"Maia" Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Vi er to jenter som ønsker å bo i ett kollektiv for 2 (eller flere) til høsten. Hvilke sider er viktige å sjekke når en er på jakt etter sted å bo, som ikke er for dyrt? Er det slik at de fleste leiligheter, kollektiv osv. blir lagt ut nå på denne tiden av året eller må vi vente en månedstid til? Tar i mot all erfaring folk har fra det å finne seg ett sted å bo i Bergen
Xmir Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 SiB og hybel.no. Grønneviksøren (flunka nye boliger ved store lungegårdsvann) er muligens klar til innflytning til da. Jeg ville bodd der i et tomannskollektiv om jeg skulle flytte et annet sted
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 hybel.no finn.no Er det egentlig flere da? Jeg ville starta å lete så fort som mulig. Anonym poster: bba40a102473fb877c901c69a8df22a6
Gjest Gjest_surfot Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Enig med AB over, begynn å lete så fort som mulig. Jeg vet ikke hvordan det er på markedet nå, men den leiligheten vi bor i nå fikk vi i en julimåned for et par år siden og det var over 50 stk som møtte opp på visning. Er dere kjent i Bergen? Det er mulig å bo ved f.eks. bybanetraséen og bo litt lenger unna sentrum. Har vært på besøk hos en kamerat da han bodde i SiB boligene ved Fantoft og det var veldig gammelt, vet ikke om det er slik med alle. Edit: Mente alle boligene på Fantoft, beklager, ser jeg formulerte meg litt feil. Tror det er noen nye bygg på Fantoft, men jeg er ikke helt sikker. Har vært på de på Gyldenpris og Damsgård og de var veldig fine! Endret 2. mai 2013 av surfot
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 Enig med AB over, begynn å lete så fort som mulig. Jeg vet ikke hvordan det er på markedet nå, men den leiligheten vi bor i nå fikk vi i en julimåned for et par år siden og det var over 50 stk som møtte opp på visning. Er dere kjent i Bergen? Det er mulig å bo ved f.eks. bybanetraséen og bo litt lenger unna sentrum. Har vært på besøk hos en kamerat da han bodde i SiB boligene ved Fantoft og det var veldig gammelt, vet ikke om det er slik med alle. Det er ikke sånn med alle. De på frydenbø er fine, og det tror jeg de på gyldenpris er og. Det er kollektiv i fosswinkelsgate også, da har man ganske stort rom, og deler kjøkken og bad med noen andre. Vet det er firemannskollektiv i alle fall, vet ikke om de finnes i andre størrelser. Anonym poster: f87bd36f9cb2ab5d85a4ac4acf55be2d
Gjest Gjest_surfot Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Det er ikke sånn med alle. De på frydenbø er fine, og det tror jeg de på gyldenpris er og. Det er kollektiv i fosswinkelsgate også, da har man ganske stort rom, og deler kjøkken og bad med noen andre. Vet det er firemannskollektiv i alle fall, vet ikke om de finnes i andre størrelser. Anonym poster: f87bd36f9cb2ab5d85a4ac4acf55be2d Formulerte meg litt feil, rettet det i innlegget nå
Xmir Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Det er både nye og gamle leiligheter på fantoft. Jeg har bodd i de gamle og vært på besøk mange ganger i de nye. Jeg synes jeg hadde det ganske bra på fantoft i grunn. Ikke så mye trøkk på treningssenteret der, fine turmuligheter og regelmessig bybane. Ikke minst, så er det veldig billig. Interiørstilen er kanskje litt vel "hedmarkaktig" med mye umalt treverk, men det er fullt mulig å dekorere det passe ok. Jeg bor i dag i et 7manns-kollektiv i Magnus Barfotsgate, like ved kinoen. Er veldig fornøyd med rommet jeg har, men det er også det eneste rommet som er fint i min etasje. Vi har 3 bad, stor stue og relativt stort kjøkken. Ulempen er at det blir fort rotete når far sjøl ikke holder unga i øra
Gjest Errata Skrevet 3. mai 2013 #8 Skrevet 3. mai 2013 Finn.no, hybel.no og sib.no. Det kan også være smart å sjekke annonser i BT om dere har anledning til det, det hender at det annonseres noe der som man ikke finner andre steder. Men da bør dere kunne gå på visning, evt. sende noen dere kjenner. Et annet triks som er verdt å prøve er å selv legge ut en søker leilighet-annonse på hybel.no, jeg har vært med på å lete etter ny kollektivbeboer der fremfor å måtte få masse telefoner på rom til leie-annonse. Om du har lyst å dele hvor dere skal studere er det enda lettere å komme med tips, men generelt er det fort penger å spare på å bo utenfor sentrum, men da er det greit å ha sjekket at dere bor et av stedene der det går direkte buss/bane "hele tiden".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå