Gå til innhold

Spise/ikke spise før trening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ofte trener jeg om morgenen, og da er det ikke alltid jeg er like sulten. I tillegg blir det såpass tidlig, at det å spise først blir uaktuelt, for da må jeg opp grytidlig. Å spise rett før trening fungerer hvert fall ikke... Her om dagen løp jeg på tredemøllen uten å ha spist, og måtte straks løpe for å kaste opp. Det kom riktig nok ikke opp noe, men hadde jeg spist i forkant, hadde jeg spydd opp alt. Skalv og var kvalm i etterkant. Jeg trener også styrke, og synes det er store forskjeller i styrke hver gang. Noen ganger slår jeg til og med rekorder, mens som i dag, hvor jeg ikke hadde spist i forkant, klarte jeg "ingenting". Måtte gå ned masse i styrke, og ble ekstremt fort sliten.

Derfor lurer jeg på om dette med å spise før trening er veldig viktig? Spesielt før løping er det nok det, hvert fall for meg, men i forbindelse med styrke? Flere med samme erfaring, og som bør ha mat først?

Anonym poster: 7d19eb48b7bbed75290f071c6760d153

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikkje glad i å trene så tidlig, men dei gangene eg har spurt har eg merka at trening fungerer dårlig på heilt tom mage. Må ha i meg noko, eit glas mjelk, ei lita banan eller noko.

Gjest Chili
Skrevet

Synes absolutt du bør prøve å få i deg noe før trening, bare noe lett om ikke annet. Litt naturell yoghurt, bær, en neve nøtter etc. :) Eller flytte treningen til senere på dagen, det er jo langt gøyere å ha energi på trening og få godt utbytte av det du gjør. Men for all del; du må gjøre det som passer deg. Men litt næring i forkant av økten tror jeg kan være lurt!

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Spis litt frukt. Det får opp blodsukkeret raskt uten at magen føles full.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg trener ogå såpass tidlig at frokost ikke frister. Men jeg pleier å spise Skyr, drikke et glass melk/juice eller noe. Har trent en del på tom mage også, og det går helt greit, men jeg presterer absolutt best etter litt frokost.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det kan funke med en espresso, og eventuelt noen nøtter.

Anonym poster: 2013b2b5bdb34a5c06d16d759ffae2a6

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve å f.eks. ha fløte eller kokosfett i kaffen? Det blir som en frokost uten at du trenger å spise ;)

Anonym poster: 907bfe7817805d039b42e219f8589040

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...