AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Ofte trener jeg om morgenen, og da er det ikke alltid jeg er like sulten. I tillegg blir det såpass tidlig, at det å spise først blir uaktuelt, for da må jeg opp grytidlig. Å spise rett før trening fungerer hvert fall ikke... Her om dagen løp jeg på tredemøllen uten å ha spist, og måtte straks løpe for å kaste opp. Det kom riktig nok ikke opp noe, men hadde jeg spist i forkant, hadde jeg spydd opp alt. Skalv og var kvalm i etterkant. Jeg trener også styrke, og synes det er store forskjeller i styrke hver gang. Noen ganger slår jeg til og med rekorder, mens som i dag, hvor jeg ikke hadde spist i forkant, klarte jeg "ingenting". Måtte gå ned masse i styrke, og ble ekstremt fort sliten. Derfor lurer jeg på om dette med å spise før trening er veldig viktig? Spesielt før løping er det nok det, hvert fall for meg, men i forbindelse med styrke? Flere med samme erfaring, og som bør ha mat først? Anonym poster: 7d19eb48b7bbed75290f071c6760d153
@Maja Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Er ikkje glad i å trene så tidlig, men dei gangene eg har spurt har eg merka at trening fungerer dårlig på heilt tom mage. Må ha i meg noko, eit glas mjelk, ei lita banan eller noko.
Gjest Chili Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Synes absolutt du bør prøve å få i deg noe før trening, bare noe lett om ikke annet. Litt naturell yoghurt, bær, en neve nøtter etc. Eller flytte treningen til senere på dagen, det er jo langt gøyere å ha energi på trening og få godt utbytte av det du gjør. Men for all del; du må gjøre det som passer deg. Men litt næring i forkant av økten tror jeg kan være lurt!
Gjest *MaggieQ* Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Spis litt frukt. Det får opp blodsukkeret raskt uten at magen føles full.
Gjest Raindrops Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 Jeg trener ogå såpass tidlig at frokost ikke frister. Men jeg pleier å spise Skyr, drikke et glass melk/juice eller noe. Har trent en del på tom mage også, og det går helt greit, men jeg presterer absolutt best etter litt frokost.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Synes det kan funke med en espresso, og eventuelt noen nøtter. Anonym poster: 2013b2b5bdb34a5c06d16d759ffae2a6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 Du kan prøve å f.eks. ha fløte eller kokosfett i kaffen? Det blir som en frokost uten at du trenger å spise Anonym poster: 907bfe7817805d039b42e219f8589040
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå