Sulosi Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Hos naboen står hunden ute alene, eieren sitter inne (gjerne med lukket dør) og reiser ofte ifra hunden mens den står ute. Der kan den stå lenge og bjeffe. Nå har den stått i snart to timer alene, eier har vert en kort tur hjemme men overså hunden totalt til tross for at den pep som besatt og gikk igjen. Doturer får den ikke, da slippes den ut i gata på tur alene og eier følger ikke med. Resultatet er at dritten ligger igjen overalt og vi andre som har hund kan ikke være ute mens denne vandrer. Det virker som om eier ikke bryr seg i det hele tatt. Ingen har sett at hunden har fått turer eller oppmerksomhet. Er det ok å si ifra at hunden ikke kan gå løs alene uten tilsyn (det er båndtvang og mye rådyr her) samt at de må holde hunden inne når de ikke er hjemme? Jeg får helt vondt av å se og høre på dette.
Portvinpiken Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Selvfølgelig skal man bry seg på dyrets vegne. Dyr har dessverre ikke muligheten til å si i fra selv :-(. Snakk med naboen eller kontakt Mattilsynet. De er pliktige til å følge opp en klage.
Sugerøret Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 http://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/bekymringsmelding.7216 meld i fra. Det høres ikke ut som hunden har det godt.
Sulosi Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2013 Takk, jeg er litt redd for å overdramatisere. Jeg skal ta en prat med en annen nabo som jeg vet sjeneres av dette. Kanskje vi kan gå sammen og ta det opp (før jeg sprekker). Dette påvirker mitt hundehold også. Ofte må jeg vente med tur pga denne løper løs eller min ikke kommer seg på do pga denne står og bjeffer. Men mest av alt får jeg vondt når jeg ser at den blir totalt oversett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå