Gå til innhold

fornøyd med huset/leiligheten du kjøpte deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når kjøpte du huset/leiligheten du bor i nå?

Var det en tøff budrunde?

Hva er du fornøyd med i huset? Noe du skulle ønsket du visste før du kjøpte?

Anonym poster: 83917e7601aefe2338facce8fd07ffcb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte i 2008.

Kjøpte før visning uten budrunder, så den var ikke så tøff nei..

Det var en litt sliten ett-roms i Oslo, men var kjempeglad for å ha råd til noe som helst. Har pusset opp endel nå da, med hjelp fra familie, så nå er den fresh!

Husker folk hjemme der jeg kommer fra var sjokkerte over at jeg hadde kjøpt en 1-roms. Sove på stua lsm :P

Anonym poster: bbaa81dc1c6411877031920f1948533d

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte enebolig i 2008.

Det ble en budrunde med flere involverte, men vi fikk huset til ca 200.000 over prisantydning.

Vi har pusset opp en hel del og er langt i fra ferdig, men vi trives godt.

Anonym poster: 75ebe338df4fa40991906139a4d14ea1

Skrevet

Kjøpte en leilighet for ca. 2 år siden. Litt tøff budrunde, var usikker på om jeg hadde betalt litt mye etter at det var ferdig. Men jeg elsker leiligheten min så er veldig fornøyd, trives veldig godt her og tror den går fint å få solgt igjen uten tap :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte for drøye 10 år siden. Ingen tøff runde da jeg kjøpte på forkjøpsrett. I tillegg så var markedet tregt så det tok over 1 mnd fra leiligheten ble lagt ut til den ble solgt. I dag selges de dagen etter visning.

Jeg angrer overhode ikke. Stortrives her jeg bor. Det som ikke var synlig på visningen var hvor sliten gulvet var og at det var store skader i flere rom.

Anonym poster: fe58df5d3d4de22634c76e79be23e93a

Skrevet

Den forrige leiligheten kjøpte jeg for tre år siden. Ingen som ville ha den så jeg fikk den under takst. :P

Jeg visste at den hadde rør som "skramlet", skap som måtte byttes ut og var uten oppvaskmaskin. Men jeg skulle ønske jeg visste at vinduene var trekkfulle og gulvet kaldt. Brukte like mye strøm der som i en nybygd enebolig (leil. var under 50 kvadrat..)

Kjøpte den fordi jeg hadde råd til den og den ikke måtte totalrenoveres :fnise:

Den jeg har nå er et nybygg kjøpt til fastpris.

Fornøyd med utsikt, standard, at den er varm når det er kaldt ute og at naboene ikke bråker. :danse: Egentlig bare misfornøyd med at det er værhardt.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte leiligheten i 2001, totalrenovert eldre enebolig som ble seksjonert inn i 2 leiligheter der jeg kjøpte leil i 1 etg. Det jeg ikke visste var at ytterveggene ikke er isolert i nyere tid, og at stuegulvet ligger rett på betongtaket i kjelleren. Så strømutgiftene ble rimelig høye om vinteren. Men jeg har vedovn, og anskaffet meg varmepumpe for noen år siden,så alt er meget bedre nå :-)

Så da er det å spare til å isolere veggene/stuegulvet :-)

Anonym poster: 0d6d3df9d44df1f62ffa2ce5fb3d9890

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet for kun 1 mnd siden da, men er veldig fornøyd så langt. Kjøpte enebolig i rekke, ingen budrunde (utenom med oss selv) da markedet var veldig treigt og huset hadde ligget for salg i flere måneder.

Er fornøyd med både standard og beliggenhet, antall rom og generelt romløsningen. Spesielt fornøyd med at barnehagen ligger rett rundt hjørnet og at vi har lekeplassen så nært at vi kan sitte på verandaen og følge med barna når de er der. Har ikke dukket opp noen overraskelser enda og satser på at det ikke gjør det senere ;)

Forelsket meg i huset før vi i det hele tatt hadde vært på visning og er like forelsket fortsatt ;)

Anonym poster: 2abd154635e8c9663a82cfc6854b9771

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte helt nybygget hus for to år siden, bor på bygda så konseptet "budrunde" finnes ikke..Her kalles det velg og vrak :fnise:

Er greit fornøyd, angrer kanskje litt på at jeg kjøpte det så stort siden det bare er meg som bor her, angrer også kanskje litt på at jeg kjøpte hus når jeg bare er 21, føles som om det er "spikeren i kista" for fremtidsmål :fnise:

Anonym poster: 7998ef1c281cd5748ea20979627b98d2

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke egentlig. Kjøpte leilighet på 34 kvadrat for tre år siden, og det var en tøff budrunde. Måtte ut med 1.520.000 for en leilighet med grei standard på østkanten. Solgte igjen i år for trehundre tusen mer, så det var tydeligvis ikke et dårlig kjøp, men det som irriterer meg mest er at det ikke kom frem hvor slitent gulvene faktisk var. Kunne ikke akkurat begynne å løfte på bord og sofaer på visning.

Anonym poster: a70174890f29c9ccfeb5da8785dfcd51

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte huset vi bor i nå for 2 år siden. Det var lite boliger tilsalgs på den tiden og vi tok nok "det første og beste". Er ikkje fornøyd med naboene, innpåslitne, masete. Men naboene er ikke så mye og få gjort med :P hagen er heller ikke den fineste, huset er i og for seg greit nok, men selger nok så snart det blir mulig.

Anonym poster: 21fbba0fc6375da6b41af3e9ec2d3575

Skrevet

Kjøpte leiligheten vår i desember i fjor til takstpris, så budrunden var nærmest ikke-eksisterende. Gikk som ett oppussingsprosjekt, noe jeg ikke var så gira på, men samboeren var supergira, så da ble det det (: Har angret litt i etterkant, oppussing og mye jobb har ført til litt krangling, og ikke minst evig blakke. Men nå som ting endelig begynner å se bra ut og vi har tatt oss råd til nødvendige møbler blir jeg egentlig bare mer og mer fornøyd (:

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte i 2008.

Kjøpte før visning uten budrunder, så den var ikke så tøff nei..

Det var en litt sliten ett-roms i Oslo, men var kjempeglad for å ha råd til noe som helst. Har pusset opp endel nå da, med hjelp fra familie, så nå er den fresh!

Husker folk hjemme der jeg kommer fra var sjokkerte over at jeg hadde kjøpt en 1-roms. Sove på stua lsm :P

Anonym poster: bbaa81dc1c6411877031920f1948533d

Du kjøpte en sliten 1-roms, ja. Jeg er nok som din familie og dine venner; hvorfor i alle dager kjøpte du en 1-roms? Skjønner at det er dyrt, men hva hastet så ekstremt at du ikke kunne vente og spare opp til noe skikkelig?

OG du har vel satt opp noen vegger rundt senga di?

En kamerat av meg har også kjøpt seg 1-roms, og det er virkelig ikke gøy å være på besøk hos han. Føler at det blir altfor intimt og "påtrengende" når man faktisk sitter i soverommet hans. Han har vurdert å helle bare ha sovesofa, men det er styrete.

Nei, jeg føler 1-roms er altfor hybel-aktig for voksne mennesker.

Anonym poster: 4d96aa03e4a6dcb227a9990e780c1807

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte for snart to år siden. Vi var to i budrunden, jeg la inn høyeste bud, men selger valgte å ikke akseptere det. Den andre budgiveren fortalte at han eller hun gjerne ville legge inn høyere bud, men måtte snakke med banken først (men at det bare var en formalitet). Imidlertid så gikk ikke finanisering i orden for den andre budgiveren, så noen dager senere ringte megleren og lurte på om jeg fortsatt var interessert. Det var jeg, og fikk den for 20.000 over takst. Jeg tror jeg gjorde et røverkjøp, for flere av leilighetene i blokken her har gått flere hundre tusen over takst. Det er snakk om små leiligheter på rundt 30 m2.

Jeg er veldig fornøyd med leiligheten. Den er liten, men godt utnyttet. Største plusset er at den ligger ekstremt sentralt, og at den blir enkel å få solgt når den tid kommer. Største minuset er at den er fryktelig kald om vinteren, og at den er østvendt.

Anonym poster: a1cf3fb8fe200225054110af399f9f8b

Skrevet (endret)

Vi kjøpte hus i fjor, før vanlig visninger, uten budrunde. Det passet egentlig ikke vår livssituasjon å kjøpe hus akkurat da, men det var en for fristende mulighet til å la gå. Vi hadde også blitt rimelig lei to ulike naboer der vi bodde før, som hhv. hadde begynt å holde noen veldig høylytte nachspiel og en annen som la seg i konflikt med meg pga. barnevognplassering m.m.

Huset var uten garasje, med masse skråtomt og med noe oppussingsbehov. Det var likevel ikke et totaloppussingsprosjekt, så vi tenkte det ville være levelig med lite barn i hus. Så vi tenkte å ta ting over tid. Men jeg har en særdeles driftig mann, som hadde satt i gang med flere ulike prosjekter nesten før vi hadde flyttet inn. Så det første året har vært mer intenst enn jeg hadde sett for meg. Men det blir veldig bra for oss. Vi fikk det vi ønsket oss med gode solforhold, utsikt, stor hage, relativt sentralt selv om det ligger utenfor byn, nærhet til natur, nærhet til familie og nærhet til barnehager og skole. Foreløpig har vi ikke funnet noen mangler, så vi er storfornøyde. :)

Det eneste minuset er noen tullinger av noen naboer nedenfor oss. De er beryktet i strøket for å blande seg borti i alt hva andre ønsker å gjøre på tomtene sine, og de har en tone jeg blir paff av. Men vi deler heldigvis ikke vei med dem, så ser dem aldri. Og det er høye trær mellom tomtene våre. Men når vi vil bygge noe, dukker de opp og krangler i vei. Vi har rett og slett flyttet fra et sted hvor alle gjorde som de ville og ingen brydde seg om at de kunne plage andre eller igjen om andre plaget dem, til et sted hvor alle har meninger om hva andre driver med.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Kjøpte leilighet på tidlig 2000-tall. Det var nybygg så dermed ingen budrunde. Er fornøyd med beliggenhet og kjøkken. Stuen kunne godt vært litt større og gangen er....dum. Hadde mulighet til å få endret litt siden jeg kjøpte før det ble bygget, men klarte ikke se noen bedre løsning for verken stue eller gang, så det ble som på originaltegningene. I det store og hele er imidlertid planløsningen god.

Som bonus fikk jeg verdens hyggeligste naboer, som hilser og slår av en prat når vi møtes utendørs, men som ikke renner ned dørene og maser om filleting. :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte leilighet i 2011, helt ny, ingen budrunde. Det var et helt ny boligområde. Fikk valgt alt fra kjøkkeninnredning, badinnredning og parkett. Er fornøyd. Hvis jeg kunne gått tilbake, så hadde jeg valgt andre badfliser på gulv, jeg valgte nemlig svarte, grrrr....Det er det eneste. Ellers har vi gjort mye selv, og den skinner, hehe... Heldig den som kjøper den av oss:)

Anonym poster: b5ae42df61f1ce2d09997db1e8eb9932

Skrevet

Kjøpt i 2010, ikke 100% fornøyd (megler ga uttrykk for at nabolaget var bedre enn det egentlig er), i tillegg til at jeg begynner så smått å merke at leiligheten er veldig liten... men har nylig foretatt noen oppgraderinger i leiligheten, deriblant pusset opp badet, og kjenner da at det begynner å komme seg betraktelig. :)

Var i en relativt heftig budrunde, med at jeg tilslutt sa FØKK IT JEG SKAL HA DEN og gikk fra 960 til 1.000.000 for å skremme bort han som jeg bø mot. :P Må si at jeg har bodd veldig billig her! Og har det i grunn ganske fint, sånn egentlig. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte i juni i fjor, det var en ok budrunde der jeg kjapt ristet av meg den ene andre personen jeg bydde mot.

Leiligheten derimot, den hadde noe satans til mangler. Jeg har saksøkt selger for flere hundre tusen for mugg, manglende opplysinger om ufaglært arbeid, et elektrisk anlegg jeg nå er lovpålagt å utbedre for over 100 000 kr, manglende areal og generelt sett mye lavere standard enn de har markedsført med.

Advokaten har gitt opp saken også, jeg har ikke fått ei krone.

De mindre plagsomme problemene orker jeg ikke ramse opp en gang. Verste er at selger er kjendis, jeg har dritlyst til å gå til se&hør for å legge press på han... Problemet er at jeg bare vil selge driten og glemme den forbanna drittleiligheten, men da mister jeg startlånet mitt og er ute av boligmarkedet.

Anonym poster: cf49b30ed8d847a349e0d2bb5c26d14f

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte i 2008. Har vært veldig fornøyd egentlig. Mangler: badegulvet skrår feil vei, og vi får masse vann utover gulvet når vi dusjer. Veldig ujevne vegger, masse klumper under strien. Dette var ikke lett å se med bilder på veggene, og møbler stue... Budrunde slapp vi, tok den på forkjørsretten til 50 000 under takst.

Anonym poster: dc19c8eb29e21d81d26bd1f9983ab0e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...