere vært kjæreste med en chav?

Jeg har møtt noen chavs som var veldig hyggelige, til tross for arbeidsløshet og 5-6 unger med 7 ulike damer. Selv kunne jeg ikke vært sammen med en sånn for det hadde blitt for mye styr, og kulturkræsj. Mange av de har også dårlig sexualmoral.

I helvete, nei.............................

Anonym poster: c68bdf08558167a3b7940b52914fbdfa

• Liker 1
Skrevet

Litt rart å tenke på at de en gang i tiden regjerte over 1/4 av jord klodens landmasse og 1/3 av jordas befolkning

• Liker 3
Gjest Elissima
Skrevet

Litt rart å tenke på at de en gang i tiden regjerte over 1/4 av jord klodens landmasse og 1/3 av jordas befolkning

Da tenker du på engelskmenn og ikke chavs regner jeg med :) Det er nemlig en nyere oppfinnelse..

Skrevet

Da tenker du på engelskmenn og ikke chavs regner jeg med :) Det er nemlig en nyere oppfinnelse..

Chavs er jo engelskmenn? De er vel ikke en egen folkegruppe. Tør påstå at de deler de samme genene til de britiske imperialistene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forferdelig gjeng.

Husker jeg var i Liverpool med kjæresten en gang. Vi er ganske vanlige folk. Kanskje litt "pent kledd", men ikke noe mer ekstremt enn en uformell kjole på henne og en piquetskjorte på han. Fikk likevel nok av tilrop og megetsigende blikk fra de lokale bare vi spaserte gatelangs noen steder, både fra gutta og jentene. Vi visste jo ikke at vi var på chav-territorium, men det skjønte vi etter hvert.

Som en over her sier: Akkurat så karikert som du har lest. Jeg tenkte egentlig at det var veldig overdrevet, men de finnes. I hopetall.

Anonym poster: 08cc65f3fc93014c6e58f41d59dc3cba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jentene sitter og onanerer åpenlyst på fortauskanten mens de spyr i alkoholrus. Guttene flyr på første beste offer de ser komme gående langs fortauet.

Nei, ikke et sted dit den vestlige sivilisasjonen har nådd. Ikke et land jeg kunne tenke meg å bo i.

Anonym poster: bc2cf05e6194db8a1ddc4ac5ecbfce84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...