Gå til innhold

hvordan få bolig i oslo uten obos-medlemsskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg spør- alt blir tatt på forkjøp.

og ja, jeg kan melde meg inn og har gjort det, men jeg når ikke opp i rekkene når jeg konkurrerer med de som har vært medlem i både 10 og 20 år.

Anonym poster: de5dcbba224f1d9d5d1ea3f0255611f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

By på leiligheter som ikke er del av OBOS. ;)

Selveier, aksjeleiligheter eller andre borettslag. Det er mange av dem...

Skrevet

Eller gå inn i forkjøpslista til Obos og se om det er noen leiligheter der du kunne tenke deg, gå på visning, meld forkjøpsrett, sitt på gjerdet og vent.

http://www.obos.no/boliger-med-forkjopsrett

Hvis du går den veien, forutsatt at du kan dokumentere hele kjøpesummen, så vil ikke melding av forkjøpsrett hindre deg i å by på andre objekter samtidig. Å melde forkjøpsrett er ikke bindende, hvis du skulle få tilslag på leiligheten så kan du ombestemme deg. Bare du gjør det fort, vi fikk vel fem minutter på oss sist. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å melde forkjøpsrett er bindende, jo. Står på Obos sine sider.

Anonym poster: 153bb35f8bfe180775fbc3e2b74e4d96

Skrevet

Ikke for bruktbolig, nei. Da må du lese nøyere.

Nybygg med fastpris, derimot. Da er det bindende.

Skrevet

Neida. Man kan sitte på gjerde til siste bud er gitt, og så kan man velge om man vil bruke forkjøpsretten eller ikke. Det var slik vi fikk vår leilighet: Vi og en annen var i budrunde, mens en annen med ansiennitet satt på gjerdet. Da prisen ble høyere enn han på gjerdet ville gi, trakk han seg, og vi fikk leiligheten.

Gjest Liza_80
Skrevet

Hvis du vil ha en OBOS leilighet må du rett og slett by en del over takst for å skremme bort de med lengre ansiennitet. Hvis du ikke er keen på det må du rett og slett by på andre type leiligheter som ikke er OBOS.

Og det er riktig at du kan melde forkjøpsrett på så mange leiligheter du vil og så velge når salgsprisen er avgjort om du ønsker å tre inn på samme vilkår (inkluderer samme forbehold, overtagelsesdato etc.)

Vi solgte akkurat OBOS rekkehus så jeg kan en del detaljer om dere nå så bare å spør...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...