Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vell alt, men jeg skal ta piercing i juli så lurte på om det var vondt og hvordan det var og spise osv ? :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Gjest LogLady
Skrevet (endret)

-

Endret av Sparx
  • Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Jeg hadde to og det var vondt å ta dem, men man overlever :P Gikk helt greit å spise, men man må tygge forsiktig og ta små biter. :) Kan også være litt vanskelig med tanke på at tungen hovner opp.

Endret av Mortem
Skrevet

Jeg tok det da jeg var tenåring, og vil påstå at det er den vondeste piercingen jeg har tatt. Har også tatt i navelen, og flere steder på øret.

Jeg har en ganske kort tunge da, som også gjør den ganske "tjukk" hvis du skjønner. Men jeg ble helt satt ut av hvor vondt det var der og da. Den akutte smerten gikk allikevel fort over, men sleit med å spise mat i godt over en uke etterpå.

Piercingen var irriterende å ha i munnen, og gnisset litt inntill tennene som også var irriterende. Når jeg tok den ut grodde det igjen fort som svint og har aldri falt meg inn å stikke nytt.

Skrevet

Det er en stund siden jeg tok piercing i tunga, men for min del var det ikke så veldig vondt, fra det jeg kan huske. Det var mer rart og ubehagelig å sitte med tunga inni ei klype. Rett etter var det rart å snakke og bevege den, og det var veldig vondt å stramme tunga. Det eneste jeg husker at jeg spiste var grøt. Det var veldig uvant å bruke tunga, og jeg "tygde" piercingen ofte, noe som var ekstremt vondt. Nå merker jeg ikke noe til den.

Gjest Lolita8
Skrevet

Jeg synes ikke det var vondt å ta, men de to dagene etterpå var rene h*lvetet...... Spiste kun kald suppe! Og nå, har jeg tatt den ut :-) Hadde den i rundt 4-5 år, men man blir lei :-)

Skrevet

Noen år siden, men jeg syntes ikke det var vondt. Hadde fra før to i navlen og en i niplen, i tillegg hadde jeg hatt i øyebrynet og leppen, og piercingen i tunga var den minst vonde av dem. Ekkel følelse når nålen glir igjennom, og sinnsykt uvandt med noe i munnen hele tiden.

Spiste som normalt dagen etterpå, uten problemer.

Skrevet

Det er veldig individuelt! Jeg synes det var mye vondere å ta i ørene/i navlen, pluss at jeg ble ikke noe særlig hoven.

Gjest Vevila
Skrevet

Tror det har en del å si at man klarer å slappe av i musklene i tunga. Jeg for min del kjente ingen verdens ting. Bare utrolig irriterende og vanskelig å spise den første uka.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det da jeg var yngre. Husker at dte ikke var direkte vondt å ta, men det var en sån brennede stikkende følelse av noe slag. Ja, også sikla jeg skikkelig mens han holdt ut tunga mi!

det var ikke så lett å spise og prate den første tiden etterpå, fordi jeg beit i piercingen hele tiden. dessuten jobbet jeg med Ronny og Robert. De ble hetende jonny og jobert ganske lenge.

Anonym poster: 347ee38f67cb3b926bbc6711a11f1ab3

AnonymBruker
Skrevet

Tok piercing i tunga når jeg var rundt 14, og syns det var helt ok vondt - hadde grudd meg og trodde det skulle gjøre skikkelig vondt, men der tok man feil. Det er når man skal spise og tunga er litt håven at det gjør vondt. Husker jeg kjøpte en mc flurry rett etterpå med nonstop biter i. Tok hele tiden feil av pieringkula og nonstoppbitene, så det gjorde litt vondt.

Men det skader på tenne, så vurder en gummi/plast kule etterhvert, ikke sånn metall. Og husk daglig munskylle i form av corsodyl for å rense den første uken, muligens lengre men husker ikke helt. Ha iskaldt vann tilgjenlige for hevelsene, det er veldig lurt :)

Anonym poster: 9249f87627ec7edefd35d6a646f6e8e7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke stikket var vondt, kjente det bare litt. Men klypen som ble brukt til å holde tunga var vondt!

Men tunga mi hovnet en del opp dagen etter og ble sånn i et par uker. De første dagene hadde skikkelig vondt, i halve ansiktet. Kjentes ut som tannverk.

Det var også vanskelig å spise, måtte legge maten bak piercingen de første dagene.

Anonym poster: d263ae38fd24fc9b391eda29e594e3b8

Skrevet (endret)

Jeg tok det når jeg var 17. Det var ikke så vondt å ta. Det gikk veldig fort.

Men det var jævlig de dagene etterpå. Tunga var hoven og det var vondt å spise. Jeg klarte kun å få i meg flytende mat. Levde på suppe, smoothie, yoghurt 1 uke. Første dagen sikla jeg og klarte ikke en gang å snakke ordentlig. Lesba :fnise:

Jeg synes det var MYE vondere å ta i navlen enn i tunga da, men så var det vondere i tunga ettepå.

Hullet mitt er grodd igjen og jeg kommer nok ikke til å ta hull i tunga igjen for å si det sånn.

Endret av Lillemeg22
Skrevet

Jeg syns ikke det var noe vondt en plass, var bare som om noen trykket litt hardt på tunga. Spiste is ganske lenge etterpå, så hadde aldri noen smerter. Mat spiste jeg som vanlig ;)

Skrevet

Dette er en av de letteste piercingene jeg noen gang har hatt. Den var helt latterlig smertefri å ta, faktisk, så trodde jeg ikke på pierceren at han hadde stukket før jeg lukket munnen og kjente at det var en piercing der. :fnise:

Når det kommer til helingstiden, så var den litt verre, men det gikk fort å bli vant til å ha den der og man lærer seg fort hvordan man skal spise uten å tygge på kula (dette er *unnskyld uttrykket* helvetes smertefullt). Den var hoven i ca en uke før den begynte å bli normal og med bra rensing gikk det ikke lang tid før den var helet. Siden har jeg ikke hatt noen problemer med den og det begynner å bli noen år siden.

Lykke til! :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...