Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lyst å være avhengig av sukker mer. Derfor tester jeg ut åssen det går. Har ikke spist sukker siden søndag.

Hvor er sukkerfellene som lurer oss ? Alle kjenner til farin, sjokolade, snacks, brus osv osv. Hva er det vi ikke tenker på til dagen ? Lager stort sett all mat hjemme.

Anonym poster: 87a0eba2201c29556431e6bf555fc669

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange typer yoghurt, jus (det er sunt, men inneholder fortsatt mye fruktsukker), mye ferdigmat/halvfabrikata og noen typer brød er faktisk tilsatt sukker eller sirup

Gjest Chili
Skrevet

Honning, frukt, div. yoghurter, juice, energibarer etc.

AnonymBruker
Skrevet

Alle fordøybare karbohydrater (fiber er ikke fordøybart for oss mennesker) blir i bunn og grunn sukker i kroppen. Så store kilder til sukker er da også brød, ris, pasta, poteter, nudler.

Anonym poster: d1e9f9217875b00a8a7f90be4ff9aaa6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ketchup, pølse og hamburgerbrød, polarbrød. Makrell i tomat, vin og annen alkohol. Frokostblandinger.

Det er langt i fra bare søt mat som inneholder sukker.

Endret av fruBeist
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ketchup, pølse og hamburgerbrød, polarbrød. Makrell i tomat, vin og annen alkohol. Frokostblandinger.

Det er langt i fra søt mat som inneholder sukker.

Jeg likte denne lista. Meeen ikke all vin har mye restsukker. Restsukkeret finner du som regel opplyst på vinmonopolet sine sider eller ved å spørre betjeningen i butikken.

Skrevet

Alle fordøybare karbohydrater (fiber er ikke fordøybart for oss mennesker) blir i bunn og grunn sukker i kroppen. Så store kilder til sukker er da også brød, ris, pasta, poteter, nudler.

Både fett og proteiner kan også omdannes til glukose

Skrevet

Kaviar, kokt skinke KAN ha mye sukker

AnonymBruker
Skrevet

Smakstilsetninger/sauser på flaske, som soyasaus, ketchup, bbq saus, hp-sauce, tacosaus, chilisauser osv.

Også mange ferdiglagde pastasauser eller woksauser.

Veldig mange dressinger, særlig fettfrie.

Krydderblandinger til ferdigretter, som tacokrydder f.eks.

Mange drikkbare feller, som smoothies, BonAqua med smak, Biola, det meste man får i kaffeautomaten på jobb (bortsett fra sort kaffe), iskaffe.

Mye av det jeg har nevnt finnes nok i sukkerfritt format også, men det er varer hvor man må holde tunga rett i munnen og lese næringsinnholdet!

Anonym poster: a39a816dcb58265dc0357e415a1f1a90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...