Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

er betatt av en ny en på jobben...vi er gift begge to...ekteskapet mitt skranter litt og vi prøver å jobbe med det...så det var ikke akkurat det jeg ville skulle skje nå...men det går nok over....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller tenk om HAN er "den ene"? :jolie:

Anonym poster: 62e93e078918b148e22e1af84f471869

Gjest Gjest
Skrevet

Eller tenk om HAN er "den ene"? :jolie:

Anonym poster: 62e93e078918b148e22e1af84f471869

Det kan jo være...men hvor sjanse er det liksom for at det skal bli oss når vi er gift på hver vår kant og har et par unger hver i tillegg... :(

Skrevet

Jobb heller med ekteskapet...en crush dør om den ikke får næring.

• Liker 2
Skrevet

Min døde ikke for meg I lik situasjon var han den rette. Sorry vet at det ikke hjelper men tenkte jeg måtte fortelle det.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan jo være...men hvor sjanse er det liksom for at det skal bli oss når vi er gift på hver vår kant og har et par unger hver i tillegg... :(

Det er ikke på noen måte et lettere liv å leve sammen med barn på hver deres kant og litt tungt samarbeid med eks-ene.... Kanskje heller jobbe med ekteskapet først, og hvis dere fremdeles sliter om et års tid, da kanskje skille seg. Og det lureste er jo selvsagt å ikke inngå noe forhold før begge er fri. Pass på deg selv, det er lov å være forelsket men det er ikke greit å være utro.

Skrevet

Det er jo mulig at du kun er betatt fordi ekteskapet er på skranten? Hvis du bare ikke gjør noe med betattheten, og fortsetter med å jobbe med ekteskapet, så kan det fint hende det går over etter en stund :)

Skrevet

Hvorfor skranter ekteskapet? Den mannen du en gang giftet deg med var en gang "den rette". Hva er det med den nye som gir deg disse følelsene?

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo fort virke litt grønnere på den andre siden av gjerde hvis ekteskapet ikke er helt sånn som det skal. Så jeg er enig med de andre her at du burde prøve å jobbe for ekteskapet du er i først.

Gjest Gjest
Skrevet

som du sa lillefrosk, så er det mulig at det kan komme av at ekteskapet skranter litt...iallefall kan nok det være grunnen til at jeg istedet for å se på ham som en kollega jeg kunne få som en nær kollega så har det "bikket" over litt til å bli betatthet...vi har egentlig jobbet en stund med ekteskapet så det er nok egentlig snart over. Har skjedd en del ting etter at vi ble sammen og giftet oss som gjør at vi har endret oss litt begge to...

Skrevet

men så klart - vi kommer til å gi ekteskapet en sjans til, iallefall om mannen min får en jobb som gjør at han ikke er like mye borte som han er nå. Kontoret hans er to-tre timer hjemmefra, så han har en del hjemmekontor. Så han er borte 3 dager minimum i uka så da har jeg 3 unger og full jobb 1/2 hjemmefra og "alenemor" minimum 3 dager i uka...Men det er faktisk ikke det største problemet vi har, det er kommunikasjonen oss i mellom og ting som har blitt sagt og gjort/ikke gjort tidligere...

Gjest Gjest
Skrevet

men så klart - vi kommer til å gi ekteskapet en sjans til, iallefall om mannen min får en jobb som gjør at han ikke er like mye borte som han er nå. Kontoret hans er to-tre timer hjemmefra, så han har en del hjemmekontor. Så han er borte 3 dager minimum i uka så da har jeg 3 unger og full jobb 1/2 hjemmefra og "alenemor" minimum 3 dager i uka...Men det er faktisk ikke det største problemet vi har, det er kommunikasjonen oss i mellom og ting som har blitt sagt og gjort/ikke gjort tidligere...

Du (i likhet med mange andre) sliter i forholdet. Jobb, hus og barn har tatt krefter og oppmerksomhet fra kjæresteforholdet deres.. Og da kan en kjekk og hyggelig kollega vekke følelser du ikke har kjent på på en stund. MEN - antagelig er det mangel på følelser og nærhet som har gjort at du har latt deg forelske i en kollega. Og når de vonde samlivsbruddene er en realitet, er kanskje ikke det forholdet så spennende lenger.

Det smarte for deg å gjøre nå er å slå deg litt til ro i ekteskapet ditt. Jobb for at alle skal ha det bra og for at dere skal være blide og ha det morsomt sammen. Prøv å ikke dagdrømme om din kollega, og ikke treff han, send sms/mailer, chat etc. Kutt all kontakt bortsett fra jobbrelatert.

Hvis du har like håpløse følelser om et halvt år, er det kanskje lurt å begynne prosessen med samlivsbruddet. Det vil være vondt og sårt for mange, og det tar lang tid å "reparere" følelser etterpå. Kanskje blir det aldri deg og din kollega, men du har tatt et voksent og ansvarlig valg for livet ditt. En eller annen gang i fremtiden treffer du kanskje en mann som du kan ha det fint med resten av livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...